Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masennus aiheuttaa kipuja kehoon?

Vierailija
23.04.2024 |

Niveliin, niskaan, alaselkään, rintaan... Kaikki kivut on loppuneet masennuslääkityksellä. Mutta eihän se mikään särkylääke ole?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta ikisinkkuna toisinaan halpulani ja läheisyyden ja kosketuksen puutteeni on tuntunut viiltävänä kipuna kokio kehossa ja sumentaen tai särkemällä mieleni. 

Vierailija
2/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke kyseessä? Joitain mielialaläkkeitä käytetään myös kipukynnyksen nostoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Ehkä stressi / ahdistus (turha kuorma) voi aiheuttaa jäykkyyttä, uupumus, liika liikkuminen, asennot, tyyny, kylmyys, hormonit, tulehdusreaktiot, autoimmuunisairaudet, allergiat, geenit jne. Lämpimässä voi helpottaa. Alkoholi aiheuttaa osalle ongelmia. Usein ravintoainepuutokset, suola-neste-sokeri tasapaino, elektrolyytit hyvässä mielessä, myös vaikuttavat lihaksiin. Pitää itse tutkia tarkemmin mikä vaikuttaa tai vaikutti. Listaa voisi kai jatkaa.

Vierailija
4/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tapauksessa se että makasi vaan paikallaan, jumitti koko kehon. Koita liikkua jotenkin. Vaikka hyvä biisi soimaan ja tanssi.

Vierailija
5/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista. Minulla masennukseen liittyy joskus lievää päänsärkyä, joskus myös ns. kaksoiskuvia yms. migreenityyppistä oireilua. Toisinaan taas siihen liittyy flunssan kaltaisia oireita, ilman yskää, nuhaa tai kuumetta.

Ja sekä niihin kipuihin että masennukseen auttaa minulla tulehduskipulääke. 2-3 vuorokauden kuuri auttaa, jos aloittaa heti, kun oireet iskevät. Jos jään pidemmäksi aikaa kitumaan masennukseen, saatan joutua syömään jopa viikon niitä lääkkeitä ennen kuin helpottaa.

Vierailija
6/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä ei ole kokemusta eikä edes virallista diagnoosia masennuksesta, mutta kyllä mä ainakin huomaan selvän yhteyden tavallistakin alakuloisemman fiiliksen ja fyysisen olon välillä.

Lisäksi näin totaaliyksinäisenä ikisinkkuna tuntuu ihan, että tämä ainainen yksinolokin aiheuttaa ihan fyysistäkin kipua henkisen kivun lisäksi. Toisaalta eikös sitä sanota, että surukin tuntuu usein ihan fyysisenäkin kipuna? Ja onhan tässä aika surullinenkin koko ajan ja itkettää harva se päivä.

Vierailija
7/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei masennus voisi tuntua kipuna kun kerran paniikkihäiriökin voi tuntua sydäriltä?

Vierailija
8/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei masennus voisi tuntua kipuna kun kerran paniikkihäiriökin voi tuntua sydäriltä?

Äh, sori siis paniikkikohtaus.

Vierailija
9/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tapauksessa se että makasi vaan paikallaan, jumitti koko kehon. Koita liikkua jotenkin. Vaikka hyvä biisi soimaan ja tanssi.

Toi on ihan totta, ettei pitäisi jumittua mihinkään kyttyrään selaamaan nettiä eikä edes makaamaan ja tuijottamaan seinää, mutta sitähän se masennus just on, että sitä lamautuukin kokonaan eikä vaan pysty / kykene vaikka haluaisikin. Kaikki jää aikomisen asteelle ja sitten se vaan vetää mieltä entistä matalammaksi kun ei sitten sitäkään / mitään saanut aikaiseksi. Eihän sitä edes pääse suihkuun.

Lisäksi ainakin itsellä tuntuu että sitä oikein vaan käpertyy fyysisestikin sisäänpäin kun oikein on paha jakso menossa.

Vierailija
10/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Minulla masennukseen liittyy joskus lievää päänsärkyä, joskus myös ns. kaksoiskuvia yms. migreenityyppistä oireilua. Toisinaan taas siihen liittyy flunssan kaltaisia oireita, ilman yskää, nuhaa tai kuumetta.

Ja sekä niihin kipuihin että masennukseen auttaa minulla tulehduskipulääke. 2-3 vuorokauden kuuri auttaa, jos aloittaa heti, kun oireet iskevät. Jos jään pidemmäksi aikaa kitumaan masennukseen, saatan joutua syömään jopa viikon niitä lääkkeitä ennen kuin helpottaa.

Mulla on just tätä. Lisäksi välillä tulee jonkinasteinen paniikkikohtaus jossa on myös tuota migreenimäisyyttä ja epätodellista oloa (ekan kerran olin varma, että nyt muuten tuli lähtö) joka kestää ehkä tunnin-kaksi jonka jälkeen tulee hirvittävä väsymys ja oudon rento (levollinen) tunne koko kroppaan.