Pystyykö lapsen elättämään pelkällä lapsilisällä? Miehen kanssa riita aiheesta
Olen työtön ja kouluja käymätän ja mies ei halua omilla rahoillaan elättää lasta, joten mies on ehdoton siinä että lapsi elätetään lapsilisillä ja minun äitiyspäivärahoilla. Mies on todella pihi, oli ruinannut siskon vanhat vaunut meille ja muuta tarvittavaa vauvantarviketta.
Kommentit (145)
Ei pysty. Me itse asiassa kokeiltiin piruuttamme tätä kuopuksen kohdalla (jolloin lapsilisäkin oli hieman päälle satasen) eikä toivoakaan. Meillä oli vielä se tilanne, että oli pakko antaa korviketta mikä teki kuluista paljon korkeammat. Pahimmassa tapauksessa joudutte ostamaan apteekista korvikettä allergian takia ja se vasta kallista onkin.
Vaikka vaatteita saa aika halvalla kirpparilta, niitä pitää ostaa usein koska vauva kasvaa hurjaa tahtia. Ja vielä kun aletaan siirtyä kiinteisiin, rahanmeno lisääntyy. Eikä pidä unohtaa erilaisia leluja ja tarvikkeita(vaikkapa "jumppamatto), syöttötuolia, kävelytuolia jne.
Itse ottaisin ihan suosiolla eron noin urposta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaiset ihmiset sitten alkaakin lisääntyä..Jos et itse pysty itseäsikään elättämään,et mies elättää sut,ni miksi ihmeessä teet vielä lapsen?
Miksi niitä lapsia tehdään? Ehkä haluan äidiksi ja haluan rakkautta. Tiedän, että minusta tulee hyvä äiti.
Sellainenko on hyvä äiti,joka EI MIETI ETUKÄTEEN miten lapsi tullaan elättämään?
Alan kannattaaajatusta, että lasten hankkimiseen pitäisi suorittaa joku lupakortti. Tsiisus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja kouluja käymätän ja mies ei halua omilla rahoillaan elättää lasta, joten mies on ehdoton siinä että lapsi elätetään lapsilisillä ja minun äitiyspäivärahoilla. Mies on todella pihi, oli ruinannut siskon vanhat vaunut meille ja muuta tarvittavaa vauvantarviketta.
Miksi sä olet lisääntynyt moisen riemuidiootin kanssa? Lapsen isällä on myös elatusvelvollisuus joten elarit hakuun vaan.
Tän on pakko olla vammanen trolli, ei kai kukaan nainen noin tyhmä ole kuin ap?
Kamoon, lapsi voi sairastua heti synnyttyään, ja siihen voi mennä tuhansia euroja. Nyt järki käteen nainen, tuollaisella miehellä et paljoa tee, tulet paremmin toimeen, kun asut yksin: Yksinhuoltajana saat parempaa asumistukea ja lapsilisää. Ja voit itseasiassa tulla toimeen pelkällä kotihoidontuella. Toi mies tulee viemään sulta kaikki positiiviset fiilikset äitiyteen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietipä vähän - en saisi edes meidän pientä koiraa elätätettyä lapsilisillä! Ihan naurettava ajatus. Voin kertoa, että lapsesta tulee kaikenmaailman kuluja, mihin ei välttämättä osaa ennalta edes ajatustasolla varautua. Alkaen että raskaudessa tulee komplikaatioita, jo ennen lapsen syntymää voi tulla tuhansien eurojen sairaalamaksut. Siitä huolimatta, että sairaalamaksut ovat täällä naurettavan pienet per vuorokausi. Et voi tietää varmasti edes sitä, mitä pelkkä raskaanaolo tulee maksamaan, saati sitten paljonko rahaa lapseen menee. Se nyt on varmaan, että lapsilisällä ei ketään lasta elätetä.
Ei työtön tai pienituloinen joudu maksamaan tuhansien eurojen sairaalakuluja Suomessa.
Tietysti jos on muutenkin sossun asiakas niin sinne vaan laskut.
Ei tarvi olla sossun asiakas. En kyllä itse nää mitään paheksuttavaa siinä, jos pienipalkkainen/työtön/opiskelija hakee sieltä sossusta tukea sairaalakuluihin yllättävän,harvinaisen tilanteen tilanteen takia. Elämäntapatyöttömät erikseen.
No ei pysty elättämään. Kaikkea sitä taas. Tämä olikin provo?
En tiedä miten suhtautuisin moiseen. Sanoisin varmaan arrivederci.
