Miksi ihmeessä pitää hermostua jos kysytään moneltako pääset töistä
Jos ei tiedä, miksi ei vaan voi sanoa että en osaa kyllä nyt yhtään sanoa. No ei tietenkään kun pitää alkaa huutamaan että mistäs helvetistä minä sen voisin etukäteen tietää kuinka vit.n kauan menee.
Kommentit (37)
Minulla on ystäviä, jotka eivät tajua, että oma työni on sellaista, etten aamulla tiedä, moneltako lähden töistä pois. He itse ovat viroissa. Toisaalta sen ei pitäisi haitata kuin korkeintaan itseäni, kun olen perheetön sinkku.
Riippuu niin kysyjästä. Yleensä tuo kysymys "monelta pääset töistä" liittyy johonkin... ja ikävä kyllä harvemmin siihen, että kysyjä olisi laittamassa ruoan valmiiksi.
Mulla on pari työtöntä tuttavaa, jotka kysyvät viattomasti milloin pääsen töistä - ja ovat sitten samalla minuutilla kun olen kotona pyytämässä apua johonkin, milloin lomakkeen täyttöön, milloin haluaisivat kyytiä jonnekin.
Itse huomasin mieheni äänessä ärtymyksen, jos kysyin noin, tajusin sitten että yleensä mullakin oli joku meno tai tehtävä mielessä. Aloin sitten kysyä toisinpäin, eli kerroin ensin sen tehtävän/menon ja kysyin sitten, että luuletko että sulle kävis tällä viikolla tai mieluiten ehkä tänään. Ärtymys hävisi äänestä, kun vastaaja sai tietää miksi kysytään - ja myös mahdollisuuden kieltäytyä.
Kysyit asiakaspalvelijalta ollessasi itse asiakas? Se on ihan vitun pelottavaa stalkkausta.
Vaikea sanoa kauanko menee rakastajattaren luona.
Mieheni edellinen vaimo oli kuulemma painostanut olemaan paljon kotona töiden jälkeen. Mua ei niin kiinnosta, missä aikuinen ihminen menee. Nyt kuitenkin mies kyselee multa tarkkaan menemisiä ja tulemisia eli on toisinpäin. En mä lähtökohtaisesti ilmoita, jos menen jonnekin, enkä ole kotona esim alkuillasta. Olisi tietysti molemmille eri juttu, jos olisi lapsia.
No jos hän itse soittaa ihan muuten vaan kesken päivän ja hermostuu ja samalla häneltä ohimennen kysyy moneltako pääset niin on se nyt kumma.
Eilen oltiin kaupassa. Kaupassa johon hän itse halusi tulla mukaan. Kesken ostosten hän alkaa kaupassa huutamaan että nyt lähdetään ja heti ei hän enää jaksa olla. Mitä järkeä ajaa tunnin matka kaupaan jos sieltä ei mitään osta! Olis varmaan riittänyt ihan piipahdus lähikaupasta. Sanoin että en ole löytänyt vielä pikkuhousunsuojia. Sitten tämä alkaa huutamaan ääneen että eti ne perserättis ja äkkiä! Sanoin että taidankin lähteä autoon istumaan niin saatkin itse maksaa ostokset. Kuitenkin pysähtyi vielä toiseen kauppaan mistä haki itselleen jotain. Eikö voinut ottaa sieltä kaupasta missä jo oltiin! Menin itsekkin hakemaan vielä puuttuvat tarvikkeet siitä toisesta kaupasta. Ei sillä ainakaan aikaa säästetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO, minä yritän tehdä leipää perheelleni ja kiireessä en aina ehdi kuunnella sinua, vaikka tahtoisin. En ole paha vaan väsynyt. Toivottavasti sinäkin pääset joskus taas töihin.
Näin meillä mies sanoo, kun olen ollut nyt 2 kk kotihoidontuella. Ottaa liikaa hermoon kun minä saan olla vain kotona neljän lapsen kanssa. Kauppaankaan en saa enää lähteä ja mies saa olla aina kireä ja hermostunut. Yhteinen sopimus unohtui äkkiä. Koti on siivottuna ja ruoka naaman edessä kun tulee, kahvit keitettynä ja pääsee päiväunille töiden jälkeen, mutta ei. Tärkeintä olisi että käynkin töissä. Ei tässä voi voittaa.
Laittoi kuitenkin lapsen alulle? Nyt ei sitten olekkaan hyvä? Mikä ihmisiä vaivaa.
Ei, niitä on neljä ja itse on halunnut. Nyt olen ekaa kertaa kotihoidontuella ja se on liikaa.
Olen usein sanonut että voisi painua vittuun.. Vaikka kalaan illaksi jos hermo paranisi, mutta ei.
Sitten on aivan liikaa kun kysyn moneltako tulee kotiin.
Mut hei,naiset on niiiiiin hankalia ja ämmiä ja pilaa miehen elämän ja niillä on menkat.
Vierailija kirjoitti:
No jos hän itse soittaa ihan muuten vaan kesken päivän ja hermostuu ja samalla häneltä ohimennen kysyy moneltako pääset niin on se nyt kumma.
Eilen oltiin kaupassa. Kaupassa johon hän itse halusi tulla mukaan. Kesken ostosten hän alkaa kaupassa huutamaan että nyt lähdetään ja heti ei hän enää jaksa olla. Mitä järkeä ajaa tunnin matka kaupaan jos sieltä ei mitään osta! Olis varmaan riittänyt ihan piipahdus lähikaupasta. Sanoin että en ole löytänyt vielä pikkuhousunsuojia. Sitten tämä alkaa huutamaan ääneen että eti ne perserättis ja äkkiä! Sanoin että taidankin lähteä autoon istumaan niin saatkin itse maksaa ostokset. Kuitenkin pysähtyi vielä toiseen kauppaan mistä haki itselleen jotain. Eikö voinut ottaa sieltä kaupasta missä jo oltiin! Menin itsekkin hakemaan vielä puuttuvat tarvikkeet siitä toisesta kaupasta. Ei sillä ainakaan aikaa säästetty.
Tämä siis ap. Jos itse en ole kotona kun hän tulee töistä niin soittaa heti ja kysyy että missä olet, oletko jo tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Mää en käsitä miksi nuo kauppajutut aiheuttaa miehissä niin kummallisia reaktioita..
Ensinnäkin, miksi ihmeessä herättelet miestäsi töihin? Et sä ole sen äiti. Jos on niin tossukka, että ei tajua itse nousta ja lähteä, niin anna sitten myöhästyä. Kun ukkos raivoaa että mikset herättänyt, sanot vaan että se on aikuinen ihminen eikä sun hommiin kuulu leikkiä sen äitiä.
Toisakseen, lakkaa kyselemästä sitä kotiintuloaikaa. Elät ihan normaalisti lasten kanssa, ja taas kun se ukko tulee sieltä töistä kotiin huutamaan että miksei ole ruoka valmiina ja sänky pedattuna (??) niin sanot taas vaan että koska et ole ennustaja, et voi tietää milloin ukko ilmaantuu kotiin joten tän asian kanssa on nyt sitten elettävä.
Miksi te meette mukaan noihin lapsellisiin peleihin? Käyttäydytte kuin kumppani olisi teidän murrosikäinen lapsenne. Nyt jotain selkärankaa siihen touhuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä siis ap. Jos itse en ole kotona kun hän tulee töistä niin soittaa heti ja kysyy että missä olet, oletko jo tulossa.
Juu, sama. Mutta mieheltä sitä ei saa kysyä.
Ja se on hyvä keino sitten kertoa että nainenhan se on joka ripustautuu kun kyselee mokomia.
