Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esitieni lyö äitiään julkisella paikalla. Isän reaktio

Vierailija
28.04.2017 |

Lounasaikaan ravintolassa viereisen pöydän äiti rajoitti noin 11-12 v poikansa kännnykän käyttöä. Tyyliin nyt kännykkä pois, kun ollaan syömässä. Poika löi äitiään avokämmenellä kasvoihin ja suht samanikäinen veli nauraa mukana. Äiti järkyttyy ja suuttuu ja sitten itkee. Perheen isä saapuu salaattilautasen kanssa pöytään ja äiti avautuu hänelle, että poika löi.

Perheen isän reaktio: "Hakekaa salaattia." Se siitä.

Mun suht samanikäinen lapsi tuijottaa tapahtumia, syödään nopeasti loppuun ja melkein itkun kanssa lähdemme pois.

Jos tapahtumat julkisesti tällaisia niin mitä sitten kotona? :(

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia lapsia pitäisi saada kurittaa lievällä väkivallalla.

Just siks ne lapset hakkaa kun niitä hakataan. Ihan kotoa opittu taito. Miten väkivalta ikinä voisi vähentää väkivaltaa?

Vierailija
42/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole trolli.

Ei edes tapahtunut Porvoossa, lähellä Porvoota kuitenkin. Itse olimme ohikulkumatkalla ko paikkakunnalla.

Jäi vain paha mieli tästä. Olisiko sit jotain pitänyt kommentoida heille? Mene tiedä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rear naked choke

Vierailija
44/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä esiteini on jo aika fiksu. Olisit kävellyt ja antanut teinille kunnon litsarin takas. Oppisipahan olemaan seuraavalla kerralla. Tollaset täytyy taltuttaa sillä nyt hän löi äitiään ja seuraavalla kerralla lyö vierasta ihmistä. Pojan vanhemmat rättejä.

ai opettaa sille, että lyöminen on ok, jos on hyvät perusteet? Mitkä perusteet on hyvät?

Opettaa sille, että sitä saa mitä tilaa. Valitettavasti jotkut ihmiset eivät muutoin ymmärrä. Olen 100% varma, että poika jäisi miettimään tekojaan tuollaisen jälkeen. Ei läpsäsy sille olis pahempaa tehnyt...

Vierailija
45/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti järkyttyi niin, että itki. Tuo kertoo minusta siitä, että läpsittävänä oleminen ei ole hänelle niin tavanomainen asia, että olisi jo alistunut siihen.

Isän reaktiossa ei ollut ulkopuolisen silmin mitään järkeä. Mahdollisuus siihen, että tuo lapsi käyttäytyy huonosti, oli varmaan isällä tiedossa, muuten hän olisi varmaan vaikuttanut yllättyneeltä tai järkyttyneeltä. Uskoisin että hän halusi pitää rauhan maassa ravintolassa ja palaa asiaan kotona. Hän olisi kyllä voinut sanoa legendaariset sanat: "Tästä keskustellaan vielä kotona", niin homman nimk ei olisi jäänyt epäselväksi ulkopuolisille.

Minä veikkaan, että kyseessä oli erityislapsi ja vanhemmat olivat menneet suurin toivein ulos syömään, että jos homma onnistuisi, mutta puihinhan se meni. He yrittivät kuitenkin pelastaa sen, mikä pelastettavissa oli eli koittivat saada ravittua perheen, vaikka tunnelma oli taatusti pilalla. Erityislapsenkaan ei saisi koskaan antaa lyödä vanhempiaan, mutta yllätyksiä voi tulla (toistan vielä, että jos äiti olisi ollut tottunut lyömiseen, tuskin olisi alkanut itkeä julkisella paikalla). Toivottavasti lasta on yritetty opettaa väkivaltaisen käytöksen suhteen, ikinä ei tietenkään voi tietää.

Ei se aina todellakaan ole erityislapsi.

Vierailija
46/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten olisi voinut tehdä? Lapseen ei voi käydä käsiksi, muuten tulee lasu ja rikosilmoitus. Jos poika ei tottele, hänestä itsestään voi tietysti tehdä lastensuojeluilmoituksen ja toivoa sijoittamista kodin ulkopuolelle.

