Mynnistä poistuneet elintarvikkeet, joita olet jäänyt kaipaamaan?
Mieluiten syötäviä, myynnistä poistuneita tuotteita?
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Mums mums, alepasta saatava juustokeitto ja Hopo karkit.
Mums mums oli siis niitä suklaa suukkoja, ainakin Ruotsissa myynnissä.
Urjalan makeistukusta löytyy joitakin retroja karkkeja, esim. ;
http://urjalanmakeistukku.fi/makeiset/4054-bravo-toffeet.html
http://urjalanmakeistukku.fi/makeiset/3738-cloetta-kaareelliset-plopp-s…
http://urjalanmakeistukku.fi/makeiset/3402-cloetta-ako-toffeesekoitus-6…
Itse tilasin noita Akoja. :)
Ei ihme, etta suomalaiset ovat pulskia! Suurin osa kaivatuista on puhdasta roskaa - ja mina en ole mikaan ituhippivegaani kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, etta suomalaiset ovat pulskia! Suurin osa kaivatuista on puhdasta roskaa - ja mina en ole mikaan ituhippivegaani kuitenkaan.
Itse uskoisin sen johtuvan siitä, että nuo herkut herättävät hyviä muistoja juurikin siksi, että ne liitetään joihinkin erityisiin tapahtumiin. Itse kaipaan eniten tiettyä jäätelöä, jota vaarini aina toi mulle kyläillessään. Tai tiettyä limpparia, jota juotiin kavereiden kanssa peruskoulun päättyessä...
Harvemmin tulee kaivattua mitään tiettyä leipää (vaikka toki niitäkin täällä on). Herkut ovat olleet monien nuoruudessa ja lapsuudessa sellaisia "erityisjuttuja", jotka ovat sen takia jääneet mieleen.
En oikein ymmärrä millaisen päättelyketjun kävit läpi, että päädyit tuohon viestisi esittämään lopputulokseen.
Pirkan rommileivoskeksit. Myytiin vielä v. 2000, sen koommin en ole nähnyt. Olivat aivan taivaallisen hyviä!
- Mäkkärin Keittiömestarin salaatti (salaattia, kinkkusuikaleita ja sinihomejuustokastiketta)
- Cool bits "jätskipalat"
- Frutos jogurtti
- Max aarrearkkujätski
- Fazerin ananaskarkit sinisessä peltirasiassa (lapsena näitä oli aina pakko ostaa laivalta)
- Hellaksen hedelmäpastillit
- Maalaismaksamakkara (olikohan HK:n, en oo ainakaan itse bongannut enää kauppojen hyllyistä)
Ruususuklaalevy ja isot aidot salmiakkimerkkarit ja nämä 70-80 luvulta.
Meitsivain kirjoitti:
Meitsivain kirjoitti:
Ne sellaiset pakaste(?) Perunat, jotka olivat hymynaamoja. En muista tarkemmin, olin 2-3v kun niitä oli, mutta mutsi sanoi että mua harmitti todella paljon ettei niitä ole enää.
Muistaako kukaan valmistajaa/nimeä?
Ilmeisesti ei... :/ sääli
Jokunen vuosi sitten Lidlissä myynnissä ollut Gulassi. Oli kunnon lihaa iso purkillinen kastikkeessa, eli kunnon lihakastike makaroonin tai perunan kanssa nautittavaksi.
"- Cool bits "jätskipalat""
Oliko nää niitä ihania jäätelöaltaassa pussissa olevia mehujääpaloja tms? Jotain jalan tai käden mallisia? Oisko joskus 90-luvulla ollut. Heti kun näin otsikon, muistin nämä!
Colden Capilla oli joskus 2006 kieppeillä After Ski-mustikkasiideri, harmitti vietävästi kun oli vaan kausimaku!
Vierailija kirjoitti:
Pirkka keksikinuskikeikaus jäätelö oli parasta! Samoin Pirkka pienet minttusuklaaleivokset! Valitin Pirkallekin kun niit ei enää ollut. Samoin valitin kun Pirkka lopetti pilli mustikkakeiton myynnin. Pirkan mustikkakeitto on ainoa mustikkakeitto mitä meillä lapset on suostunu juomaan, sitä myydään edelleen isossa purkissa, mut ei me sitä silleen ikinä käytetä vaan ne pienet oli näppäriä retki yms eväitä. :/[/
Tämän mustikkakeiton muistan: kun poikani olivat armeijassa maastoleirille otettiin välipalaeväitä ja tätä mustikkakeittoa toivottiin aina, siitä sai sekä nestettä että energiaa!
Roma-täytekeksejä ja Marilyn- sekä Lotus-patukoita olen jäänyt kaipailemaan. Kaksi viimeistä ovat 70-luvun tuotteita ja eka taisi hävitä kaupan hyllyiltä 90-luvulla.
Fanny-vanukkaat, jambo-suklaapatukat, fazerin riisisuklaa, rosvo ja poliisi -limsat, taffelin sileät grillisipsit, rollo-toffeet, fazerin oarhain pussista tokyo ja krapu -karkit....
Avaruusrahoja kaipaan minäkin, paras salmiakki ikinä. :( Tuli samalla nimellä pussiversio joitakin vuosia sitten, mutta maku ei ole läheskään sama. Näitä siis sai alunperin irtona.
Kaipaan maustettuja kaakaojauheita! Minttua, toffeeta, mansikkaa ym. Nykyään on vain tavisversiota tai sitten jotain ihme chai-viritelmiä, eikä ole sama juttu sotkea kaakaoon itse esim. minttuesanssia.
Mums mums, alepasta saatava juustokeitto ja Hopo karkit.