Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaa-aika on kallein resurssi ja ainoa, jota ei saa takaisin. Eivätkö muut arvosta vapaa-aikaansa, vai miksi kaikki muu tuntuu menevän sen edelle?

Vierailija
27.04.2017 |

Kauhistuttaa lukea vanhemmista tai työnarkomaaneista, joilla on aitoa vapaata aikaa pari hassua tuntia viikossa. Miten tällaiset ihmiset kestävät?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hyvin joustamaton ihminen? Hedonisti?

Vierailija
2/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rahatilanteesta. Jos on rahaa kuin rakannusmestareilla, niin vapaa-aika on tosiaan arvokkainta. Me pienituloiset taas tekisimme ja teemme ylitöitä niin paljon kuin vain annetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuossa viereisessä ketjussa ihmetellään kun ihmiset kökkii vain kotioloissa.... Siellähän me sitä vapaa-aikaa vietetään juuri niinkuin itse halutaan, töitä on suorastaan kiire kotiin loriman :)

Vierailija
4/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin vapaata edes sen pari hassua tuntia viikossa. Mulla (kahden alle 2v lapsen äidillä) on ollut pari hassua tuntia vapaa-aikaa viimeisen kahden vuoden aikana, siis aikaa ilman lapsia ja miestä. Nyt alkaisi se "omakin elämä" taas pikkuhiljaa kiinnostamaan omine menoineen, harrastuksineen ja yksin oloineen vaan eiköhän sitä ehdi myöhemminkin :).

Vierailija
5/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää sellainen raha, jolla saan lainat lyhennettyä ja säästöönkin jää. Vapaus on tärkeämpää kuin huippu-ura, jossa ollaan käytännössä koko ajan töissä. Mutta ihmiset onkin erilaisia.

Vierailija
6/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliskin vapaata edes sen pari hassua tuntia viikossa. Mulla (kahden alle 2v lapsen äidillä) on ollut pari hassua tuntia vapaa-aikaa viimeisen kahden vuoden aikana, siis aikaa ilman lapsia ja miestä. Nyt alkaisi se "omakin elämä" taas pikkuhiljaa kiinnostamaan omine menoineen, harrastuksineen ja yksin oloineen vaan eiköhän sitä ehdi myöhemminkin :).

Minä en ihan oikeasti ymmärrä, miten tämä on mahdollista. Eikä tämä ole liioittelua. -ap

Vierailija
7/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein resurssi ja ainoa, jota ei saa takaisin?

Ihan puuta heinää suollat.

Vierailija
8/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hyvin joustamaton ihminen? Hedonisti?

Hedonisti olen ilman muuta. Joustamattomuudesta en tiedä. Olen esimerkiksi kumppani ja työkaverina aika helppo, easygoing, mutta itselleni tärkeistä periaatteista ja arvoista en luovu. Jos en halua tehdä jotakin, en sitä tee. -ap

Vierailija
9/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaus = tärkein arvo

aika = kallisarvoisin resurssi

vapaa-aika = elämän tarkoitus

Vierailija
10/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olisi kamalaa olla aina töissä ja pakollisissa menoissa ja ennalta sovituissa tapaamisissa. Saa niitäkin olla mutta melko vähän. Kaipa kaikki ei kaipaa niin paljon vapaata oleiluaikaa. Tai sitten hetkellisesti on sellainen elämäntilanne ettei voi valita.

Vierailija
11/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko vapaa-aikaa sä sitten kaipaat?

Vierailija
12/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vapaus = tärkein arvo

aika = kallisarvoisin resurssi

vapaa-aika = elämän tarkoitus

Mun elämän tarkoitus on siis av:lla olo, sillä siitä vapaa-aikani täyttyy :(

Vierailija
13/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa ihmettelen toisinaan. Mutta se johtuu ihmistyypistä. Oma isäni on työnarkkari ja olen huomannu, että ei osaa nauttia muusta kuin työnteosta. Joten sellaiselle ihmisille muuhun käytetty aika on vähemmän arvokasta. 

Vierailija
14/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihan oikeasti ymmärrä, miten tämä on mahdollista. Eikä tämä ole liioittelua. -ap

En ole tuo kahden lapsen äiti, mutta miten niin et ymmärrä? Etkö siis pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta? Haluatko jonkun esimerkin vai mitä?

