Kerro mitä tuntemattomat lapset ovat tulleet sinulle kommentoimaan ?
Muistan kun rokahtavalta kaveria oli pikkulapsi kiertänyt ympäri ja kysäissyt: missäs se sun häntä sitten on?
Kommentit (34)
Mulle on kaksi lasta (naapuri ja luokkakaveri ekalla) tullut harmistuneena sanomaan että miksi mä en voi olla niiden äiti. :(
Molemmat tilanteet liittyvät siihen, että koska teemme valtavan paljon asioita lastemme kanssa, niin näiden vieraiden lasten mielestä elämämme kuulosti mukavalta kun olivat kuulleet jotain tekemisiämme lapsiltamme.
Kysyi että pelaanko jotain peliä en saanut epäselvästä puheesta selville mitä kun selasin kännykkää.
"Onks sun hiukset polyuretaania?"
Nelivuotias kysyi yhtäkkiä, kun olin sijaistamassa päiväkodissa. Mulla on pitkät rastat.
Yleensä lapset vaan kysyy "miks sun hiukset on tommoset" tai hiplaa niitä ihmeissään. Hauskaa oli myös, kun kolmevuotias, jota olin hoitanut päivittäin alle vuoden ikäisestä, yhtäkkiä tajusi että mun hiukset on erilaiset kuin muilla aikuisilla ja alkoi niitä tutkimaan. Hän ei ollut edes ikinä nähnyt mulla muunlaisia hiuksia.
"Vaaaaau, kato äiti! My little pony-hiukset!" Oli muistaakseni pinkkivioletit silloin.
Taisin olla 20v, kun seisoskelin kaupan kassajonossa ja yhtäkkiä takaa kuului kirkkaalla äänellä pikkutytön toteamus:"Äiti, tuo täti ei oo osannut laittaa kengännauhoja kiinni!" Katsahdin ensin tyttöön, sitten alas omiin kenkiin ja kas vain, nauhat oli auenneet. Tytön äiti oli vaikeana ja pyysi anteeksi, mutta minä naurahdin tytölle että kappas, enpä näköjään ole osannut ja kumarruin solmimaan nauhat. Jotenkin piristi päivää se kommentti, vaikka taisi olla elämäni eka kerta, kun tituleerattiin tädiksi.xD
Tänään tuli monta ihailevaa katsetta lapsilta, kun kävin hakemassa meidän noin sadalle lapselle ( oikeasti 6) vappuilmapallot. Isoimmat tietty mitä löytyi. Mahdoin olla näky mutta ilo lapsille, kun taistelin tietäni läpi ihmistungoksen..
"Tolla tädillä on iso tukka!"
(No niin onkin, luonnonkihara ja menee kostealla säällä melkein afroksi.)
"Toi ajaa mummovauhtia!"
(Eipä sillä kuoppaisella rantapolulla paljon kovempaa uskalla pyörällä ajaa...)
Tädittelyä oon kyllä kuullut lapsilta varmaan jo 15-vuotiaasta saakka, vaikka mielestäni olen aina näyttänyt ikäistäni nuoremmalta ja usein uudet tuttavuudetkin luulee mua alaikäiseksi. Eipä tuo lasten suusta haittaa, mutta se on minusta vähän outoa ja vaivaannuttavaa, jos lapsen vanhempikin kutsuu mua tädiksi o_o
Kerran olin koiran kanssa lenkillä ja vastaan tuli perhepäivähoitaja muutaman lapsen kanssa, joista yksi tokaisi, että "Kato valkonen lotta", en tiedä tarkoittiko lapsi rottaa vai tunsiko hän jonkun eri värisen Lotta nimisen koiran, joka muistutti mun koiraa :D
Ei sanonut suoraan minulle, mutta:
Tapasin poikaystäväni siskonpojan (10v) ekaa kertaa. Menin käymään toisessa huoneessa ja mies sitten kysyi lapselta, että mitä mieltä tämä on minusta, odottaen jotain tuon ikäiseltä tyypillistä vastausta esim. Ihan kiva.
Mutta ei, hän sanoi "kroppa on hyvä mutta naamasta en oo varma" :'D
Uimahallissa lapsi osoitti sormella ja huusi: miks et oo ajanu nuita karvoja!?
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle, mutta olin bussipysäkillä kun pikkutyttö ihmetteli goottityttöä (sellaista viktoriaaniseen tyyliin pukeutunutta) ja sanoi sitten äidille:"Kato äiti, KUNINGATAR!"
Ja hetken päästä näki romaninaisen, josta hihkaisi: "Kato äiti, prinsessa!" Samat pyörii.
"En kyllä voi uskoa, että oot aikunen ku oot noin lyhyt".
Koin järkytyksekseni aikuistuneeni, kun vieraat äidit eivät sanoneet enää "Varo tuota tyttöä", vaan minusta tuli "täti".
N23
Käytin sijoituskissaamme ulkona ja vastaan tuli äiti ja tyttölaps, joka huusi "Äiti, äiti! Katso, KOIRA!"
Äiti se hyssytteli ärsyyntyneenä että "se on kissa." :D