Stresaantunut? Ja kyseleminen nostaa stressiä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, miksi ihmeessä herättelet miestäsi töihin? Et sä ole sen äiti. Jos on niin tossukka, että ei tajua itse nousta ja lähteä, niin anna sitten myöhästyä. Kun ukkos raivoaa että mikset herättänyt, sanot vaan että se on aikuinen ihminen eikä sun hommiin kuulu leikkiä sen äitiä.
Toisakseen, lakkaa kyselemästä sitä kotiintuloaikaa. Elät ihan normaalisti lasten kanssa, ja taas kun se ukko tulee sieltä töistä kotiin huutamaan että miksei ole ruoka valmiina ja sänky pedattuna (??) niin sanot taas vaan että koska et ole ennustaja, et voi tietää milloin ukko ilmaantuu kotiin joten tän asian kanssa on nyt sitten elettävä.
Miksi te meette mukaan noihin lapsellisiin peleihin? Käyttäydytte kuin kumppani olisi teidän murrosikäinen lapsenne. Nyt jotain selkärankaa siihen touhuun.
Sanopa muuta. Oisko se se mun huono omatunto kotona olemisesta.
Kiitos saarnasta!;)
Minua ainakin ahdistaa, jos tentataan tuosta. Sen takia, että minulla on jatkuva kiire töissä, ja jatkuvasti työt rästissä, koska työ on mitoitettu väärin.. Ja koska tahansa voi tulla jokin yllättävä työpyyntö deadlinella "tee huomiseksi", ja silloin on vaan pakko venyä. En minä voi tietää, koska pääsen sieltä lähtemään kotiin. Kun ei minulla ole mitään sellaista vuorolistaa, jossa lukisi työajat, vaan liukuva työaika ja vastuu hoitaa työt ajoissa. Liukuva työaika tarkoittaa meillä, että niitä plussatunteja on pakko vaan tehdä koko ajan..
Vilkaisin ketjua, ja taas kerra olen niin onnellinen, kun olen miehet ulkoistanut elämästäni.
Kerran naimissa, kerran kymmenen vuotta yhdessä, hidasoppinen siis olen. Kumpikin jäi perään märisemään, mutta sielläpä märisköön. Kun ei kertasanomalla opi, niin turha odottaa kehitystä.
Ei miehillä, putkiaivoilla, ole mitään logiikkaa. Aina mennään heidän tunteidensa mukaan.
Kerronpa teille että lapsetkin oli helppoa ja mukavaa kasvattaa, kun ei aina tarvinnut odotella sitä miehen marinaa, se nimittäin tuli aina.
Olen jokusen hyvän miehenkin tavannut, en nyt vaan muista kässä ja milloin. Ehkä näin unta.
Pahoittelen kollegani puolesta, että hän oli asiakkaalle puhelimessa tyly. Me emme turvallisuussyistä saa kertoa, monelta työvuoro loppuu emmekä työpaikkamme tarkkaa osoitetta, jos asiakas sen haluaa tietää. Meille on kyllä opetettu kohteliaat vakiofraasit, joilla (yleensä mies)asiakkaille vastataan.
Jaa. Ei ole eka kerta. Olen ärsyttänyt tällä kysymyksellä häntä useita vuosia.
Aamulla herättelen häntä tunnin- kaksi kun hänen herätyskellonsa soi ja soi ja hän myöhästyisi joka aamu, jos en herättelisi..
Sitten hän soittaa minulle töistä ja kuulostaa siltä kuin kassit ois ruuvipenkissä.
Sitten kysyn että moneltako tulee ( kellokortti näyttää ajan) niin vastaa mutta käyttää sitä usein seuraavassa riidassa, että olen ahdistellut.
Sitten tulee kotiin, syö, juo kahvit, menee päikyille lasten kanssa ( joka on liikaa sekin) sänky pitää olla pedattuna ja hommat valmiina.
Sitten herää, kitisee, valittaa, huutaa, katselee jääkiekkoa ja on ärtyisä.
Kysyttäessä kaikki on hyvin.
Tätä jatkunut 2 kk jonka olen ollut kht.lla.
Et miksiköhän on niin vaikeaa ymmärtää miehiä!?!????