Apua! Pärjääkö sinkku 50 eurolla/vko
kuukauden? Tili tuli ja tuli yllättäviä menoja. 50 euroo on käytössä/vko toukokuussa. Katoin, että mitään muuta ei tartte ostaa kuin ruokaa. Kokemuksia?
Kommentit (37)
16,80€ on kuukauden jokaiseksi päiväksi iso nuudelipussi. Lopuilla rahoilla muita eväitä. Et ainakaan nälkään kuole!
Sinullehan tuolla tavalla jäisi yli 180€ vielä muuhun käyttöön. Elät ruhtinaana!
Pärjää. Ostaisin ruokaa 30€:lla per viikko ja loput laittaisin sivuun jos tulee yllättävä menoerä.
Jotain 7 Euroa/päivä, no ei ole juhlimista jos työeväätkin pitää jostain repiä. Laatikkoruokia tai iso kattilallinen ruokaa muutamaksi päiväksi.
vanha juttu, mutta oli silti pakko kirjoittaa;
Itse yritän pärjätä n. 50e/vk 4 hengen taloudessa. eli 4 hlö yht. 50e....en tiedä miten hyvin onnistun, mutta pakko, kun ei ole rahaa. Parhaimmmillaan Tai pahimmillaan ruokaan 4 hengen perheessä menee 300-500e.
500 tienoilla,jos herkuttelee. Noihin ruokaostoksiin tosin luen myös muut ruokakaupasta saatavat asiat,kuten hygienia tarvikkeet, vaipat ja paperit.
Mulla on viikkobudjetti ruokaan ja päivittäistavaraan 400e/kk, tää riittää erinomaisesti. Kaksi vuoroviikkolasta (12 ja 7v) sekä minä (pieni nainen). Tällä ostelen kukkiakin.
Jahas taas yksi näitä ketjuja. No mutta pitäähän näihin aina osallistua ja laittaa paremmaksi. Minä pärjään kuukauden eurolla. Laittakaas taas paremmaksi. Viimeksi muistaakseni joku kertoi että hän pärjää -20e kuukauden. Siihen en ihan siinä kilpailussa pystynyt.
Jos ei ostele herkkuja, yksittäispakattuja jogurtteja tai kalliita asioita kuten erikoisempia juustoja tai leikkeleitä, pärjää 50€/viikko oikein hyvin. Tee tavallista ruokaa, juo vettä, laita leivän päälle kasviksia ja katso lihassa ennen kaikkea kilohintaa, niin hyvin se riittää. Minä laitan tällä rahalla ruokaa pienelle perheelle, enkä ole nälkää nähnyt.
Riittää kyllä. Tuo kk menee vaikka syömättä. Vettä pitää juoda. Selviät vaikka laivakorpuilla. Ihmeen heikkoa tekoa ihmiset nykyään.
Kyllä pärjää, jos olet vaan kotona.
Hommaa unilääkkeitä ja rauhoittavia. Auttaa mukavasti , kun saa nukutuksi pidempään ja rauhoittavia syömällä köyhyyskin tuntuu silloin ihan ok, velatkin muuttuu saataviksi.
Imovane ja xanor on hyviä köyhyydestä kärsivien lääkkeitä. Sano lääkärissä olevasi köyhä ja et kestä sitä oloa muuten, niin saat reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt vuosia ruokabudjetilla 10e/viikko. Eli kyllä pärjää.
-sinkku
Mitä sinä syöt? Kaurapuuroa ja makarronia?
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt vuosia ruokabudjetilla 10e/viikko. Eli kyllä pärjää.
-sinkku
Ei elämän tarvitse olla kärsimystä. Mihin sinä niitä rahoja säästät?
Pelkkään ruokaan riittää oikein hyvin. Yritä säästää vähän siitäkin yllättäviin menoihin. Katso kilohintoja ja älä juutu siihen, mitä olet tottunut ostamaan. Varsinkin juustoja on todella monen hintaisia. Lidlistä saa pakastevihanneksia halvalla. Yhdistä niihin vaikka jauhelihaa, tofua tai linssejä ja mausta sopivasti, niin saat hyviä ja riittoisia pataruokia.
No onpas täällä tarkan markan naisia. Minä koitan omasta mielestäni ostaa hyvin harkiten ja järkevästi ruokaostokset, mutta en pärjäisi mitenkään 50€/vko ruokaostoksilla koko kuukautta. Yksi tai jopa kaksi viikkoa ehkä menee tuolla budjetilla kun jääkaapissa ja pakastimessa on yleensä vähän kaikenlaista hätävaraa ja valmisruokia. En ole kumminkaan mikään suursyömäri ja teen ihan perinteistä kotiruokaa.
Johtuuko siitä että olen mies? Ex vaimokin ihmetteli että jos minä käyn kaupassa, onnistuin jättämään sinne joka kerta melkein satasen ja tule kahden pikkukassin kanssa takas.
Hyvin pärjää. Minulla oli maaliskuussa käyttää ruokaan noin 40 e. Hieman tiukkaa teki, mutta selvisin. Tosin kaapissa oli pastaa, linssejä, herneitä, soijaa ym. jo valmiina. Pahinta oli kahvin loppuminen kesken. Mikä päänsärky.
Kannattaa ostaa kotiin hyvin säilyviä tuotteita silloin, kun rahaa on, niin jotenkuten pärjää tiukkojen viikkojen ylitse.
En ole pienituloinen.
T. Sinkku