Ensimmäinen lapsi molemmille. Olemme molemmat kohta 30-vuotiaita. Mietin kauan uskallanko tehdä aloitusta, koska kuraa lentää niskaan varmasti ja olin oikeassa. En ole huono ihminen, en ole narkomaani enkä juoppo. Haluan lapsen enemmän kuin mitään muuta ja yritän tässä samalla takoa järkeä miehen päähän. AP
Meillä pelkästään sähkölasku pomppasi kuukaudessa 30 euroa kaiken 60-asteisen pyykin ja keittämisen takia. Kastejuhlat kaivoivat 1000 euron loven lompakkoon, kun niitä ei voitu järjestää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen lapsi molemmille. Olemme molemmat kohta 30-vuotiaita. Mietin kauan uskallanko tehdä aloitusta, koska kuraa lentää niskaan varmasti ja olin oikeassa. En ole huono ihminen, en ole narkomaani enkä juoppo. Haluan lapsen enemmän kuin mitään muuta ja yritän tässä samalla takoa järkeä miehen päähän. AP
Toivottavasti lapsenne ei saa koskaan tietää,että miehesi miettii 2 viikkoa ennen laskettua aikaa lastanne vain rahanmenona. Miehesi on tyhmä ja niin olet sinäkin.Toivottavasti tyhmyys ei periydy.
Olen elättänyt koko perheen lapsilisällä ja äp rahalla. Miehesi on oikeilla jäljillä.
Ero vaan niin mies joutuu maksamaan elatusmaksut. Lasketuta lastenvalvojalla mikä on kohtuullinen summa.
Miten olet tuollaisen kanssa tullut lisääntyneeksi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä pelkästään sähkölasku pomppasi kuukaudessa 30 euroa kaiken 60-asteisen pyykin ja keittämisen takia. Kastejuhlat kaivoivat 1000 euron loven lompakkoon, kun niitä ei voitu järjestää kotona.
Sähkölaskun kasvamisen vielä ymmärrän jotenkuten(vaikkakin ihmettelen eikö teillä tosiaan pesty 60asteessa pyykkiä aiemmin?)mutta 1000euron törsäys kastejuhlaan on kyllä ihan oma valinta.
Siis ku sä niiiin haluuut lasta ja sä tiedät,että susta tulee niiiin hyvä äiti,ni sitten ei tarvii miettiä lapsen elatusta?
Sulle oli itsestäänselvää,et mies maksaa kaiken.Ja tietty mies maksaa kun säkään et voi.Miehesi ei voi olla oikeasti noin tyhmä,ettei ole tajunnut et lapsi maksaa.Ootkohan sittenkin jättänyt vaan ne pillerit syömättä miehesi tietämättä?
Vierailija kirjoitti:
Eroa ja laita elarit perintään
Ja saat asimistukeakin
Sitten menet kouluun
Tämä. Siinähän pihistelee.
Vierailija kirjoitti:
Siis ku sä niiiin haluuut lasta ja sä tiedät,että susta tulee niiiin hyvä äiti,ni sitten ei tarvii miettiä lapsen elatusta?
Sulle oli itsestäänselvää,et mies maksaa kaiken.Ja tietty mies maksaa kun säkään et voi.Miehesi ei voi olla oikeasti noin tyhmä,ettei ole tajunnut et lapsi maksaa.Ootkohan sittenkin jättänyt vaan ne pillerit syömättä miehesi tietämättä?
En ole koskaan syönyt pillereitä enkä syö. Onneksi minusta tulee rakastava ja huolehtiva äiti eikä tuollainen rahanhimoinen ahne ja ilkeä nainen, kuten moni täällä. Onneksi minulla on turvaverkko valmiina jos tarvitsen apua lapsen hoidossa tai muuten. Olet typerä jos kuvittelet minun vain pamahtaneen paksuksi! Lapsi oli suunniteltu.
Lapsi tulee todella kalliiksi. Teinit maksavat helposti satasia kuussa. Sinun ja miehen pitää pystyä elättämään lapsenne.
Lapsilisällä saat ehkä ostettua vaipat. Ehkä muutaman tuttipullon ja korvikkeen(No okei ehkä muutaman purkkiruuan). Siinä se. Vaatteet voi tietty hankkia kirppiksiltä ja mitään turhaa ei pariin ekaan vuoteen tarvita. Mutta sen jälkeen alkaa se rahanmeno, jota kukaan uusi äiti ei osaa odottaa. En jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko miehellä entuudestaan lapsia? Jos on , niin sitten hän varsin hyvin tietää ettei tuo ole mahdollista, ja yrittää kusettaa sua. Tai sitten se on vaan yksinkertainen ja pihi. Kummin päin vaan, niin tuo asenne vie sulta ilon pois, kun vauva syntyy. Kovasti tsemppiä, koska helppoa tuo ei tule olemaan. Aika hirveä asenne miehelläs, miksi teitte lapsen jos asenne on noin pihi? Luulisi että haluaa lapselleen parasta? (Se ei tarkoita että kaikki olisi uutta ja priimaa.esim vaunut jne)