Mullakin on tavallaan vapaa-aikaa aivan järjettömän vähän. Mutta olen valinnut tehdä vähän töitä, ja ottaa paljon muita vastuita, jotka liittyvät mulle tärkeisiin, tyydyttäviin asioihin. (Koulutus, politiikka, luottamustehtävät, sukulaiset, jne.)

Olen onnellinen. Rakastan paljon.

Vierailija
15/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kahden lapsen äiti, mutta miten niin et ymmärrä? Etkö siis pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta? Haluatko jonkun esimerkin vai mitä?

Mullakin on tavallaan vapaa-aikaa aivan järjettömän vähän. Mutta olen valinnut tehdä vähän töitä, ja ottaa paljon muita vastuita, jotka liittyvät mulle tärkeisiin, tyydyttäviin asioihin. (Koulutus, politiikka, luottamustehtävät, sukulaiset, jne.)

En ymmärrä, miten jonkun mielenterveys, hyvinvointi ja yleinen mielekkyyden kokemus kestää sitä, että vapaa-aikaa ei ole kuin muutama tunti vuodessa. Sama kuin joku sanosi, että voi olla hyvin viikonkin juomatta vettä. -ap

Vierailija
16/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihannetapauksessa kaikki aikani olisi vapaata aikaa, mutta harmi kyllä en ole rikas eikä mikään ammatti, jota voisin kuvitella tekeväni, tarjoa mahdollisuutta tehdä esimerkiksi lyhyempää viikkoa. Jos menee alle neljän tunnin, ei tunnu enää hyvältä. Useimpina arkipäivinä minulla on neljästä kuuteen tuntia vapaa-aikaa, kun laskee pois nukkumisen, työn, työmatkat ja pakolliset asioinnit. -ap

Vierailija
17/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihannetapauksessa kaikki aikani olisi vapaata aikaa, mutta harmi kyllä en ole rikas eikä mikään ammatti, jota voisin kuvitella tekeväni, tarjoa mahdollisuutta tehdä esimerkiksi lyhyempää viikkoa. Jos menee alle neljän tunnin, ei tunnu enää hyvältä. Useimpina arkipäivinä minulla on neljästä kuuteen tuntia vapaa-aikaa, kun laskee pois nukkumisen, työn, työmatkat ja pakolliset asioinnit. -ap

Harvalla vanhemmalla on lähellekään noin paljon aikaa omille jutuille ja silti tullaan toimeen ihan hyvin.

Vierailija
18/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten jonkun mielenterveys, hyvinvointi ja yleinen mielekkyyden kokemus kestää sitä, että vapaa-aikaa ei ole kuin muutama tunti vuodessa. Sama kuin joku sanosi, että voi olla hyvin viikonkin juomatta vettä. -ap

Se kai johtuu hyvin pitkälti siitä, että eri ihmisille eri asiat on mielekkäitä. Joku voi viihtyä työn parissa kaiken aikansa. Osa ei ole löytänyt unelmatyötään tai muuten vaan arvottaa enemmän asioita joita voi tehdä työn ulkopuolella. Silloin työnteko ja siitä saatu raha on vain väline. Sitten joillekkin riittää, että työnteon lisäksi aika menee täysin perheen ja lasten kanssa. Sitten on meitä, jotka kaipaamme erityisen paljon ihan omaa aikaa ilman ketään muita. Tällöin kiireinen työelämä ja perhe-elämä yhdistettynä tähän voi olla liikaa.

Vierailija
19/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että monelle on todella vaikeaa olla itsensä kanssa ilman mitään ulkopuolista ohjelmointia. Silloin on nimittäin pakko kysyä itseltään sellaisia kiusallisia kysymyksiä kuin "Mitä minä haluan tehdä? Mikä on minulle tärkeää ja antoisaa?" -ap

Vierailija
20/30 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallein resurssi ja ainoa, jota ei saa takaisin?

Ihan puuta heinää suollat.

Ihan  totta ap kirjoittaa. Ei menetettyä aika saa takas edes rahalla. Mieti nyt omilla aivoilla jookos?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi