Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulevaisuus pelottaa kamalasti!

N22v
26.04.2017 |

En tiedä kannattaako tänne kirjoittaa mutten tiedä minne muuallekaan voisin... varmasti tulee haukkujia ja provo-huutelijoita, mutta on pakko avautua. Eli anteeksi jo etukäteen!

Eli, olen työtön (mutta haen jatkuvasti aina kun vain koneen saan käyttööni, eli lähes päivittäin, mutten vain millään saa edes kutsuja haastatteluihin) ja olen ollut asunnottomana reilun vuoden (edellinen kämppis päätti muuttaa yhtäkkiä, samaan aikaan sossu lopetti tukien maksamisen moneksi kuukaudeksi, tilanne muuttui kun vastaava työntekijä vaihtui.) En pystynyt siis maksamaan laskuja yms, siksi meni luottotiedot.

(ja maksan vähistä rahoistani joka kk ulosottoon.) En ole saanut asuntoa edes kunnalta hakemisesta huolimatta. (Pelkään jatkuvasti tulevaa, pelkään etten ikinä saa asuntoa..) Onko tilanteeni ihan toivoton? :( ja ei, ei ole provo, kunpa olisikin, tämä tuntuu painajaiselta josta tahtoisin vain herätä...

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tämän nyt pitäisi olla mahdollista ettet saa asuntoa mistään. Kunnan sosiaalitoimen viimeistään pitäisi auttaa asiassa sillä on kyllä myös tahoja jotka vuokraa siitä huolimatta että luottotiedot on menneet. Sinunhan pitäisi myös kiilata kaikkialla jonon ohi tuon asunnottomuuden takia.

Asunnon saannin jälkeen selvitä pääsisikö te-palveluiden kautta ammatinvalintapsykologille. Hän osaisi auttaa sellaisen ammatin valinnassa mikä sopii sulle vaikka rajoituksia onkin.

Vierailija
62/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihan perinteinen haetaan asuntoa -ilmoitus sinne Rovaniemen kauppojen ilmoitustauluille ja johonkin paikalliseen sanomalehteen. Silleen saat luultavasti paljon helpommin asunnon kuin noiden nykyaikaisten asuntovälitysfirmojen tai kuntien kautta, kun siellä hakemuksesi päätyy johonkin mappi ö:hön tai ainakin jonon hännille. Siellä on varmasti paljonkin yksityisten asuntoja tyhjillään, mutta vanhat ihmiset, jotka ne asunnot omistaa ei ole niin moderneja, että käyttäisivät noita välitysfirmoja tai nettiä. Ne kattelee edelleen noita ilmoitustauluja ja lukee lehtiä suurennuslasin kanssa.

Mulla oli sama asunto-ongelma, kun tarvin kämpän yläpirkanmaalta "keskeltä ei mitään". Kunnalla ei ollut tarjota mitään, mutta paikallisen S-Marketin ilmoitustauluilmoitus poiki heti monta yhteydenottoa. Ole vaan tarkkana vuokranantajaa valitessa, ettei ole mikään pervo tai hullu vuokraisäntäsetä/-täti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut nyt?

Helsingissä. Välillä käyn poikaystävän luona rovaniemelle, toivoisin joskus voivani muuttaa hänen lähelleen. Ap

Etkö voi hakea johonkin koulutukseen joka auttaisi työn saamisessa? Luulisi että siitä ei ole ainakaan haittaa asunnon saamiseenkaan.

En ole keksinyt mihin hakea huonon fyysisen terveyden (skolioosi+kuulonalenema) ja masennuksen ja ahdistuksen takia. (Käyn terapiassa ja syön lääkkeitä) ap. Ja sinulle joka ehdotit edunvalvojaa: sellainen maksaa, ja eivät kokeneet tarpeelliseksi kun osaan huolehtia rahoistani enkä tuhlaa turhuuksiin.

Toivottavasti asiasi järjestyvät. Sinulla on toivoa :)

Minulla oli paha skolioosi ja kovasti kipuja.

Kerran olisi ollut helpompi lähteä pukukopilta töistä pikkuhoususillani, kun oli hyvin tuskallista saada housut ja sukat jalkaan.

Kävin osteopaatilla hoidattamassa skolioosin. Oli aivan huippua, kun kivut jäivät sille tielleen.

Nyt venyttelutarve täyttyy ajoittain ja silloin on haittaa, mutta olen todella kiitollinen avusta, jonka sain.

Tsemppiä ja hyvää kevättä suurenmoinen neitokainen 💛

Vierailija
64/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikkialta olet hakenut asuntoa? Voisitko muuttaa mummosi luokse?

