Olenko ainoa joka tuntee elämän niin loputtoman tylsäksi
Ja tämä tunne on nykyään lähes vakio. En innostu mistään, tuntuu että kaikki on nähty, ettei tällä planeetalla ole mitään kiinnostavaa. Jatkuva ulkopuolinen olo. Miten te ihmiset jaksatte tätä elämää?? Haaveissa olisin vaikka astronautti. Mutta kun tuo yksi lapsi on tehty niin ei sitä oikein itseään avaruuteen osaa kuvitella. Tekisin mieluiten jotain täysin normista poikkeavaa. Viime aikoina olen alkanut miettimään että jos olenkin tällainen ns. tähti-ihminen. En tiedä. Tuntuu että en kuulu minnekään ja kaipaan jatkuvasti jonnekin muualle, en vain tiedä minne. Koko maailma näyttäytyy omissa silmissäni aivan käsittämättömältä paikalta. Toisin sanoen tyhmän kansan asuttama taistelutanner.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun elää eläintarhan kaltaisessa valtiossa jossa kansalaisella on vain kourallinen valmiiksi valittuja valintoja.
Jep, voit mennä kouluun ja sitten töihin velkaisena, mutta mitään muuta et voi tehdä, elleit ole syntynyt 0,05% onnellisten (rikkaiden) tähtien alla.
Sitten voit valita raatamisen tai kattoon syljeskelyn väliltä.
Itsensä eteen tekeminen täällä on estetty 100%. Ei kyllä eroa Pohjois-Koreasta paljoakaan.
Sinkkumies
Juu paitsi luin hesarista että p-koreassa ei valtio päätä kansalaisen raittiudesta.
P-koreassa käyttävät amfetamiinia yleisesti lääkkeenä nälkään ja väsymykseen töissä ja vapaa-ajalla.
Eli tavallaan p-koreakin on vapaampi valtio jossa annetaan kansalaiselle vapaus päättää omasta raittiudesta.
Joo just näin. Hauska kohdata loputtoman tyhmä ihminen. Onnea jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun elää eläintarhan kaltaisessa valtiossa jossa kansalaisella on vain kourallinen valmiiksi valittuja valintoja.
Jep, voit mennä kouluun ja sitten töihin velkaisena, mutta mitään muuta et voi tehdä, elleit ole syntynyt 0,05% onnellisten (rikkaiden) tähtien alla.
Itsensä eteen tekeminen täällä on estetty 100%. Ei kyllä eroa Pohjois-Koreasta paljoakaan.
Sinkkumies
Siltä se varmaan kyvyttömästä, lahjattomasta ja laiskasta tuntuu. Hyviä uutisia; se ei todellisuudessa ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina olen alkanut miettimään että jos olenkin tällainen ns. tähti-ihminen. En tiedä. Tuntuu että en kuulu minnekään ja kaipaan jatkuvasti jonnekin muualle, en vain tiedä minne. Koko maailma näyttäytyy omissa silmissäni aivan käsittämättömältä paikalta. Toisin sanoen tyhmän kansan asuttama taistelutanner.
Joooo miten olis lääkitys.
Lääkkeet eivät sovi mulle, valitettavasti.
ApKyllä ne noihin tähtilapsi-yksisarvis-liibalaaba harhoihin auttaa.
Millä sinä pystyisit todistamaan sen harhaksi? Miksi suhtaudut tällaiseen asiaan noin ylimielisesti? Itse esimerkiksi olen oppinut jo pienestä että tässä maailmassa on monia eri tasoja, toiset kokevat asiat eri tavalla, toiset aistivat asioita eri tavalla. Eikä se oikeuta hulluksi leimaamiseen.. Itse esimerkiksi koen että vaistoan asioita, luen ihmisiä ja olen todella herkkä. Näen myös oman aurani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit lähteä etelänlomalle, jos rahat riittävät ja kännätä siellä viikon ja tulla takaisin, eikä mikään ole muuttunut miksikään. Sen saa ostettua vuoden uurastuksella.
Rahat eivät riitä. Ap
Kirjastot ovat täynnä mielenkiintoisia kirjoja! Ei ole tylsää hetkeä, jos lukee ja se on ilmaistakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit lähteä etelänlomalle, jos rahat riittävät ja kännätä siellä viikon ja tulla takaisin, eikä mikään ole muuttunut miksikään. Sen saa ostettua vuoden uurastuksella.
Rahat eivät riitä. Ap
Kirjastot ovat täynnä mielenkiintoisia kirjoja! Ei ole tylsää hetkeä, jos lukee ja se on ilmaistakin!
En jaksa nykyään edes lukea kirjoja. Paitsi jos se kirja on oikein hyvä..
Ap
Voisin vielä hieman tarkentaa näitä tuntoja.. Olen tällainen aika "erikoinen" taiteilijasielu ja ne asiat mitkä itseäni kiinnostaa on monet sellaisia mitkä ei ole tuosta vain toteutettavia, tästä koen jatkuvaa turhautuneisuutta ja nykyään aika voimakkaasti ahdistustakin. Mulle ei jotenkin vain riitä sellainen tavallinen tylsä elämä. Vaikea sanoa.. Ja se vielä että olen yksinäinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat eivät riitä. Ap
En jaksa nykyään edes lukea kirjoja. Paitsi jos se kirja on oikein hyvä..
Ap
Ja mistäs sen tietää onko kirja hyvä vai huono, jos sitä ei jaksa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Voisin vielä hieman tarkentaa näitä tuntoja.. Olen tällainen aika "erikoinen" taiteilijasielu ja ne asiat mitkä itseäni kiinnostaa on monet sellaisia mitkä ei ole tuosta vain toteutettavia, tästä koen jatkuvaa turhautuneisuutta ja nykyään aika voimakkaasti ahdistustakin. Mulle ei jotenkin vain riitä sellainen tavallinen tylsä elämä. Vaikea sanoa.. Ja se vielä että olen yksinäinen.
Ap
Sinulla on kuitenkin lapsi? Eikö se pane yhtään ponnistelemaan?
Mun mielestä sulla on masennus. Mä tunnen ihan samoin ja johtuu kyllä masennuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kuulosta siltä, että sisäinen elämäsi olisi kovin rikasta, eikä ulkoinenkaan sen puoleen. Taidat olla itsekeskeinen. Ja ihmisenä keskinkertainen. Tylsä. Sori nyt vaan, mutta ei kiitos.
Mullakin oli toi vaihe 16-vuotiaana. Se menee kyllä ohi, don't worry :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSinulla on kuitenkin lapsi? Eikö se pane yhtään ponnistelemaan?
No kyllä! Missä kohtaa olen väittänyt että en ponnistele.. lapseni takia teen mitä vain, ja monet haaveet liittyy siihen että lapseni saisi mahdollisimman onnellisen tulevaisuuden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi kuulosta siltä, että sisäinen elämäsi olisi kovin rikasta, eikä ulkoinenkaan sen puoleen. Taidat olla itsekeskeinen. Ja ihmisenä keskinkertainen. Tylsä. Sori nyt vaan, mutta ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi kuulosta siltä, että sisäinen elämäsi olisi kovin rikasta, eikä ulkoinenkaan sen puoleen. Taidat olla itsekeskeinen. Ja ihmisenä keskinkertainen. Tylsä. Sori nyt vaan, mutta ei kiitos.
Haha ok:) en mä sulta mitään pyytänytkään. Parempi keskinkertainen kuin yksinkertainen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Työssäni vakavasti sairaiden ja kuolevien parissa olen oppinut arvostamaan arkista elämää rakkaiden ympäröimänä. Kokeile vapaaehtoistyötä.
Vapaaehtoistyö on arvokasta, itselläni on kuitenkn sellainen elämäntilanne ettei riitä aika eikä voimat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähde matkalle, enkä nyt tarkota mitään wt-turistirysää tai rantalomaa vaan kunnon seikkailua jossain ei niin tavanomaisessa paikassa. Nepali, intia, Amazonin sademetsä, jne.
Voi mielellään jos joku rahoittaa:D tämä just että ei voi toteuttaa unelmiaan nyky-yhteiskunnassa tuosta noin vain.
Ap
Käyttäjä5357 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSinulla on kuitenkin lapsi? Eikö se pane yhtään ponnistelemaan?
No kyllä! Missä kohtaa olen väittänyt että en ponnistele.. lapseni takia teen mitä vain, ja monet haaveet liittyy siihen että lapseni saisi mahdollisimman onnellisen tulevaisuuden.
Ap
Ajattelin vain, kun sanoit, että tylsyyden tunne on lähes vakio. Lapsi tuo kuitenkin useimmiten vanhemmalleen iloa, lapsen kanssa voi tehdä monenlaisia kivoja juttuja. Onko sinulla ehkä masennus, oletko hoidon piirissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Juu paitsi luin hesarista että p-koreassa ei valtio päätä kansalaisen raittiudesta.
P-koreassa käyttävät amfetamiinia yleisesti lääkkeenä nälkään ja väsymykseen töissä ja vapaa-ajalla.
Eli tavallaan p-koreakin on vapaampi valtio jossa annetaan kansalaiselle vapaus päättää omasta raittiudesta.
Joo just näin. Hauska kohdata loputtoman tyhmä ihminen. Onnea jatkoon.
Onhan se ikävää todeta että joissain asioissa P-Korean ihmisoikeudet ovat paremmat.
Esimerkiksi kannabiksen käyttökin on yhtä vapaata kuin minkä tahansa rohdon mikä kasvaa takapihalla tai ojien varsilla.
Meillä Suomessa asiaa ajatellaan niin että valtio tekee päätöksen yksityisen kansalaisen mielipiteestä siitä että saako kansalainen ottaa vai ei.
Tällöin kansalaisen joka on päättänyt että ei ota myrkkyä ei tarvitse päättää että ei ota myrkkyä sillä hänen puolestaan on jo valmiiksi valittu.
Eli valintojen määrä vähenee. Tämä kuvaa hyvin eläintarhaa jossa olennon valintojen mahdollisuudet ovat vähennetty minimiin.
Vaikka se kuulostaa hassulta niin P-Korean ihmisoikeudet tässä asiassa ovat paljon paremmat myös niitä kohtaan jotka ovat koukussa myrkkyihin. Heitä ei syrjäytetä työelämästä tai vainota tai sakoteta.
Sitten muissa asioissa P-Koreassa voisi olla parantamisen varaa.
Sinällään hassu uutinen oli tuo.
ww.hs.fi/ulkomaat/art-2000005180481.html
Ihminen on onnellisimmaan luonnon armoilla ja epätietoisena kaikesta siitä, mitä maailmalla tapahtuu. Jos minulla olisi taloudellinen vapaus, telttailisin metsissä ainakin 3/4 vuodesta.
Eli et saa enää huomiota jännämiehiltä.