Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin masennus ja lastensuojelu

Vierailija
29.04.2017 |

Onko kenelläkään kokemusta masennuksesta ja siitä seuranneesta lastensuojeluilmoituksesta? Kävin parisen viikkoa sitten lääkärissä puhumassa lievästä masennuksestani, lääkäri oli sen perusteella tehnyt lasun. Ihmettelen suuresti, koska pystyn lapseni hoitamaan masennuksesta huolimatta. Minulla on todella hyvä tukiverkosto, josta mainitsin myös lääkärille.

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä (kaikilla terveydenhuollon ammattihenkilöillä) on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Ilmoituksen syynä voi olla lapsesta huolehtivan aikuisen päihde- tai mielenterveysongelmat. 

Vierailija
2/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan puhunut tk:ssa mitään just ton takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yliampuvaa. Masennus johtuu joskus esim e-pillereistä ja siihen on sopivia lääkkeitäkin olemassa pilvin pimein.

Vierailija
4/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pikkasen ammattitaidoton lääkäri ollut. Kuka ääliö tekee lievän masennuksen takia lasun. Aasi.

Vierailija
5/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen joka toisella perheenäidillä on varmaan ajoittain lievää masennusta. Ihan hormonienkin takia. Uskomatonta.

Vierailija
6/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen joka toisella perheenäidillä on varmaan ajoittain lievää masennusta. Ihan hormonienkin takia. Uskomatonta.

Nimenomaan. Toinen lapseni syntyi 4kk sitten.

Vierailija
7/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti teki exäsäni masennuksesta lasun. Siitä ei seurannut muuta kuin se, että exä sai kodinhoito apua.

Vierailija
8/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hätä ap. Mikäli saat kutsun tapaamiseen niin kerrot siellä vaan avoimesti tilanteestasi. Ei tarvitse pelätä, oikeesti ne on ihan mukavia. Meidänkin lapsesta tehtiin lasu ja siinä oli imo hieman vakavampiakin asioita kirjattuna. pelättiin hirveesti, mutta keskustelu oli mitä miellyttävin. 

Vierailija
9/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkärillä herää huoli, hänellä on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, vaikka ehkä kurjalta tuntuukin. Itsestäkin on tehty samalla perusteella, johti yhteen harmittomaan kotikäyntiin sossujen toimesta ja asia oli sillä selvä.

Vierailija
10/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten halaamaan usein lastasi, koska et tiedä koska se on viimeinen kerta. Masennuksesi on nyt teidän murheistanne pienin. Tsemppiä taisteluun lapsesta.

Vierailija
11/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten halaamaan usein lastasi, koska et tiedä koska se on viimeinen kerta. Masennuksesi on nyt teidän murheistanne pienin. Tsemppiä taisteluun lapsesta.

Ootko tosissas? Onko sulla jotain omia kokemuksia asiasta?

Vierailija
12/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hormoonitasapaino ja vitamiinit ekaksi kuntoon.

Vierailija
13/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissas? Onko sulla jotain omia kokemuksia asiasta?

On. Taistelu kesti 15 vuotta. Mutta mä ja mun lapsi voitettiin se.

Vierailija
14/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa lasu ilmoituksesta on tässä kohtaa? Eikö ole vaan perheellekin hyvä että asia selvitetään ja saatte apua, jos tarve.

Vierailija
15/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haittaa lasu ilmoituksesta on tässä kohtaa? Eikö ole vaan perheellekin hyvä että asia selvitetään ja saatte apua, jos tarve.

Pelottaa että sossut vievät lapseni ilman syytä. Olen kuullut paljon tälläisistä tapauksista.

Vierailija
16/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei, ei oo ok toimintaa lääkäriltä. Keskusteliko lääkäri kanssasi tuosta lasusta ? Niin kuuluisi tehdä, eikä jälkeen päin tehdä ilmoitusta niin että potilas ei oo tietoinen. Itse oon ollut kohta 10 vuotta enemmän tai vähemmän masentunut. Sain parikymppisenä kuulla uhkailuja tk lääkäriltä että mikäli tulen raskaaksi niin abortti on ainoa vaihtoehto sillä lapsi otettaisiin huostaan heti synnyttyään (sanatarkasti noin sanoi). Vain koska masennus. Ja masennukseni ei ole sellaista tasoa ollut koskaan ettenkö olisi voinut huolehtia itsestäni tai lapsesta.. Nyt olen 1,5v lapsen äiti, synnäriltä yrittivät tehdä lasun keskustelematta meidän kanssa koska näki koneella että masennus diagnoosi. Tuli sitten joku kevyempi ilmoitus, ei virallinen lasu , ja lastensuojelun työntekijät kävivät synnärillä ja kerran kotona. Oma kätilö, omat työntekijät psykiatrian poliklinikalta, ja sossut sitä mieltä että ilmoitus turha. Neuvolan työntekijä oli vähän nihkeä, ei tykännyt mun miehestä ja koitti ettiä kokoajan moitittavaa siitä että lasun sais taas tehdä. Suostuttiin neuvolan tanttojen tyynnyttamiseksi vauva psykologin säännöllisiin tapaamisiin, ja hänen lausunnot 100% hyvää meistä ja meidän tavoista huolehtia lapsesta. Ikinä ei kuulemma heränny huoli etteikö mun jaksaminen riittäisi tai etten hakisin apua JOS tarve.

Silti jotkut lääkärit on mulkeroita, kun saavat tietää masennus diagnoosin. Yks rupesi mulle Kettuilemaan kun menin kurkkukivun takia että no ei se syöpää ole. Kaikki tyrkyttää masennus lääkkeitä, vaikka aina oon pärjännyt ilman, jopa on uhkailtu et en saa Kelasta mitää rahaa jos en syö lääkkeitä, mikä ei pidä paikkaansa tietenkään, koska lääkitys ei ole pakollinen eikä pääasiallinen hoitomuoto mun tilanteessa..

Tulipa rönsyilyä.. Mutta siis, tosi asiatonta toimintaa lääkäriltä. Onneks lastensuojelussa pääosin fiksua porukkaa, jotka kyllä tajuaa että ilmoitus on turha..

Vierailija
17/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa että sossut vievät lapseni ilman syytä. Olen kuullut paljon tälläisistä tapauksista.

Lapsen "vieminen" on niin kallista puuhaa, että siihen ei ryhdytä kevyin perustein. Ole huoleti ja ota apu vastaan, jos sellaisen tarpeessa olet.

Vierailija
18/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap olisi osannut hakea sossulasta apua ihan itse, kun osasi hakea lääkärinkin apua ihan itse? Se selvitys tehdään työssäkäyvillekin virka-aikaan. Pelkästään jo siitä on haittaa aiheettoman lasun kohteelle.

Vierailija
19/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen "vieminen" on niin kallista puuhaa, että siihen ei ryhdytä kevyin perustein. Ole huoleti ja ota apu vastaan, jos sellaisen tarpeessa olet.

Me tienataan sillä!

Terv. Perhekodin (lue laitoksen) yksityinen omistaja

Vierailija
20/187 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua se on, jota avunsaaja joutuu pelkäämään? Kysyn vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi