Listataan vanhentuneita lauluja joiden suhteen kehitys kehitys meni ohi
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen, varsinkin kohta "mä rakkaudesta laulan, on siinä mies ja nainen."
Reps ! Tää oli kova!
"Reps" on ainakin vanhentunut jossain siinä 2000-luvun alun paikkeilla.
Leipuri Hiiva hän asuu Kumputiellä
pullat kakut leipoo siellä
tuvan pirtistä näin savu kohoaa
- ei taida olla kauheesti enää leipomoita, jossa joku yks jauhokäsinen leipuri leipoo myytävän tuotannon ja vielä niin, että uunit lämmitetään puilla.
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa - laulussa sanotaan raukat ne menkööt merten taa ( vrt. vorsberg sankarit)
Vierailija kirjoitti:
- ei taida olla kauheesti enää leipomoita, jossa joku yks jauhokäsinen leipuri leipoo myytävän tuotannon ja vielä niin, että uunit lämmitetään puilla.
Ahhahah tuo nimi Hiiva :)! Jos on vielä nainen... heheh!
Minusta tulee isona -laulu. Etenkin viimeinen säkeistö "Kaikista tulee isona, jotain aivan varmasti, kyllä haaveilla saa, pannaan onnistumaan, oma unelmien ammatti."
No ei ole kaikki mummot laitoksissa,minä ainakin asun kotona ja luultavasti pääsen vähäksi aikaa töihin tulevassa kuussa,että pääsen liittoni korvuille takaisin.
Sitten jos kuuskymppisenä jään eläkkeelle niin tämä olisi viimeinen työkeikka.Ottaisi sitä vakitöitä vastaan jos vain saisi.
Toinen mummo ei myöskään ole laitoksessa vaan pitää hoivalaitosta toisella puolella Suomea.
Mutta se on totta,että lapsenlapset eivät mulle asti pyöräile,kyllä ne autolla tulee.
Tai kyllä kaksi vanhinta vois jo tännekin ajaa,mutta ei ole vielä tapahtunut.Toki ne ajaa ja paljonkin.Mutta kun on eri puoli kaupungista,niin voisi siinä joku "pilvenhattara näkyä" kun "mummolaan kun pyöräilemme".
Kappale "Kesytetty" jossa Seija Simola laulaa siitä, että toisen pitää kesyttää hänet ihmissuhteessa. Eiköhän nykymittapuulla nämä "kesytä minut" -naiset vaikuta siltä, että eivät noilla toiveilla ole ihan täysjärkistä ja tasavertaista parisuhdeainesta.
Vierailija kirjoitti:
Frederik: Tule tyttö kyytiin
Tästä tulee mieleen kaikkea muuta, mitä sanoittaja lienee tarkoittanut.
Jossain mainoksessakin Eini lauloi "yksi, kaksi, sulle tuli faksi". Eipä taida enää kovin montaa faksia tulla.
Olen suomalainen. Rasittava jollotus.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kaikki mummot laitoksissa,minä ainakin asun kotona ja luultavasti pääsen vähäksi aikaa töihin tulevassa kuussa,että pääsen liittoni korvuille takaisin.
Sitten jos kuuskymppisenä jään eläkkeelle niin tämä olisi viimeinen työkeikka.Ottaisi sitä vakitöitä vastaan jos vain saisi.
Toinen mummo ei myöskään ole laitoksessa vaan pitää hoivalaitosta toisella puolella Suomea.
Mutta se on totta,että lapsenlapset eivät mulle asti pyöräile,kyllä ne autolla tulee.
Tai kyllä kaksi vanhinta vois jo tännekin ajaa,mutta ei ole vielä tapahtunut.Toki ne ajaa ja paljonkin.Mutta kun on eri puoli kaupungista,niin voisi siinä joku "pilvenhattara näkyä" kun "mummolaan kun pyöräilemme".
Hahah näkyy enemmän iCloud pilvee
Tai sitten sitä erilista pilvee kun hipsterit pyöräilee mummoille.
Vierailija kirjoitti:
Tänään juuri luin paikallisesta leipomosta, jota pyörittää yksi leipuri. Viikossa valmistaa 600 ruisleipää ja 2000 sämpylää. Sitten kuskaan ne lähialueen kauppoihin.
Hieman tuli kunnioitusta kyseitä leipuria kohtaan kun yksin väsää kaiken.
Seutulan polkka
Jätkän humppa
Rovaniemen markkinoilla
Vierailija kirjoitti:
Mummolaan kun pyöräilemme- mummot laitoksissa nykyään
No kyllä tänne mummolaan voi pyöräillä ja mummo on kotona :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frederik: Tule tyttö kyytiin
Tästä tulee mieleen kaikkea muuta, mitä sanoittaja lienee tarkoittanut.
Jossain mainoksessakin Eini lauloi "yksi, kaksi, sulle tuli faksi". Eipä taida enää kovin montaa faksia tulla.
Joku kuolisi elävältä varmaan kun tulisikin nykyään yhtäkkiä faksi :)!
Vierailija kirjoitti:
Pakko oikaista. Nykymummot eivät ole laitoksissa. Sinne pääsevät vain onnekkaimmat. Nykyään mummot viruvat kotonaan mahdollisimman pitkään. Vain kunnallinen kodinhoitaja poikkeaa pari kertaa päivässä katsomassa, onko liikuntakyvytön vanhus yhä elossa, ja vaihtamassa vaipat. Samalla mummo saa tablettinsa ja insuliininsa.
Pilvenhattaroita on kännyissä joissa alkaa muisti ja resurssi takuta.
Kaikki räppi. Kyseisen vitsin olisi pitänyt vanhentua alle vuodessa. Silloin 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun ihan himassa ja käyn töissä.
N48
Poliisi ajaa sinisellä autolla - pandoja ne nykyisin.