Mitä jos et antaisi sen penskasi tunkea pakkaustasolle silloin, kun edellinen asiakas siinä vielä pakkaa?!
Niin että olisko mitenkään mahdollista, että niille kullannupuille sanottais, että älä häiritse setää/tätiä, kun hän pakkaa omia ostoksiaan?
Kommentit (46)
Ainakin täällä päin useimmissa kaupoissa on "Ei saa kiivetä" -tarrat pakkaustasoissa. Meillä ainakin tehoaa se, kun sanoo kolmevuotiaalle, että tossa tarrassa sanotaan ettei saa kiivetä, niin ei se sitten kiipeä. Monesti on kassa kompannut kieltoa ystävällisesti, mikä tehostaa kivasti kieltoa. Joskus tulee pieni kina, kun tarraa ei ole. Silloin voi sanoa, että se on lähtenyt irti, että siinä on kyllä ollut. Se kiipeily niissähän on ihan senkin takia kielletty, että sinne hihnan väliin voi pienet sormet jäädä ja sitten ei ole kivaa kenelläkään.
Siis sun kasvatus ja auktoriteetti on jonkun tarran varassa?? Mahtavaa vanhemmuutta taas ja ulkoistamista. Se on että "et kiipeä, jukolauta."
Vierailija kirjoitti:
Siis sun kasvatus ja auktoriteetti on jonkun tarran varassa?? Mahtavaa vanhemmuutta taas ja ulkoistamista. Se on että "et kiipeä, jukolauta."
Ei, vaan lapsille on hyvä kertoa, että on olemassa sääntöjä, joita pitää opetella noudattamaan. Lapset ymmärtävät käskyt helpommin, kun heille kerrotaan, miksi joku asia on kielletty. Onhan se tietysti helpompaa karjua vaan käskyjä lapselle, kuin selittää ja järkeistää se asia. Sehän se hienoa kasvatusta on, opettaa lapsi siihen, että kun mutsi käskee, niin hypätään vaikka kaivoon. Onpahan ainakin auktoriteetti kunnossa! Ja kumpikohan on muutenkin parempaa käyttäytymistä kaupassa, se että joku kiljuu komentoja lapselleen parin metrin päästä hihnan toiseen päähän, vai se kun joku muistuttaa rauhallisesti kiellosta kiivetä pakkaustasolle...
En ymmärrä vanhempia, jotka antaa lastensa kiipeillä kaupan kassalla. Toki omani (ja nyt lapsenlapset) tätä yrittivät, mutta nostin vaan joka kerta alas ja selvitin, että sinne ei kenkien kanssa kiivetä, kun ihmiset laittaa siihen ruokansa.
Dysmeliasta huolimatta osaan myös nostaa vieraan lapsen alas ja sanoa nätisti, että tuleppas alas kun pakkaan ostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että olisko mitenkään mahdollista, että niille kullannupuille sanottais, että älä häiritse setää/tätiä, kun hän pakkaa omia ostoksiaan?
No millä tavalla joku leikkivä skidi häiritsee? Musta ne on söpöjä.
VITUT OLE. voisin heittää sen sinun äpäräsi siitä minun ostoksia tölläämästä ja kommentoimasta, saati kourimasta niillä räkäisillä käsillään helvettiin....
Voit toki yrittää, mutta putoat kuolleena maahan ennen kuin kusiset sormesi ovat edes ojentuneet lapsiani kohtaan.
Minulle kävi viimeksi kaupassa niin, että joku kakara aivasti käsiinsä niin että niihin lensi kunnon vihreä limaklöntti ja sitten tarrasi välipala-omenaani kiinni. Nami.
"Lapsi on utelias, innoissaan ja hakee kontaktia". Minä en ole utelias, innoissani enkä halua kontaktia mihinkään vieraaseen lapseen. Ei ole minun tehtäväni hymyillä ja lirkutella, komennan kyllä jos tahmatassu pyrkii liian lähelle
Minulla on tekniikka, millä selviän tästä hankalasta ja haastavasta tilateesta.
1. Avaan suuni
2. Totean lapselle: "Siirrypäs siitä, että mahdun pakkaamaan"
3. Lapsi siirtyy
4. Aloitan pakkaamisen kaisessa rauhassa
Kyllä on taas ongelmat!