Siinä vaiheessa kun lapset alkavat lyömään vanhempiaan peli on jo menetetty.

Vierailija
47/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*ttu miten luumu faija.

Tai molemmat vanhemmat toki, kun antavat lastensa hyppiä tuolla tavoin silmilleen ja käyttää väkivaltaa, mutta kyllä nyt viimeistään isän olisi pitänyt laittaa pojat kuriin.

Pieleen on kyllä menty jo aikoja sitten, kun lapsi ylipäätään USKALTAA lyödä äitiään.

mjaa, mielestäni enemmän se että HALUAA lyödä ketään on se pieleen menon merkki.

Vierailija
48/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etnistä värinää tuollaisessa toiminnassa, suomalainen ei tuollaista tee.

Vierailija
49/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaapa hyvä, saatte toisen katselukannan.

Meillä äiti käytti väkivaltaa kaikkiin kotona. Isä ei puuttunut asioihin, häpesi vain hiljaa itsekseen. Lyömistä ja läpsimistä tapahtui vain kotona, julkisilla paikoilla vanhemmat piti kulissit yllä, mutta me lapset oltiin siinä teatterissa huonompia. Jos ennen ravintolakeikkaa saa kotona turpaan äidiltään, voin kertoa että kiukku ja halveksunta on 100% luokkaa, jos sen lätkimisen jälkeen äidillä on vielä otsaa mussuttaa ihan mistä vaan ja itsellä armoton vitutus ja tieto ettei julksella paikalla äiti lyö takaisin, voi läpsähtää joo vähän naamalle takaisin.

Äiti toki uhriutuu kun tilanne sallii ja kääntyy lasten isän puoleen, samaan mieheen jota läpsii kotona ja tihrustaa kuinka lapsi löi. Tilannetta ja koko perhettään häpeävä isä käskee lapset hakemaan salaattia ja katuu koko ravintolareissua. Kun kotiin pääsevät, asetelma on tuttu ja "turvallinen" ja mamma voi pätkiä kaikkia tasaisesti turpaan.

Vierailija
50/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suomalainen perhe.

Jäin kans miettimään tuota yhden kommentoijan pointtia, että miten tulee edes mieleen halu lyödä. Ei uskaltaminen, vaan halu.

Ap

Vierailija
51/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin jotain 12v. niin olin tehnyt jotain väärin ja (kiltti) äitini kilahti oikein kunnolla. Muistan että hän jahtasi minua ympäri olkkaria, sitten minä pysähdyin ja sanoin että lyö vaan niin minä lyön takaisin ja minä lyön lujaa.

Äitini leuka loksahti eikä tietenkään löynyt minua eikä ole koskaan aikaisemminkaan lyönyt.

Mutta sen jälkeen tein mitä halusin eikä äitini enää pärjännyt minulle. 

Olen sitä mieltä että äitini olisi pitänyt vetää minua ympäri korvia vaikka olisin luultavasti lyönyt takaisin.

Mutta musitan sen "voittaja fiiliksen" kun silloin tajusin ettei äitini pärjää minulle :( Huh miten kamala kakara olenkin ollut!

Vierailija
52/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti käytti väkivaltaa kaikkiin kotona. Isä ei puuttunut asioihin, häpesi vain hiljaa itsekseen. Lyömistä ja läpsimistä tapahtui vain kotona, julkisilla paikoilla vanhemmat piti kulissit yllä, mutta me lapset oltiin siinä teatterissa huonompia. Jos ennen ravintolakeikkaa saa kotona turpaan äidiltään, voin kertoa että kiukku ja halveksunta on 100% luokkaa, jos sen lätkimisen jälkeen äidillä on vielä otsaa mussuttaa ihan mistä vaan ja itsellä armoton vitutus ja tieto ettei julksella paikalla äiti lyö takaisin, voi läpsähtää joo vähän naamalle takaisin.

