Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulevaisuus pelottaa kamalasti!

N22v
26.04.2017 |

En tiedä kannattaako tänne kirjoittaa mutten tiedä minne muuallekaan voisin... varmasti tulee haukkujia ja provo-huutelijoita, mutta on pakko avautua. Eli anteeksi jo etukäteen!

Eli, olen työtön (mutta haen jatkuvasti aina kun vain koneen saan käyttööni, eli lähes päivittäin, mutten vain millään saa edes kutsuja haastatteluihin) ja olen ollut asunnottomana reilun vuoden (edellinen kämppis päätti muuttaa yhtäkkiä, samaan aikaan sossu lopetti tukien maksamisen moneksi kuukaudeksi, tilanne muuttui kun vastaava työntekijä vaihtui.) En pystynyt siis maksamaan laskuja yms, siksi meni luottotiedot.

(ja maksan vähistä rahoistani joka kk ulosottoon.) En ole saanut asuntoa edes kunnalta hakemisesta huolimatta. (Pelkään jatkuvasti tulevaa, pelkään etten ikinä saa asuntoa..) Onko tilanteeni ihan toivoton? :( ja ei, ei ole provo, kunpa olisikin, tämä tuntuu painajaiselta josta tahtoisin vain herätä...

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu - ongelmat kyllä yleensä on ratkaistavissa, pahemmatkin kuin sinun. Nyt istut alas ja teet kunnom suunnitelman miten tästä selviät. Jos yhtään matematiikan taidot on edes kohtalaiset niin hakeudu kirjanpidon opintoihin (merkinomi, tradenomi). Kirjanpitäjillä on aina töitä. Ja jos ei tuo ala jostain syystä sovi, niin mieti joku muu työllistävä ala.

22- vuotiaalla ei muutenkaan tarvitse vielä olla niin kamalasti työkokemusta - tosi harvalla sen ikäisellä on. Yleensä monet saa sen ekan työkokemuksen opintojensa työharjoittelun kautta.

Uskon, että selviät - olet vaan nuori ja paniikissa.

Vierailija
22/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota..

Sinun on saatava asunto sekä toimeentulotukea. Ihan oikeasti nyt vaatimaan.

Selität tilanteet rehellisesti sossulle ja vaadit heitä selvittämään tämän asuntoasian kanssasi.

Eivät voi heitteille jättää ja sinulla on oikeus toimeentuloon.

Lisäksi tuo ulosotto? Miten tuo on muka mahdollista? Ei ulosotto voi viedä sinulta mitään edes lain mukaan jos olet työtön ja ainoa tulonlähde on tuet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu - ongelmat kyllä yleensä on ratkaistavissa, pahemmatkin kuin sinun. Nyt istut alas ja teet kunnom suunnitelman miten tästä selviät. Jos yhtään matematiikan taidot on edes kohtalaiset niin hakeudu kirjanpidon opintoihin (merkinomi, tradenomi). Kirjanpitäjillä on aina töitä. Ja jos ei tuo ala jostain syystä sovi, niin mieti joku muu työllistävä ala.

22- vuotiaalla ei muutenkaan tarvitse vielä olla niin kamalasti työkokemusta - tosi harvalla sen ikäisellä on. Yleensä monet saa sen ekan työkokemuksen opintojensa työharjoittelun kautta.

Opintoihin kuuluvia työssäoppimisjaksoja ei lasketa työkokemukseksi.

Vierailija
24/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys itsessään ei minua huoleta, vaan se, etten kelpaa vuokralaiseksi MIHINKÄÄN vaikka vuokravelkoja ei ole enkä ole ikinä häiriköinyt naapureita.. :( tahdon asunnon, ei kaverit jaksa majoitella loputtomiin enää... ap

Vierailija
25/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota..

Sinun on saatava asunto sekä toimeentulotukea. Ihan oikeasti nyt vaatimaan.

Selität tilanteet rehellisesti sossulle ja vaadit heitä selvittämään tämän asuntoasian kanssasi.

Eivät voi heitteille jättää ja sinulla on oikeus toimeentuloon.

Lisäksi tuo ulosotto? Miten tuo on muka mahdollista? Ei ulosotto voi viedä sinulta mitään edes lain mukaan jos olet työtön ja ainoa tulonlähde on tuet?

Lue aiemmat viestini, nykyään saan toimeentulotukea. Ap

Vierailija
26/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt vaan tehdä itsari. Ei tuossa oikein ole muuta vaihtoehtoa. Elämäsi on selvästikin tullut tiensä päätökseen.

Hyi h*lvetti! Anteeksi nyt, mutta miten joku voi olla noin epäempaattinen? Toivon sinulle vastaavaa tilannetta, katsotaan miten suusi pannaan sen jälkeen! Ps, ap, olet vahva kun olet jaksanut asunnotta vuoden. Itse en kestäisi...

Vierailija
27/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välillä käyn poikaystävän luona..."

"En ole keksinyt mihin hakea huonon fyysisen terveyden (skolioosi+kuulonalenema) ja masennuksen ja ahdistuksen takia. (Käyn terapiassa ja syön lääkkeitä)"

AV-mammat: miesten ja naisten on ihan yhtä helppo löytää kumppani.

Vierailija
28/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat niin veltolta, etten näe sinulla olevan mitään tulevaisuutta.  Juu, ei työttömyys pelota.  Taitaa ne työt pelottaa paljon enemmän joten muuta vain sinne jumalan selän taakse.  Siellä tuskin työhön patistavat.

Vierailija
29/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Sulla ei ilmeisesti ole lapsia?

Hae ulkomaille töihin tai vaikka johonkin vapaaehtoistöihin. Eikä tarvi siis mihinkään Afrikkaan asti lähteä, esim. Euroopassakin on kohteita. Niitä on sellaisiakin paikkoja, mitkä tarjoaa majoituksen ja palkkaa muutaman satasen kuussa. Saisit kokemusta ja itseluottamusta lisää. Sitten olisi ehkä helpompi saada täältäkin töitä.

Olen 22. Ei työkokemusta. Ja alani on ihan väärä edes mennäkseni ulkomaille. En edes halua pois suomesta, paitsi siinä tapauksessa jos minulla ei olisi poikaystävää täällä suomessa ja jos voisin olla varma etten päätyisi kadulle ulkomaillakaan. Ap

Sori, en lukenut aloitusta ja ketjua heti kunnolla... *nolo*

Kuinka usein te nyt näette sun poikaystävän kans? Ei sinne ulkomaille tarvitse lähteä pitkäksi aikaa. Voi lähteä vaikka ihan muutamaksi kuukaudeksi. Eikä työn tarvi olla sun omalta alalta. Esimerkiksi noissa vapaaehtoishommissa on paikkoja laidasta laitaan.

Mm. tämmöisen löysin äkkiseltään: http://www.kvtfinland.org/vapaaehtoistyo-ulkomailla/

Ok, tos on toi maksu 270 e, mut majoitus ja ruoka ois ilmaiset. Lennot pitää myös ite maksaa, mut johonkin Eurooppaan niitä saisi halvalla.

En tahdo usuttaa sua, mut aattelin vaan, että toi vois olla yksi vaihtoehto.

Mä olin vähän saman oloinen kuin sinä nuorena lukion jälkeen ja itsetunto oli nollissa. Vaikeudet ja paha olo kasvoi siihen mittaan, että halusin pois Suomesta (vaikka vaikeuksia ei toisaalta ole hyvä paeta). Uskaltauduin lähteen ja se oli oikeasti parasta, mitä mulle ois ikinä saattanut tapahtua! Siellä oli pakko pärjätä ja pärjätessä itsekseen itsetunto nousi kohisten, kun huomasi, että osaa ja oppii sittenkin asioita. Tuota kautta voisit myös saada arvokasta työkokemusta, jota hyödyntää Suomessa.

Vierailija
30/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisiköhän jotain tuohon tutkintion liittyvää työtä siis, kun sulla sellainen kuitenkin on? :) Entä asuuko vanhemmat missä? Pystytkö väliaikaisesti asumaan heillä, kunnes tilanne selkenee ja oma asunto löytyy?

Vierailija
31/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat niin veltolta, etten näe sinulla olevan mitään tulevaisuutta.  Juu, ei työttömyys pelota.  Taitaa ne työt pelottaa paljon enemmän joten muuta vain sinne jumalan selän taakse.  Siellä tuskin työhön patistavat.

Jos kerran työt pelottaa, niin miksi ap edes yrittää hakea töitä kuten kertoo?

Vierailija
32/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisiköhän jotain tuohon tutkintion liittyvää työtä siis, kun sulla sellainen kuitenkin on? :) Entä asuuko vanhemmat missä? Pystytkö väliaikaisesti asumaan heillä, kunnes tilanne selkenee ja oma asunto löytyy?

Vanhemmat asuvat tre, en ole heille tervetullut, huonot välit isään. :( ap

Vierailija
33/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinne sossuun yhteyttä ja selitä tilanteesi. Sieltä pitäisi jonkun neuvoa, mitä teet seuraavaksi.

Toinen paikka, josta saa suoraa apua on kirkon diakoniatyö. Marssit kirkkoon ja kysyt, mihin pitäisi mennä.

Entä jos menet Rovaniemelle poikaystävän luo asumaan? Sieltä voisi löytää helpommin töitäkin, vaikka kassalta tai varastosta.

Vierailija
34/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat asuvat tre, en ole heille tervetullut, huonot välit isään. :( ap

Niin, enkä ole omaan alaan liittyviä töitä löytänyt, en ole löytänyt edes ilmoituksia, äitinikin sanoi että se ala kuolee, väkeä vähennetään eikä oteta uusia. painotalojakin on suljettu, esim forssaprint. (Tampereella)

Vierailija
35/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sinne sossuun yhteyttä ja selitä tilanteesi. Sieltä pitäisi jonkun neuvoa, mitä teet seuraavaksi.

Toinen paikka, josta saa suoraa apua on kirkon diakoniatyö. Marssit kirkkoon ja kysyt, mihin pitäisi mennä.

Entä jos menet Rovaniemelle poikaystävän luo asumaan? Sieltä voisi löytää helpommin töitäkin, vaikka kassalta tai varastosta.

Poikaystäväni ja minä emme kannata yhteenmuuttoa vielä, olemme seurustelleet vasta 4kk ap

Vierailija
36/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae ulkomaille töihin tai vaikka johonkin vapaaehtoistöihin. Eikä tarvi siis mihinkään Afrikkaan asti lähteä, esim. Euroopassakin on kohteita. Niitä on sellaisiakin paikkoja, mitkä tarjoaa majoituksen ja palkkaa muutaman satasen kuussa. Saisit kokemusta ja itseluottamusta lisää. Sitten olisi ehkä helpompi saada täältäkin töitä.

Olen 22. Ei työkokemusta. Ja alani on ihan väärä edes mennäkseni ulkomaille. En edes halua pois suomesta, paitsi siinä tapauksessa jos minulla ei olisi poikaystävää täällä suomessa ja jos voisin olla varma etten päätyisi kadulle ulkomaillakaan. Ap

Kuinka usein te nyt näette sun poikaystävän kans? Ei sinne ulkomaille tarvitse lähteä pitkäksi aikaa. Voi lähteä vaikka ihan muutamaksi kuukaudeksi. Eikä työn tarvi olla sun omalta alalta. Esimerkiksi noissa vapaaehtoishommissa on paikkoja laidasta laitaan.

Mm. tämmöisen löysin äkkiseltään: http://www.kvtfinland.org/vapaaehtoistyo-ulkomailla/

Ok, tos on toi maksu 270 e, mut majoitus ja ruoka ois ilmaiset. Lennot pitää myös ite maksaa, mut johonkin Eurooppaan niitä saisi halvalla.

Mä olin vähän saman oloinen kuin sinä nuorena lukion jälkeen ja itsetunto oli nollissa. Vaikeudet ja paha olo kasvoi siihen mittaan, että halusin pois Suomesta (vaikka vaikeuksia ei toisaalta ole hyvä paeta). Uskaltauduin lähteen ja se oli oikeasti parasta, mitä mulle ois ikinä saattanut tapahtua! Siellä oli pakko pärjätä ja pärjätessä itsekseen itsetunto nousi kohisten, kun huomasi, että osaa ja oppii sittenkin asioita. Tuota kautta voisit myös saada arvokasta työkokemusta, jota hyödyntää Suomessa.

Pyrimme näkemään kerran kuussa niin että olen kylässä viikon. Pidempi aika erossa tuntuu molemmista pahalta :( ap

Vierailija
37/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja olen ottanut sossuun/kelaan/kirkkoon yhteyttä, mutta vastaus on tyyliin "emme voi asunnoksi muuttua" no niin, en niin olettanutkaan, huoh...

Vierailija
38/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä organisaatioita, jotka vuokraavat asuntoja toimeentulotuen varassa eläville asunnottomille. Yksi on ainakin Y-Säätiö. Muitakin varmasti on. Oletko jo hakenut kämppää Helsingin kaupungilta? Kunnalla on kyllä velvollisuus auttaa. Tärkeintä on nyt varmaan sen asunnon löytäminen, keskitä voimasi siihen. Onko sinulla ketään sukulaista, joka voisi jotenkin auttaa? Oletko ihan yksin? Asiat alkavat kyllä järjestyä, kun saat yhden ongelman ratkaistua. Töihin tai opiskelemaan ehdit myöhemminkin, kun olet siinä kunnossa, että pystyt opiskelemaan tai työskentelemään. Toisaalta jos pääsisit jonnekin kouluun, voisit hakea opiskelija-asuntoa. Tsemppiä!

Vierailija
39/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrimme näkemään kerran kuussa niin että olen kylässä viikon. Pidempi aika erossa tuntuu molemmista pahalta :( ap

Kauanko te ootte tunteneet? Minkä ikäinen poikaystäväsi on ja mitä tekee? Asuuko hän omassa asunnossa? Miksi et ole jo muuttanut sitten hänen luokseen?

Vierailija
40/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Välillä käyn poikaystävän luona..."

"En ole keksinyt mihin hakea huonon fyysisen terveyden (skolioosi+kuulonalenema) ja masennuksen ja ahdistuksen takia. (Käyn terapiassa ja syön lääkkeitä)"

AV-mammat: miesten ja naisten on ihan yhtä helppo löytää kumppani.

Ohis, mutta mitä ihmettä sönkötät? Ja ap, ihan varmasti saat vielä asunnon, koita jaksaa, sulla on ilmeisen hyvä mies kun jaksaa tukea sua. :) ajattele häntä ja teidän suhdettanne.