Olen etsinyt vuokraovesta ja tori.fi:stä, VVO/Lumo:lle pistin hakemuksen, samoin helsingin, Oulun ja rovaniemen kaupungeille olen laittanut hakemuksia. Mummoni asuu papan kanssa kuorevedellä, mistä ei ole bussi/junayhteyksiä, eikä minulla luonnollisesti ole autoa ja mummu ja pappa eivät kykene kauppareissua lähi-markettiin pidemmälle matkalle ajelemaan, lähin juna/bussi yhteys olisi jyväskylässä. Ja sinne (isovanhemmille) muuttaminen hankaloittaisi poikaystäväni luona kyläilyä, siksi haluaisin asua joko Oulussa tai Rovaniemellä, koska poikaystäväni asuu siellä Rollossa. (Siis rovaniemellä)

Yksityiseltä vuokranantajalta et tule kovin helposti saamaan asuntoa luottotiedottomana. Myös VVO ja Lumo voivat olla vaikeita. Tsekkaa Alkuasunnot, Y-Säätiö, Nuorisosäätiö ym. vastaavat. Et valitettavasti paperilla ole ihannevuokralainen, vaikka oikeasti hoitaisitkin asiasi, joten toivosi on lähinnä em. kaltaisissa yhdistyksissä.

Vierailija
65/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kaikkialta olet hakenut asuntoa? Voisitko muuttaa mummosi luokse?

Olen etsinyt vuokraovesta ja tori.fi:stä, VVO/Lumo:lle pistin hakemuksen, samoin helsingin, Oulun ja rovaniemen kaupungeille olen laittanut hakemuksia. Mummoni asuu papan kanssa kuorevedellä, mistä ei ole bussi/junayhteyksiä, eikä minulla luonnollisesti ole autoa ja mummu ja pappa eivät kykene kauppareissua lähi-markettiin pidemmälle matkalle ajelemaan, lähin juna/bussi yhteys olisi jyväskylässä. Ja sinne (isovanhemmille) muuttaminen hankaloittaisi poikaystäväni luona kyläilyä, siksi haluaisin asua joko Oulussa tai Rovaniemellä, koska poikaystäväni asuu siellä Rollossa. (Siis rovaniemellä)

Yksityiseltä vuokranantajalta et tule kovin helposti saamaan asuntoa luottotiedottomana. Myös VVO ja Lumo voivat olla vaikeita. Tsekkaa Alkuasunnot, Y-Säätiö, Nuorisosäätiö ym. vastaavat. Et valitettavasti paperilla ole ihannevuokralainen, vaikka oikeasti hoitaisitkin asiasi, joten toivosi on lähinnä em. kaltaisissa yhdistyksissä.

En automaattisesti teilaisi yksityisiä vuokranantajia. Ihan hyvin saattaa löytyä joku herttainen mummeli, joka haluaa vuokrata vaikka omakotitalon yläkertaansa eikä haittaa jos ei ole luottotietoja. Saattaa olla vain tyytyväinen, jos saa eloa taloon ja vähän sivutuloja, jos vain ap on muuten kunnollinen ja herttainen tyttö ja auttelee vaikka vähän kauppaostoksissa yms.

Ja jos ei kenenkään kanssa halua noin läheisesti asumaan, niin saattaa sitä silti jotain löytyä. Aina kannattaa kokeilla! :-)

Vierailija
66/69 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista puheista.. niin, yksityisiltä en edes ole yrittänyt kun tiedän mahdottomaksi.. en ole kyllä huomannut y-säätiöllä/nuorisosäätiöllä olevan asuntoja rovaniemellä... ap

Vierailija
67/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kannustavista puheista.. niin, yksityisiltä en edes ole yrittänyt kun tiedän mahdottomaksi.. en ole kyllä huomannut y-säätiöllä/nuorisosäätiöllä olevan asuntoja rovaniemellä... ap

Siis haetko nyt ensisijaisesti asuntoa Helsingistä, Oulusta vai Rovaniemeltä? Vaikea neuvoa, kun tämä ei oikein selvästi käy ilmi. Mene sen kunnan verkkosivuille, mihin haluat muuttaa, ja etsi tietoa asumisesta. Ota selvää myös opiskelija-asunnoista, vaikka opiskelu ei vielä mahdollista olisikaan. Pienemmällä paikkakunnalla myös ilmoitukset esim. kauppojen ilmoitustauluilla voivat tuottaa tulosta.

Vierailija
68/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis haetko nyt ensisijaisesti asuntoa Helsingistä, Oulusta vai Rovaniemeltä? Vaikea neuvoa, kun tämä ei oikein selvästi käy ilmi. Mene sen kunnan verkkosivuille, mihin haluat muuttaa, ja etsi tietoa asumisesta. Ota selvää myös opiskelija-asunnoista, vaikka opiskelu ei vielä mahdollista olisikaan. Pienemmällä paikkakunnalla myös ilmoitukset esim. kauppojen ilmoitustauluilla voivat tuottaa tulosta.

Ensisijaisesti oulu/rovaniemi, olen niille laittanut hakemukset, samoin helsinkiin, vaikka hsl:n asunnoissa on 6kk jonot tai yli. Ap

Vierailija
69/69 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kaupan ilmoitustaulu oli hyvä idea. Kokeile nyt piruuttas sitäkin, vaikka et uskokaan sitä kautta onnistuvan. Ei siinä mitään hävitäkään voi. Laadit vain hyvän, selkeän ja kohteliaan ilmoituksen.