Pystyykö lapsen elättämään pelkällä lapsilisällä? Miehen kanssa riita aiheesta
Olen työtön ja kouluja käymätän ja mies ei halua omilla rahoillaan elättää lasta, joten mies on ehdoton siinä että lapsi elätetään lapsilisillä ja minun äitiyspäivärahoilla. Mies on todella pihi, oli ruinannut siskon vanhat vaunut meille ja muuta tarvittavaa vauvantarviketta.
Kommentit (145)
Kannattaisiko käydä koulua edes jonkun verran ja töitä kyllä löytyy, jos haluaa tehdä.
Ehkä ihan peruskoulun matematiikka olisi ihan paikallaan, että osaa laskea ruokakulut, joista voi laskea, ettei se lapsilisä riitä kuukauden ruokakuluihin edes lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saattaa havahtua lapsen synnyttyä. Näin kävi sukulaiseni pihille miehelle. Ennen lapsen syntymää miehen jutut oli ap:n miehen juttujen suuntaisia mm. heti äitiysloman päätyttyä äiti takas töihin. Lapsen syntymän jälkeen mies on ollut suorastaan leijonaisä, siis todella tarkka lapsen hyvinvoinnista ja kaikki on tehty lapsen parhaaksi.
Miehelle lapsi konkretisoituu vasta syntymän jälkeen. Siinä vaiheessa tulee tunteet esiin ja prioriteetit muuttuu täysin.
Eniten näissä jutuissa ihmetyttää, että miksi äiti ei lapsineen nosta kytkintä jos isä juttelee tuollaisia idioottimaisuuksia.
Lapsi on parikuinen, kun äitiysloma loppuu. Vanhempainvapaan lopussa lapsi on n. 9kk ikäinen. Sen ikäinen ei kuulu hoitoon, vaan kotiin.
Että tuollaisten juttujen alkaessa olisin itse kyllä laittanut hakuun vaikka pikku yksiön, jossa lapsen kanssa pärjäisin hoitovapaiden yli ja jättäisin tuollaisen pelkkää rahaa ajattelevan luuserimiehen.
Ja lopuksi, meillä lapsi valitettavasti joutui kymmenkuisena osapäivähoitoon pph:lle, kun minun oli pakko jatkaa opintoja. Ja niin iso syyllisyys on asiasta ollut, etten koskaan enää laita alle kaksivuotiasta hoitoon.
Ensin suunnitellaan lapsen hankkimista pitkään. Sitten yritetään lasta pitkää. Lopulta tärppää ja jännitetään kunnes suurimmat riskit ovat ohi.
Sen jälkeen aletaan vasta puhumaan lapsiperhe-elämästä käytännön tasolla.
Mieti, mahassasi on vauva. Raskaus on ehkä jo puolivälissä tai yli puolivälin.
Otatko oikeasti hatkat vai toivotko kuitenkin parasta? Hankitko itsellesi yksiön ihan oikeasti?
Uskon sitten, kun kerrot oikeasti tehneesi niin. Aina on helppo sanoa, mutta ne teot...
Raha-asia: kyllä minä naisena myös olisin niin tyhmä, että kun yhdessä on päätetty lapsi hankkia (tässäkin mieskin halusi lapsen) ja sitten yritetty, ja sitten onnistuu. Niin kun mies tämän jälkeen vasta sanoo, että ei aio mitenkään osallistua lapsen elättämiseen, niin minusta se on mies, joka on huijannut ja pettänyt minut. En edes olisi ymmärtänyt, että joku aikuinen (mies) voisi ajatella niin, että lapseen ei kulu yhtään rahaa - että joku 92 e kk lapsilisä olisi se, millä lapsi elää. Että olisi yhteiskunnan vastuu elättää minun ja hänen lapsensa - eli lapsillisällä lapsi elätetään. Tämä on niin sakean typerä ajattelu, että en olisi uskonut, että joku voi oikeasti noin ajatella. En olisi edes ymmärtänyt kysyä moista asiaa. Jos mies sanoo minulle, että haluaa lapsen kanssani, oletan sen sisätävän ymmärryksen, että mies elättää sitä lasta puoliksi (hoivaa myös puoliksi).
Hän ei elatusvastuustaan pääse, voi vain kuvitella kun lapsi on isompana kesätöissä sitten hän alkaa vaatia rahat itselleen. Nalkuttava mies karmea tapaus. Jospa on vain ohimenevä mielentila.
Elätetty toistenkin lapsia eikä laskettu juustonpaloja.
Samantyylinen aloitus muutama vuosi sitten - taisin vastatakin samalla tavoin, ehheeeheheh.
Kolme henkeä, lapsi naisen edellisestä avioliitosta, mies ei suostunut maksamaan kuin kolmanneksen vuokrasta, vastaukset äärimmäisen hauskoja. Sama provoilija kai?
Aikaa köyhää olis. Tällä viikolla mennyt teinin mopoon n. 1300e, mopokortti yms. siihen liittyvät n. 300e, kevät takki puoleen hintaan 120e, kengät halvimmasta paikasta 159e, sit tietty eväsrahaa joka pv, kampaamon värjäyslasku 107e jne. Joka viikko menee satoja euroja teiniin. 3v, 6v ja 8v ei onneksi kuluta oikeestaan yhtään rahaa eli saa niitten lapsilisiä hyödynnettyä teinin menoihin.
No jo olet todellisen helmen löytänyt mieheksesi. Heitä se Mullkvisti pellolle ja hanki oma asunto. Mies maksaa elatusmaksua, joka lienee jonkin verran korkeampaa kuin pelkkä lapsilisä. Lisäksi saat yksinhuoltajan korotetun lapsilisä sekä asumistukea ja äitiysrahan, joka sinulla lienee pieni. Ensi talvena haet opiskelemaan itsellesi ammatin.
Eipä tarvi lapsien ottaa opintolainaa, todella järkevää jos talous vaan kestää.