Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI esivalintakoe 27.4.2017

toivotonhakija
27.04.2017 |

Mitä mieltä olette tämän päiväisestä esivalintakokeesta? Omasta mielestä aika ei todellakaan riitä huolelliseen tekemiseen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon samaa mieltä. Multa jäi 10 kysymystä materiaalikohdasta laittamatta ku aika loppu. 5 viimestä mihin kerkesin vastata oli veikkaamalla. Tein muut osiot ekana huolellisesti ja sitten ennakkomateriaalin ja siihen jäi aikaa vain 16min, mikä ei riittänyt..

Pelottaa lopputulos kyllä.

Vierailija
2/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli vähän kiire :( Aineisto-osio oli ehdottomasti vaikein, kuten viime vuonnakin. Ne kysymykset siinä aineisto-osiossa on hirveän pikkutarkkoja, mietin miksi sellaista nippelitietoa pitää muistaa, jotta pääsee opiskelemaan... Pitäisi siis lukea materiaali melkein ulkoa.

Muut osiot kuin aineisto olivat kohtalaisen helppoja, tosin äidinkielen osiossakin tuli vähän kiire kun teksti joka piti lukea oli niin pitkä.

Moneltakohan oikeat vastaukset tulee näkyviin sinne sivuille nyt kokeen jälkeen... Jännittää jos en pääse taaskaan pääsykokeeseen koska esivalintakoe meni pilalle, en ole lisäksi ensikertalainen, niin jännittää pääsykoekin kun voi jäädä saamatta opiskelupaikkaa vaikka saisi paremmat pisteet kun joku ensikertalainen joka otetaan sisään... Niin epäreilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ajan riittämättömyydestä! Onneksi luin aiemmin tehneiden ohjeita ja tein ensin äidinkielen, englannin ja matematiikan. Ne osuudet menivät mielestäni todella hyvin.

Materiaaleihin pohjautuvasta osiosta en ehtinyt vastaamaan kuin varmaankin kymmeneen kysymykseen kun aika yhtäkkiä loppui. Eli aika oli kyllä todella rajallinen, olisi pitänyt kai vaan arvata äkkiä kaikki loput kysymykset!

Aloitin kokeen 9:15, niin koeaikahan sitten loppui tietenkin 10:45. Itse siinä tehdessäni välillä kelloa vilkuilin ja ajattelin virheellisesti että aika loppuu klo 11, vaikka olihan se jo aiemmin sanottu että on 90min aikaa tehdä koe, ääh.

Saa nähdä kuinka paljon noilla kolmella muulla osiolla on painoarvoa kun tuo materiaaliin perustuva osuus jäi niin vajaaksi. Toivottavasti kuitenkin vaikuttavat sen verran että pääsisin varsinaiseen pääsykokeeseen vielä :)

Vierailija
4/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko teille muuten sähköpostiin joku vahvistus kokeen palauttamisesta palauttamisen jälkeen? Minulle ei tullut vaikka kokeen tehtyäni sivulla luki että palautin kokeen.

Vierailija
5/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mulla ainakaan, eikä oo aikasempinakaan hakukertoina tullut.

Vierailija
6/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla viime keväänä kun hain terveydenhoitajaksi, sain kaikki muut osiot paitsi aineisto-osion todella hyvin tehtyä ja niissä oli vain tosi vähän virheitä, mutta aineisto-osiossa tuli kiire ja arvasin suuren osan kysymyksistä. En päässyt th-pääsykokeeseen Metropoliaan :( Toivotaan että tänä keväänä pääsisin...

Vierailija
7/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea koe. En ymmärrä miksi ennakko materiaali pitää osata melkein ulkoa.

Vierailija
8/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekkaan oo tullu mitään sähköpostia! :o Hui!

Vierailija
9/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä - aika oli ainakin itselleni riittämätön. Joutui tekemään todella kiireellä kokeen. Aloitin itselle helpoimmista jutuista ja vikaksi tein ennakkomateriaalitehtävät johon aikaa olisi vaadittu enempi siitä huolimatta, että muut tehtävät tuli tehtyä mielestäni melko ripeään tahtiin.

Mitä mieltä muut kokeesta ylipäätään? Entä ennakkomateriaaliosuudesta ja ajasta joka oli käytettävissä?

Vierailija
10/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille aloille te haitte? Itse pyrin fysiterapeutiksi Lahteen ja Turkuun.

Vierailija
11/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä kovasti jos joku huijari pääsee sisälle isommilla pisteillä kuin mitä itse ilman huijausta...

Vierailija
12/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kyllä miksi pitää noin nippelitietoa muistaa, jotta pääsee esim. terveydenhoitajaksi opiskelemaan. Kun ei nuo kaikki edes niin oleellisesti liittyneet alaan, osa toki.

Vierailija
13/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koe meni jo yli hilseen. Aluksi 100 sivuista pikkutarkkaa pilkunviilausta.Engalnninkielen osio oli ainakin minulle yhtä rakettitiedettä. Kysympähän vain, kuinka moni enään viitsii hakea sosiaali-terveys- tai liikunta-aloille tämän jälkeen? Ihan kuin koe olisi laadittu tahallaan hutaisemalla ja vähän sieltä täältä asioita nakkelemalla mm. opettajiksikin hakeneille olisi myös soveltunut.Sitten se ajankäyttö, tahallaanko tässä täytyy kiireellä tehdä virheitä?sNe jotka näitä kokeita kehittelevät/ laaitivat, ovatko he itse suorittaneet sen samassa ajassa läpäisevästi? Saa muutaman kerran miettiä, haluaako koko alalle.

Vierailija
14/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sosionomiksi Ouluun. Saapa nähdä. On kuitenki suosittu ala ja paljon hakijoita joka vuosi. Eli taso on korkea.

Vierailija
15/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miksi ennakkomateriaali pitää osata melkein ulkoa.

Vierailija
16/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat vastaukset julkaistaan kokeen jälkeen 27.4. noin kello 14.00 ^^ Tiedoksi kaikille!

Vierailija
17/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemassa sosionomiksi, joten äidinkielen- ja ennakkomateriaaliosiot menivät omasta mielestä ihan ok. Matikka ja enkku olivat vaikeimmat. Kuinka monella pistemäärällä esivalinnassa pääsee läpi ja milloin tuloksista ilmoitetaan?

Vierailija
18/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe on täysin epäreilu. Toiset tekee rehellisesti yksin kotona ja jollain voi olla matikan, englannin sekä äidinkielenprofessorit vieressä tekemässä näitä osuuksia.

Vierailija
19/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ketä tämän kaltainen koejärjestely pavelee?

Erittäin outo näkökulma ennakkomatriaaliin. Mikä merkitys sillä on , että tietää mistä artikkelista joku väittama on, kun ei kysytty edes  sitä kenen terorista tai tutkimuksesta tieto on. Itse olin lukenut nuo juuri kolmena blokkina, ja hyvin hidasta oli sitten jaoetella/ skollata ... materiaalia että sai kaivettu että mistä niistä se olisi.

Eri asia toki ne kysymykset minkä teorin mukaan oli niin tai näin. Ne kysymykset olivat onnituneita.

Vierailija
20/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä pääsin 53 pisteellä pääsykokeisiin, mutta syksyllä onkin vähemmän hakijoita. Metropoliaan taidettiin vaatia muutama piste enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi