Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Pärjääkö sinkku 50 eurolla/vko

Vierailija
28.04.2017 |

kuukauden? Tili tuli ja tuli yllättäviä menoja. 50 euroo on käytössä/vko toukokuussa. Katoin, että mitään muuta ei tartte ostaa kuin ruokaa. Kokemuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä sitä kuukaudessa väkisinkin ilmaantuu muutakin rahanmenoa kun ruoka vaikka kuinka yrittäisi venyttää penniä.

Vierailija
2/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin lyhyen aikaa pärjää, jos ei kahvittele ja käy ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikkobudjetti 50e/viikko ruokaan ja ihan hyvin pärjään sillä. Jää jopa yli. T: Sinkku

Vierailija
4/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit, oluet ja muu mässy pois tuoksi ajaksi niin ainakin paremmata mahdollisuudet tuolla summalla pärjätä. Halvallakin voi kyllä tilapäisesti syödä. Tosin joutuu tinkimään hieman omasta mukavuudestaan. Joku päivä kannattaa ehkä käydä jossakin kohtuuhintaisessa lounaspaikassa syömässä monipuolinen ateria seisovasta pöydästä. Alle kympillä helposti selviää.

Vierailija
5/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjää, tarkka pitää olla. Kaikki löysä pois niin hyvin menee, joskin ei montaa kuukautta sitä jaksa.

Vierailija
6/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt vuosia ruokabudjetilla 10e/viikko. Eli kyllä pärjää.

-sinkku

Vierailija
7/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavasti! Nyt ensin syöt kaapista kaiken mitä syötävissä on, sitten kun kaapit tyhjät menet ostamaan Lidlistä mm. Spagettia, tomaattimurskaa, ruokakermaa, sipulia, mausteita ym.todella halpaa!!!

Muutkin säilykkeet siellä halpoja! Keitä aamuisin puuroa, sillä ja ruisleivällä jaksaa pitkälle!

Vierailija
8/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö karkkia ja oon tipattomalla. Hammastahna pitää ostaa, mutta muuten pesuaineitakin näyttää olevan. Ap

Vierailija
9/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-sinkku

Minä rakastan sinua! Mennäänkö naimisiin?

T: 2. sinkku

Vierailija
10/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kun vähän taktikoi, mitä ruokaa laittaa. Itse syön kaksi lämmintä ruokaa per päivä, teen kerralla isoja satseja ja kyllä 50 e riittää.

Vierailija
11/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkit, oluet ja muu mässy pois tuoksi ajaksi niin ainakin paremmata mahdollisuudet tuolla summalla pärjätä. Halvallakin voi kyllä tilapäisesti syödä. Tosin joutuu tinkimään hieman omasta mukavuudestaan. Joku päivä kannattaa ehkä käydä jossakin kohtuuhintaisessa lounaspaikassa syömässä monipuolinen ateria seisovasta pöydästä. Alle kympillä helposti selviää.

Valtavan hyvä ajatus. Käy viisi kertaa viikossa syömässä lounaan. Siinä se budjetti.

Vierailija
12/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää sillä, mutta suosittelen, ettet ihan koko rahaa käytä ruokaan, vaan koetat vähän säästää. Jotakin yllättävää menoa voi aina ilmaantua.

Vierailija
13/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjää eikä tarvi vetää edes mitään hernekeittoa joka päivä.

Kyllä 50€/viikko on ihan ok ruokabudjetti yhdelle ihmiselle.

200€ pelkkään ruokaan kuussa on ok.

Vierailija
14/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pärjää, mutta ulkona ei kärsi syödä kyllä yhtään, eikä juoda. Erittäin huonoja neuvoja täällä ketjussa kun kehotetaan jonnekin lounasravintolaan menemään. Ei missään nimessä kannata. Teet kaiken ruoan itse, niin jää rahaa ylikin. 

Ja herkuttelua voi harrastaa myös. Herkuissa on monesti paljon kaloreita hintaansa nähden. Niitä kaloreita ihminen kuitenkin tarvitsee. Ja herkkuja voi tehdä itse. Ei todellakaan tarvitse millekään nälkäkuurille tai dieetille ryhtyä.

Vierailija
15/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sinkku

Minä rakastan sinua! Mennäänkö naimisiin?

T: 2. sinkku

Käytte sitten yhdessä vaikka syömässä vaikka seurakunnan järjsetämissä ruokailuissa köyhille ja kotiin evästä vaikka leipäjonoista.  Tiedän yhden ahneen, joka saa kunnon eläkettä, mutta siitä huolimatta hyödyntää nuo ilmaisetuudet täysin, miksei sitten pienituloisetkin voisi sellaisia käyttää.

Vierailija
16/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät tosi hyvin, kun ostat viisaasti ruokaa kaupasta. Paketista nakkeja kannattaa tehdä keitto. Se riittää moneksi päivää. Jos paketillisen nakkeja paistat, niin ne menee heti yhdellä syöntikerralla kaikki :D

Meidän perheessä on kaksi aikuista, lapsi ja neljä lemmikkiä ja tuon verran on rahaa ruokaan käytössä meille kaikille. Tiukkaa on, mutta keitot ovat se salaisuus, millä pärjätään. Lemmikit eivät onneksi ole isoruokaisia tai ronkeleita.

Vierailija
17/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! Perunalaatikkoa, makaronilaatikkoa, keittoja jne.

Vierailija
18/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa on runsaasti. Päivässä siis 7,15 €.

Muutamien ruokien päiväkustannuksia, jos söisit pelkästään kyseistä ruokaa 2400 kcal verran, eli kyseinen ruoka riittäisi koko päivän energiaksi mainitulla hinnalla:

Siskonmakkarasoppa 6,47 €

Jauheliharisotto 5,30 €

Juustovoileipä 2,05 €

Itsetehty jauhelihasipulipizza 2,10 €

Itsetehty pepperonipizza 1,87 €

Spagettia jauhelihakastikkeella 4,32 €

Falafel 4,34 €

Kaurapuuro maitoon 1,48 €

Vierailija
19/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Kai sinä itse tiedät oman kulutuksesi, vai etkö?

Vierailija
20/37 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Minusta 200 euroa kuukaudessa ruokaan henkeä kohti on normaali määrä hyvätuloisessa perheessä, jossa ei tarvitse erityisesti pihistellä rahojen kanssa, vaan voi jo aika vapaasti valita kaupassa esim. kokolihaa ja kalaa miettimättä, mitä se maksaa. Tuolla rahalla ei todellakaan tarvitse miettiä jotain nakkikeittoja, vaan vain sitä, että ei tuhlaa rahoja eineksiin, jogurtteihin tai makeisiin välipaloihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi