Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTELI esivalintakoe 27.4.2017

toivotonhakija
27.04.2017 |

Mitä mieltä olette tämän päiväisestä esivalintakokeesta? Omasta mielestä aika ei todellakaan riitä huolelliseen tekemiseen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. klo 14 tulee oikeat vastaukset.

Ensimmäistä kertaa tein tämän esivalintakokeen ja olen ihmeissäni. Aika pikkutarkkaa tietoa piti muistaa! Olen tottunut lukiossa siihen, että kokeissa testataan laajojen kokonaisuuksien hahmottamista ja toisinaan joissain tarkkuutta vaativissa aineissa koealue on suppeampi, ja silloin pitää osata nyhrätä pikkujuttujen kanssa.

Vastausvaihtoehdot olivat joissakin kysymyksissä aseteltu ja muotoiltu aika ovelasti, tarkkana sai olla. Matikka meni ihan jees, viimeiseen kysymykseen en ehtinyt vastata.

Vierailija
22/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain fysioterapia Metropolia ja Laurea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen oli äidinkielen osio? Minulta jäi kokonaan se katsomattakin, kun muistin väärin kauanko koe kestää.

Vierailija
24/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät hyvät, kysymykset olivat niin yksityiskohtaisia sen takia, ettei kaikkia voida päästää, eikä kaikkia haluta valintakokeisiin. Ei tällä ennakkomateriaalin yksityiskohtaisella osaamisella mitata lukutaitoa, vaan motivaatiota päästä valintakokeeseen sekä sillä yritetään saada valittua sinne vain ne, jotka ovat tosissaan.

Ammattikorkeakouluilla menee tällä hetkellä todella huonosti, eivätkä ne kaipaa sinne yhtään enempää näitä "pääsin sittenkin lääkikseen"-dropoutteja. Ja koska nämä "pääsin lääkikseen"-dropoutit ovat tunnetusti eteviä koulussa, olisi ollut liian helppoa tehdä ennakkomateriaaliin liittyvät kysymykset luetunymmärtämistyyppisiksi ympäripyöreiksi kysymyksiksi, joihin olisi ollut helppo vastata jopa ilman lukemista, pelkästään loogista päättelykykyä apuna käyttäen (ja sitähän tarvitaan, jos lääkikseen haluaa).

Nyt sinne valintakokeeseen pääsee ehkä myös ne, joilla ei ole ällän riviä todistuksessa, mutta jotka ovat motivoituneet lukemaan tekstit ulkoa.

Vierailija
25/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen ymmärtää miksi koe on tuollainen. Haastavuuden puolesta en moiti koetta, mutta aikaa olisi hyvä olla hitusen enemmän, jotta vastaukset kerkeisi lukea ajatuksella eikä hutiloiden.

Motivaatiota kun itsellä riitti lukemiseen yli 25h niin kyllä haluaisi keretä myös vastata kaikkiin kysymyksiin. :(

Vierailija
26/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään syytä haukkua koetta, koska se on sama kaikille. Ja pakko sen on olla niin vaikee, että siitä ei moni täysiä pisteitä saa, koska heitä ei voi asettaa paremmuusjärjestykseen.

Vierailija
27/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa itsekin tein kokeen ja aika loppui kesken. Matikka ja äikkä helpoimmat, mutta enkku ja ennakkomatsku jäi kesken omalla kohdalla. Turha oli lähteä arvailemaankaan miinuspisteitä ajatellen, mutta toivotaan että riittäisi pääsykoekutsuun!

Tsemppii kaikille, nyt se on ainakin ohi :)

Vierailija
28/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tehtyä kaikki osiot,mutta osa meni arvaamallakin. Aika loppui yksinkertaisesti kesken. Enkun ja äikän osio oli helppo. Teoriasta en osaa sanoa...se on kai siinä ja siinä. Vitutti kun kun piti tietää lähteistä. Osan tiesin osan en. Matikan jätin viimeiseksi. Vastasin osaan, että en tiedä kun en kerennyt laskemaan.

Vierailija
29/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaikki tehtyä ja jäi minuutti. Ensin helpoimmat (äidinkieli ja englanti) vartissa pois, mut matikka ja ennakkomateriaali oli asia erikseen... Ennakoista tuntui kuin lukisi samaa asiaa sivistyssanoilla ja "palikkalauseilla" niin pää oli jo ekan osion jälkeen ihan pyörällä. Ihan saan itseäni syyttää koska luin matskut vaan kertaalleen läpi :) Matikka ei ole koskaan ollut mun ymmärrettävissä mut onneksi osan laskuista sai päättelemällä toivottavasti oikein.