Lapsirakkaus kukoistaa. Jos vieressä on lapsi ja on tiellä pakatessa niin kyllä aikuinen ihminen osaa puhua ja antaa ystävällisen neuvon siirtyä, vai etkö osaa? Mikä vittu teitä mörököllejä vaivaa? Ollaan niin ärtyneitä ja maailmalle kypsyneitä? Itsekin olit lapsi, pieni ja osaamaton.
Lapset on minusta ihania, heihin pitää suhtautua positiivisesti. Aina on tuo negatiivinen sävy joka paikassa, kaikki on niin vakavaa,"meillä on nämä säännöt ja näin pitää toimia tai tulee maailmanloppu", jos Liisa ei saa pakata perunoitaan rauhassa. Muuttakaa Lappiin, siellä ei ihmiset ole tiellä. Minä muutan etelään, ihan just kun pystyn, jaksa tätä marina-valittaja-maailman onnellisinta kansaa.
Hei, harrastakaa enemmän seksiä niin ei vituta koko ajan niin paljon. Se näkyy muuten naamasta, joka on lakannut saamasta.
Sori avautuminen, taas helpotti.
Vieraat pikkulapset tottelee todella hyvin, kun vieras aikuinen komentaa ystävälliseen, mutta tiukkaan sävyyn, sellaisella "opettajaäänellä". Luulen että ehdollistuvat sille viimeistään päiväkodissa. Ei tarvitse äksyilläntai käyttäytyä asiattomasti.
Useammat käytöshäiriöt kumpuavat vasemmistolaisesta ideologiasta. Siinä kuvitellaan että ihminen vaurioituu joutuessaan rajoitetuksi tai kohtaamaan ulkopuolelta tulevia normeja.
Vierailija kirjoitti:
Useammat käytöshäiriöt kumpuavat vasemmistolaisesta ideologiasta. Siinä kuvitellaan että ihminen vaurioituu joutuessaan rajoitetuksi tai kohtaamaan ulkopuolelta tulevia normeja.
Niin mutta paha on enää aikuista ihmistä lähteä kasvattamaan, varsinkin vierasta. Tosi moni aikuinen on nykyään minä-minä-kiukkupeppu, jonka päivä menee pilalle, jos kaikki ei suju oman mielen mukaan.
Minä ainakin myönnän, etten mielelläni komentele vieraita lapsia. Olen kaupan kassalla töissä ja joskus lapset hyppivät siellä päässä niin, että koko pöytä heiluu. Useimmat äidit kyllä huomauttavat heti asiasta ja heille tietysti pisteet siitä, mutta kuitenkin näissä tapauksissa on kyllä poikkeuksetta muutakin sellaista käytöstä, johon pitäisi mielestäni puuttua paljon aikaisemmin.
Itse olen opettanut 3v. lapselle, ettei siihen pakkauspaikalle saa kiivetä ollenkaan, ja että pitää pysyä minun vieressä, kunnes olen maksanut. Mutta olen kyllä nähnyt kuinka monen ikäiset lapset rynnii sinne tasolle odottamaan, vaikka ennen omia vanhempia olisi vielä useampi asiakas.
Miksi velat on aina niin katkeria kaikesta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tekniikka, millä selviän tästä hankalasta ja haastavasta tilateesta.
1. Avaan suuni
2. Totean lapselle: "Siirrypäs siitä, että mahdun pakkaamaan"
3. Lapsi siirtyy
4. Aloitan pakkaamisen kaisessa rauhassa
Sama ja aina toimii. Vanhemmista vähät välitän.
Jaa,a.. Itse karjun kaupassa kuin kaleija, että nyt pois sieltä etkä koske mihinkään ja pahoittelen ihmisille lapsen käytöstä.
No vastaus on aina ollut hymyillen että ei se mitään ja moni on ottanut minun lapseni avuksi pakkaamaan ostoksiaan.
En mää tiä mistä näitä hermoheikkoja tälle palstalle tulee.
Ikinä en ole kaupassa näin äkäisiin ihmisiin törmännyt.
Kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi viimeksi kaupassa niin, että joku kakara aivasti käsiinsä niin että niihin lensi kunnon vihreä limaklöntti ja sitten tarrasi välipala-omenaani kiinni. Nami.
Jäikö omppu syömättä? Kai äiti/isä osti korvaavan omenan? :O
Kiva jos te rakastatte lapsianne. Moni muu ei.