Äiti toki uhriutuu kun tilanne sallii ja kääntyy lasten isän puoleen, samaan mieheen jota läpsii kotona ja tihrustaa kuinka lapsi löi. Tilannetta ja koko perhettään häpeävä isä käskee lapset hakemaan salaattia ja katuu koko ravintolareissua. Kun kotiin pääsevät, asetelma on tuttu ja "turvallinen" ja mamma voi pätkiä kaikkia tasaisesti turpaan.

Tässä ei nyt kuitenkaan ollut kysymys sinun menneestä perheestäsi vaan ihan muu tilanne.   Älä yritä samaistaa asioita.

Vierailija
53/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudenkodin naapurissa, miten kaksi vanhempaa lasta, isä ja anoppi kaikki yhdessä irvivät ja pilkkasivat perheen äitiä.

Käytös oli kaikinpuolin halveksuvaa ja vähättelevää häntä kohtaan. Äiti suhtautui tilanteeseen niskojaan nakellen, ikäänkuin ei välittäisi, mitä hänestä sanotaan. Tosi vakavaa henkistä väkivaltaahan tuo kuitenkin oli. Vasta nyt aikuisena, kun noiden lasten elämä on mennyt päin helvettiä monellakin tavalla (avioeroja, alkoholismia yms.) olen alkanut miettiä tuota perheen historiaa. Sitä olen myös pohtinut, kuinka itse en tajunnut lapsena tuon tilanteen karmeutta, vaikka omassa lapsuudenkodissani ei todellakaan lapset saaneet hyppiä vanhempien silmille, sille oli täysi nollatoleranssi, ja hyvä niin. Samoin olen omat lapseni kasvattanut.

Vierailija
54/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt kuitenkaan ollut kysymys sinun menneestä perheestäsi vaan ihan muu tilanne.   Älä yritä samaistaa asioita.

Ei ole ei, mutta jokainen kommentoija on sitä mieltä että mies hakkaa muijaansa ja siksi poika löi äitiään. Kovin on mustavalkoista ja miesvihamielistä kommentointia, mutta jatkakaa. Ukko on siis kusipää ja nainen tulisi vapautttaa tästä perhehelvetistä, poikaa olisi pitänyt hakata takaisin, selvä.

Vierailija
55/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselle ei kyllä koskaan esiteinivaiheessa tullut mieleenkään lyödä vanhempia, ei siksi, että olisin pelännyt jotain rangaistusta, vaan siksi, että kunnioitin heitä ja pidin heistä. Ei sellaisia ihmisiä tee mieli lyödä, josta pitää ja jota arvostaa. Eli nämäkin jotka laittavat lapsensa arestiin, niin oikein teette, mutta jos lapsen kanssa suhde perustuu kunnioitukseen ja arvostukseen eikä rangaistuksiin, ei rangaistuksia tarvita.

Vierailija
56/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitun esiteini?

Esikeski-ikä??

11 v on kunnon nulikkaikäinen ei muuta.

Mulla on kaksi teiniä,

13 ja 19v

Arvaa mikä ero, toinen jo aikuinen,

toinen vielä lapsi ja 5 v alaikäinen. Juuri vasta tullut teini-ikään, mutten vielä miellä häntä teiniksi edes.

Eihän 43 vuotias nainenkaan halua olla vaikka ESIvaihdevuosissa...

Vierailija
57/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo perheen äiti oli täysin alistettu, olisiko hän maininnut miehelleen tapahtuneesta mitään?

Vierailija
58/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aikuiset eivät saa lapsiaan kuriin? Olis läppässy takaisin kädelle ja sanonu, että minua et perrrrrrkele lyö tai saat etsiä kotia muualta.

Vierailija
59/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, miehenä, olisin läppäissyt molempia siinä ravintolapöydässä, akkaa ja äpärää.

Akkaasiko, miksi?

Vierailija
60/71 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas. Jos mun mieheni olisi kuullut poikamme tehneen jotain tuollaista lähtisis puhelin ja pleikkari varmaan loppuelämäksi. Miten nää kakarat hyppiikin näin naamalle nykyään. Onneks ei ole tossu miestä.