Pystyykö lapsen elättämään pelkällä lapsilisällä? Miehen kanssa riita aiheesta
Olen työtön ja kouluja käymätän ja mies ei halua omilla rahoillaan elättää lasta, joten mies on ehdoton siinä että lapsi elätetään lapsilisillä ja minun äitiyspäivärahoilla. Mies on todella pihi, oli ruinannut siskon vanhat vaunut meille ja muuta tarvittavaa vauvantarviketta.
Kommentit (145)
Kaikenlaiset ihmiset sitten alkaakin lisääntyä..Jos et itse pysty itseäsikään elättämään,et mies elättää sut,ni miksi ihmeessä teet vielä lapsen?
Olisi kamalaa olla noin persaukinen kuin te :/
En osaa edes kuvitella miten elätte.
Mä ainakin maksoin sairaalamaksuja pitkältä yli tonnin raskausaikana.
Mutta joo, kyllähän vajaalla satasella kuussa elättää paitsi vauvan, myös äijän. Lykkyä pyttyyn!
Liian myöhäistä kai sanoa että älkää koskaan tehkö lasta
Jätä se. Jos ette ole naimisissa, niin saat automaattisesti yksinhuoltajuuden jos muutat pois (huom. myös muuttoilmoitus maistraattiin) ennen lapsen syntymää. Sitten elatusmaksut lastenvalvojalla ja laitat ne ulosottoon, jos ei mies maksa vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei lapsi vie kovin paljon rahaa siinä vaiheessa kun se syö/juo vaan tissimaitoa. Vaippoihin menee rahaa ja kirppisvaatteisiin, niihin kyllä lapsilisä riittää. Sitten kun lapsi kasvaa pitää ostaa koko ajan enemmän kaikkea, niin eipä se satku enää riitäkään kuluihin, ja sitten jos hommaa useamman lapsen pitää hommata isompi asunto ym. ei piisaa enää lapsilisät.
Suurempi ongelmahan on se, että millä sinä itse elät. Ja se että miten sinä teet lapsen tuollaisen mulkkeron kanssa joka ei halua elättää omaa lastaan?
Halusimme molemmat lapsen ja raskautuminen oli vaikeaa, koska minulla on syömishäiriö taustalla. Mies oli oikein innoissaan kun testi näytti plussaa ja hehkutti kavereilleen ja perheelleen kuinka hyvä isä hänestä vielä tulee..Miehen into laantui kun kerroin mihin kaikkeen menee rahaa kun lapsi kasvaa.
Lapsi on ihminen.Ihmisen eläminen maksaa.*facepalm*
Ehkä ensimmäinen vuosi voi onnistuakin lapsilisällä, mutta kaikki pitää mennä putkeen. Imetys onnistua ja jatkua pitkään. Kaikki soseet itse tehden ja lapsella ei suurempia allergioita. Kestrovaipat kirppikseltä ja kaikki vaatteet ja tarvikkeet kirppikseltä. Kyllä vauva-aikaan kannattaa tietenkin koittaa käyttää järkeä
Mutta ei kyllä enää sen jälkeen ja menot vaan kasvaa kun lapsi ehtii teini-ikään. Mutta tuskin olet enää yhdessä siinä vaiheess ja mies maksaa kiltisti elareita.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä vähän - en saisi edes meidän pientä koiraa elätätettyä lapsilisillä! Ihan naurettava ajatus. Voin kertoa, että lapsesta tulee kaikenmaailman kuluja, mihin ei välttämättä osaa ennalta edes ajatustasolla varautua. Alkaen että raskaudessa tulee komplikaatioita, jo ennen lapsen syntymää voi tulla tuhansien eurojen sairaalamaksut. Siitä huolimatta, että sairaalamaksut ovat täällä naurettavan pienet per vuorokausi. Et voi tietää varmasti edes sitä, mitä pelkkä raskaanaolo tulee maksamaan, saati sitten paljonko rahaa lapseen menee. Se nyt on varmaan, että lapsilisällä ei ketään lasta elätetä.
Ei työtön tai pienituloinen joudu maksamaan tuhansien eurojen sairaalakuluja Suomessa.
Äkkiä valittamaan miehen vanhemmille, että äijässä on valmistusvirhe: Tyhmyys!
Jestas mä näen punaista! Täytynee vaan toivoa, että isukki hullaantuu niin jälkeläisestään, että muuttuu ääni kellossa...
Mistä ihmeestä tällaisia helmiä löytyy miehiksi? En ymmärrä, etkö ole ennen lapsentekoa huomannut minkälainen pihtariäijä sulla on. Ei lapsilisä ole edes tarkoitettu siihen, että lapsi sillä kokonaan elätetään. Se on nimensä mukaisesti lisä, jolla voi ostaa lapselle tarvikkeita tai mitä nyt kukakin sillä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietipä vähän - en saisi edes meidän pientä koiraa elätätettyä lapsilisillä! Ihan naurettava ajatus. Voin kertoa, että lapsesta tulee kaikenmaailman kuluja, mihin ei välttämättä osaa ennalta edes ajatustasolla varautua. Alkaen että raskaudessa tulee komplikaatioita, jo ennen lapsen syntymää voi tulla tuhansien eurojen sairaalamaksut. Siitä huolimatta, että sairaalamaksut ovat täällä naurettavan pienet per vuorokausi. Et voi tietää varmasti edes sitä, mitä pelkkä raskaanaolo tulee maksamaan, saati sitten paljonko rahaa lapseen menee. Se nyt on varmaan, että lapsilisällä ei ketään lasta elätetä.
Ei työtön tai pienituloinen joudu maksamaan tuhansien eurojen sairaalakuluja Suomessa.
Tietysti jos on muutenkin sossun asiakas niin sinne vaan laskut.
Miksi kaikenlaiset heikkolahjaiset lisääntyy? :( joo, yllättävää lapsien elatukseen menee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset ihmiset sitten alkaakin lisääntyä..Jos et itse pysty itseäsikään elättämään,et mies elättää sut,ni miksi ihmeessä teet vielä lapsen?
Miksi niitä lapsia tehdään? Ehkä haluan äidiksi ja haluan rakkautta. Tiedän, että minusta tulee hyvä äiti.
Kuule, ohjaat sen lisän jätkän tilille ja käsket sen hoitaa sillä rahalla sitten lapsen ruuat, vaipat, lääkärit, vaatteet jne. Jos se kerran riittää siihen, niin herra pn hyvä ja näyttää. Meidän taloudessa lapsilisä on yksi kärpäsenpaska menoissa ja tuloissa. Ei voi mitään laskea sen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi sen lapsen halus hommata?
Molemmat. Mies ei ole persaukinen, minä olen. Miehellä on rahaa, ei ole mikään köyhä. Ainoa häiritsevä tekijä on sairaalloinen piheys. Olin töissä, kunnes irtisanottiin ja mies on elättänyt minua sen jälkeen.
Kyllähän sillä lapsilisällä sen lapsen ruokkii aina teini-ikään asti mutta siihen se sitten jääkin.
Ne vaatteet sun muut, pitää rahoittaa muilla tavoin.
Halusimme molemmat lapsen ja raskautuminen oli vaikeaa, koska minulla on syömishäiriö taustalla. Mies oli oikein innoissaan kun testi näytti plussaa ja hehkutti kavereilleen ja perheelleen kuinka hyvä isä hänestä vielä tulee..Miehen into laantui kun kerroin mihin kaikkeen menee rahaa kun lapsi kasvaa.