Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette huolehdi lastenne hampaista? terv, hammaslääkäri

Vierailija
28.04.2017 |

Minulle tulee jatkuvasti päivittäin alle 4 vuotiaita lapsia, joilla on hampaat kuin haulikolla ammuttuja...

Ettekö ymmärrä että ei lasten ruokavalioon kuulu mehut ja karkit. Jopa päiväkodeissa tarjotaan lapsille jäätelöä. Valoja päälle...

Tänään yhden potilaan äiti oli kauhuissaan, kun sanoin että en aijo hoitaa lastanne ilman nukutusta. Tämä koska lapsi meinaa oksentaa koska meinaa tukehtua ja huutaa kivuista niin paljon.

EI MEIDÄN LASTA NUKUTETA!!!! ENTÄ JOS HÄN EI HERÄÄ ENÄÄ?

Aivan. Olisitte voineet miettiä tätä ihan arjessanne ennen kuin tuotte pojan jolla kuudessa hampaassa reiät.

Terv, mieshammaslääkäri

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä aikuisetkaan tunnu hoitavan hampaitaan.

Vierailija
2/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pieniä lapsia enää ja niillä hampaat kunnossa, mutta kertoisitko onko hampaiden kotivalkaisuista haittaa? t- keltahammas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi on vaan sekaisin. Nussitaan ja tehdään lapsia ja sitten unohdetaan vastuut. Samalla sitä voi antaa lapsille mars patukkaa kun itse mässyttää sohvalla... Ei näin...

Vierailija
4/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan lasteni hampaat. Pesen illalla valmiiiksi vielä 9 vuotiaaltani, aamuisin saa pestä itse. Mässyttävät parhaillaan karkkipäivän karkkejaan tuolla:) Reikiä jokaisella nolla:)

Vierailija
5/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei omista hampaistakaan osaa huolehtia niin miten sitten lastensa...niinhän nuo hampaidenhoitotavat periytyy vanhemmilta lapsille

Vierailija
6/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshammaslääkäri. 😂 Mä olen naismarkkinointiassistentti.

Vierailija
7/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole pieniä lapsia enää ja niillä hampaat kunnossa, mutta kertoisitko onko hampaiden kotivalkaisuista haittaa? t- keltahammas

Valkaisevia hammastahnoja voi käyttää, mutta ei jatkuvasti. Niillä voidaan saada hieman aikaiseksi. Suosittelen valkaisua ammattilaisten toimesta...

Mitään kotivalkaisuja en todellakaan suosittele. Hammastahnoista suosittelen apteekista saatavia esim oral b tai sunstat gum. Tehoaa hammaskiveen paremmin, mutta ei ole miellyttävän makuista.

Terv, ap

Vierailija
8/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdinpas, edelleen vaikka ovatkin yläkouluiässä. Vanhempi tosin huolehtii itsekin todella kiitettävästi, huolehti myös hammasrauta-aikana eli 5-8-luokilla ollessaan. Pesevät 2x/pvässä, Elmexin suuvesi iltaisin purskuteltavana, ei ole läträtty sokerijuomilla, täysksylitol-purkkaa jauhaneet monta x päivässä n.3v ikäisestä (sitä ennen liukenevat pastillit) omat aterimet ja juomalasit aina jne.

Ja tulos; 0 reikää kummallakin tähän mennessä ja kyllä, olen iloinen ja ylpeäkin asiasta.

Vierailija
9/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyravinnossa puutteita.

https://www.westonaprice.org/health-topics/abcs-of-nutrition/on-the-tra…

Vierailija
10/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOi sua hupsukkaa!

Kuules ap, sä et ole mikään hampilääkäri, korkeintaa suuhyggäri.

Vierailija
11/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa, mutta aikuiset kesrävät kipua paljon enemmän eikä saa traumoja niin helposti.

Toki puudutan lastenkin suut, mutta vastuutonta vanhemmilta hoitaa asiat näin..

Kyllä aina joku reikä on, mutta nykyään on mennyt aivan lapasesta.

Tuntuu että turha paikkailla näitä maitohampaita kun kuukauden päästä sama potilas tulee kun paikat lähteny pois. Ja tähän syy on siinä mitä suuhun on pistetty.

Terv, ap

Vierailija
12/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOi sua hupsukkaa!

Kuules ap, sä et ole mikään hampilääkäri, korkeintaa suuhyggäri.

Voi hupsukkaa. Kylläpäs olen :)

Terv, ap

Vierailija
13/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4v ei edes ole käynyt hammaslääkärillä!

Vierailija
14/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kyselee, miksi maitohammasta pitää paikata, ellei sitä säre, kun se kuitenkin irtoaa jossain vaiheessa.

Vierailija
15/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

73 v. ja 75 v. vanhemmillani molemmilla ihan omat hampaat.

Vierailija
16/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kyselee, miksi maitohammasta pitää paikata, ellei sitä säre, kun se kuitenkin irtoaa jossain vaiheessa.

Reikiintyvät maitohampaat voivat aiheuttaa märkivän tulehduksen lapsen leukaluuhun, mikäli hoitoon pääsy viivästyy. 

http://www.hammas-aaria.fi/fi/palvelut/lasten-hammashoito.html

Vierailija
17/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "lapset" parikymppisiä. Reikiä nolla.

Vierailija
18/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyravinnossa puutteita.

https://www.westonaprice.org/health-topics/abcs-of-nutrition/on-the-tra…

En katsonut kokonaan, mutta sen verran kommentoin että hampaiden reikiintymiseen vaikuttaa se legendaarinen sokeri (yllätys yllätys).

Muutama kolleega jotka työskentelee arjessa paljon pakolaisten kanssa on tullut sellaista palautetta että suomalainen ruoka reikiinnyttää hampaat.

Nimittäin ensi tarkastuksessa hampaat olleet monella hyvässä kunnossa. Jo pelkästää vuosi suomessa niin hampaat on monella todella reikiintyneet. Arkiruoka monessa maassa ei sisällä sokeria. Siksi pysyneet hyvässä kunnossa.

Terv, ap

Vierailija
19/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä poraat hampaaseen reiän, minkä sitten paikkaat. Miksi sinulle maksetaan siitä maltaita?

Vierailija
20/76 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ei omista hampaistakaan osaa huolehtia niin miten sitten lastensa...niinhän nuo hampaidenhoitotavat periytyy vanhemmilta lapsille

Ei aina pidä paikkansa. Itselläni on reikiä ollut aina ihan älyttömästi, nytkin pari hammasta odottaa juurihoitoa. Etummaiset hampaat ovat onneksi säilyneet kauniina ja reijittöminä.

Lapsillani ei ole ollut kenelläkään vielä reikiä. Pojat ovat 13- ja 10-vuotiaat ja tytär 7-vuotias.

Olen ollut aina tarkka siitä etten syöttänyt samalla lusikalla ja hampaat on pestävä. Mehua en osta koskaan. Limsaa saa karkkipäivänä saunassa muttei joka viikko siltikään.

En halua samaa helvettiä lapsilleni mitä itsellä ollut pikkulapsesta asti.

Olen luullut että nykypäivänä on ihan normaalia ettei reikiä lapsilla ole?

Juuri kävi esikoinen hammaslääkärissä tarkastuksessa ja reikiä tosiaan 0.