Onko missään suomalaisissa kaupungeissa mitään hyvää?
Tuntuu, että kaikkia kaupunkeja vaan haukutaan. Turku on Suomen persereikä, Kuopiossa on vaan outoja ja kieroja savolaisia, ennemmin nyrkki perseeseen kuin asua Lohjalla, Oulu on paska kaupunki ja siellä haisee. Riihimäki, Kerava, Forssa ja muut pikkukunnat on totta kai kamalia paikkoja, pääkaupunkiseudulla on ruuhkaa ja ilkeitä ihmisiä. Onko olemassa sellaisia kaupunkeja, joissa ihmiset viihtyvät? Kertokaa vaikka hyviä puolia omista kotikaupungeistanne.
Kommentit (8)
Tampereesta kuulee kyllä useimmin jotain hyvää, muista paikoista ei oikeastaan.
Ap
Turusta kuulee myös hyvää. Kaunis kaupunki. T: kotkalainen
Tampereessa ei ole mitään hyvää, mutta onko toista kaupunkia jossa ei ole mitään hyvää? Yleensä pikkukaupungeissakin on jotain hyvää.
Kyllä Turussa ja Tampereella on aina viihtyisä olo käydessä, pienempiä kaupunkeja en tunne hyvin.
Mutta viihdyn erinomaisesti myös kotona pääkaupungissa. Tosin järjestän yleensä elämäni niin että välttelen ruuhkaa.
Vaikka stadilaisia sanotaan tylyksi, niin tälläkin viikolla olen useinkin huomannut ihmisten hymyilevän mulle tilanteessa jossa melkein törmätään yhteen, vaikka stadilaisen kuuluisi siinä muka vain örähtää. Kyllä kevät ja kesä kesyttää karvaisimmankin kaupunkilaisen :)
Ja nytkin on hiljaista ja rauhallista, pastellinvärinen aurinkonlasku menossa ja sepelkyyhky istuu tuossa ikkunani edessä olevassa puussa. Mikäs tässä on ollessa, aaaah.
Minä olen asunut Jyväskylässä, Lappeenrannassa ja Rovaniemellä, ja viihtynyt niistä jokaisessa. Jokaisessa on omat hyvät puolensa. Huonot puolet voi jättää omaan arvoonsa ja keskittyä siihen, mitä sen hetkisessä asuinpaikassa on hyvää.
Heinolassa on hyvää se, että moottoritie vie täältä etelään sekä pohjiseen, joten pois pääsee verrattain helposti.
Omasta kotikaupungistani (= Jyväskylä) ei kyllä ole hyvää sanottavaa. Tai on täällä kesälampaita, ja kivoja kirppareita, ja järviä joiden ympäri voi pyöräillä. Mutta tykkään Tampereesta ihan mahdottomasti, siellä on kaikkea kivaa. Kauniita puistoja, siirtolapuutarhoita ja Pyynikki. Kauppahalli, kauniita rantoja, arboretum ja ruusutarha, mukava kirjasto, kivoja kauppoja, kaksikin paikallista jäätelötehdasta, Tammerkoski, kivoja museoita, eläviä toreja, kissakahvila, mukavia ihmisiä ja sympaattinen murre...