Tulipahan kokeiltua ja onnea niille jotka pääsevät tokalle kierrokselle! :)

Vierailija
30/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken jäi. Toimintaterapeutiksi opiskelusta haaveilin, mutta eipä ole odotukset korkealla jatkoon pääsemisen suhteen. Aikaa kului ensimmäiseen osioon liikaa ja aika loppui sitten muissa osioissa kesken. En siis edes pysty arvioimaan koko kokeen haastavuutta :/

Vierailija
31/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhlin kokeen alusta loppuun ja nyt harmittaa. Käytin ihan liikaa aikaa ennakkomateriaalin vastauksiin, joista niistäkin tuli osasta huti...

Arvailin täysin äidinkielen ja englannin kun ei enää ehtinyt lukea tekstejä kunnolla.

Matematiikka oli ainut, johon olin suht tyytyväinen vaikka täysiä pisteitä en siitäkään onnistunut saamaan.

Ei siis mitään toiveita kutsusta jatkoon. Syksyllä sitten uusiksi.

Näkeekö mistään enää näin jälkikäteen omia vastauksiaan, että voisi verrata niitä oikeisiin?

Vierailija
32/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei aika riittänyt! Olin mielestäni valmistautunut hyvin ennakkomateriaaliin, mutta silti en tiennyt melkein mitään varmaks:(  Miten meni teillä jotka haitte Otaniemeen terveydenhoitajaks?:)

Vierailija
33/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen osio todellakin oli vaikea! Opiskelin materiaalin läpi mielestäni tosi hyvin, kirjoitin läjäkaupalla muistiinpanoja (opin parhaiten kirjoittamalla) ja pänttäsin eri teorioita ja malleja. Mutta välillä ne vaihtoehdot tuntuivat siltä, että mikä tahansa voisi olla oikein. Ärsyttää, kun luin kuin hullu. Sain kuitenkin vastattua onneksi kaikkiin. Kolme viimeistä osiota olivat reippaasti helpompia. Matikkaa pelkäsin, mutta nekin tehtävät olivat suurimmaksi osaksi onneksi ratkaistavissa, vaikka jouduin käyttämään tabletin laskinta.:D Englanti- ja Suomi-osiot olivat helpoimmat.

Mulla jäi joku 20min aikaa yli. Olisi pitänyt käyttää se aika kokeen läpikäymiseen! Nyt kaduttaa hulluna, että palautin kokeen heti saatuani sen valmiiksi.-.- Saapa nähdä. Onneksi ei ollut ainoa paikka, mihin tänä vuonna hain. Mutta sanotaanko, että toiseksi eniten hakuvaihtoehdoistani haluaisin tuonne sosiaalialalle.

Vierailija
34/42 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala koe . No syksyllä uuestaa paremman onnen kanssa.

Vierailija
35/42 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä tosi vaikee, vaikka luin ja pänttäsin ennakon useampaan otteeseen.

Eniten mua koko jutussa naurattaa, että mitä on muita keskusteluja lukenut niin porukka on saanut jotain yli 60 pisteen tuloksia (omilla laskulla), joka käytännössä tarkoittaa sitä, että valtaosalla kokeeseen osallistuneille olisi ollut vain muutama kysymys väärin :D

Syksyllä sitten uudestaan :)

Vierailija
36/42 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua koko jutussa naurattaa, että mitä on muita keskusteluja lukenut niin porukka on saanut jotain yli 60 pisteen tuloksia (omilla laskulla), joka käytännössä tarkoittaa sitä, että valtaosalla kokeeseen osallistuneille olisi ollut vain muutama kysymys väärin :D

Missäs tuollaisia keskusteluja olet löytänyt, kun itse useammassa paikassa törmännyt et on saanu 30-40p. Harvoin kukaan kirjoittanut saaneensa yli 60p.

Vierailija
37/42 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin että aloitin äikästä ja jätin ennakkomatsku osuuden viimeseks...iso virhe sillä ehdin vastaan vaan noin 10 ennakkomatskukysymykseen ennen kun aika loppu, ja nekin suurin osa veikkaamalla. Jos ois ollu edes tyylii 20 minuuttii enemmän aikaa, olisin kerenny tekeen sen kokeen loppuun. Muut osiot puolestaan meni hyvin, mutta koska tuli mokattua se ennakko juttu niin tuun saamaan vaan noin 30/80 pistettä. Hain siis opiskeleen sairaanhoitajaksi.

Osaisko kukaan muuten kertoo et pystyykö nyt ens syksynä hakeen opiskeleen sh: ksi?

Vierailija
38/42 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs tuollaisia keskusteluja olet löytänyt, kun itse useammassa paikassa törmännyt et on saanu 30-40p. Harvoin kukaan kirjoittanut saaneensa yli 60p.

Kurkkaas vaikka demin keskustelua niin porukka tosiaan on saanut omien laskujen mukaan älyttömiä pisteitä.

Vierailija
39/42 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demin keskustelussa jengi laskenut pisteitään viime vuoden kertoimien kanssa. Harva siellä oli saanu yli 60p ilman kertoimia. Eli no worries!

Vierailija
40/42 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 62p ilman kertoimia. Jännitetään riittääkö...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän