Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotona eteisessä näytän hyvältä - ihmisten ilmoilla nuhjuiselta ja vanhanaikaiselta

Vierailija
25.04.2017 |

Tuttu ilmiö kenellekään muulle? Kotona kun teen lähtöä, näytän omasta mielestäni ihan hyvältä. Vaatteet istuu ja sopii yhteen, takki on siisti ja hiukset nätisti ja ihokin tasainen. Ja sitten kymmenen minuutin päästä ihmisten ilmoilla tuntuu, että takki on kulahtanut ja "so last season", vaatteet rumat, kampaus lässähtänyt ja meikit on hävinneet jonnekin.

Ihan kamalaa! Aina toivon, että tänä keväänä osaan ostaan kunnon vaatteet, ja kampaaja saa hiukset näyttämään kivoilta. Mutta ikinä en ole tarpeeksi tyylikäs! Pahinta tämä on silloin harvoin kun lähtee iltaa viettämään. Kotona on jees-fiilis, mikä lässähtää aina kun katsoo itseään peilistä ensimmäisellä vessareissulla.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko valaistuksella tekemistä asian kanssa? Vaikuttaa ainakin siihen miltä meikki näyttää.

Vierailija
2/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah joo täällä täsmälleen sama :D Katsoin kotona melkein mistä valosta vaan niin näytän ihan nätiltä, luonnonvalossa jopa kauniilta, mutta auta armias kun lähden ihmisten ilmoille... hiukset lentää saman tien sekaisin ja jos erehdyn katsomaan peilikuvaa jostain niin meikki näyttää todella suttuiselta ja vaatteet naurettavilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tai siis ilmiö toteutuu anoppilan ja mun äidin himmeästi valaistussa ruskeassa vessassa, jossa näytän hyvältä ja ihan nätiltä. Kotona vessassa ja muualla homssuiselta.

Vierailija
4/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Se on kai sitä, kun kotona vertaa vain laittamatonta itseään laitettuun itseensä. Kun poistuu kotoa, tulee väkisinkin vastaan kauniimpia meikkejä, hiuksia ja vaatteita, vartaloista puhumattakaan.

Vierailija
5/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan just tuon saman ilmiön. 😁 tai vähintään ekasta tuulenpuuskasta on laitettu tukka kuin petolinnun perse.

osittain tuon takia en jaksa enää vaivautua. Töihinkin vaan hyvin kevyt meikki ja tukka kampaamatta ponnarille.

Vierailija
6/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Se on kai sitä, kun kotona vertaa vain laittamatonta itseään laitettuun itseensä. Kun poistuu kotoa, tulee väkisinkin vastaan kauniimpia meikkejä, hiuksia ja vaatteita, vartaloista puhumattakaan.

Olen kotoisin pikkukaupungista, jossa nuorena totuin olemaan yksi niistä hyvännäköisistä. Sitten kun vajaa kymmenen vuotta sitten muutin Helsinkiin, oli aluksi aika itsetuntoa madaltavaa huomata, että oikeasti en ollutkaan mitenkään ihmeellinen, koska täällä vastaan kävelee jatkuvasti törkeän kauniita tyttöjä ja naisia ja ns. tavallisen näköisetkin ovat monesti tosi laitettuja ja kauniisti pukeutuneita, puhumattakaan sitten etnisemmistä tummista kaunottarista joita täällä myös riittää.

Olen nyt hyväksynyt sen tosiasian, että en itse ole missi tai malli enkä pahemmin kadehdi muiden ulkonäköä. Aina löytyy joku kauniimpi, vaikka olisit Megan Fox.

Vierailija
7/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin hiukset ja meikki lässähtää ekan puolen tunnin aikana, miten on mahdollista?

Tämä käy jo työmatkankin aikana, aamulla lähden kotoa fressinä ja laitettuna, töihin pääsen, ja jo ihmettelen, miten muut naiset näyttää niin hyviltä, itse en! Joo, hiukset ovat mun suurin ongelma...

Vierailija
9/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pitää vain tehdä niin ettei katsele itseään kotoa lähdettyä peilistä :D Mä katson kotona aina viimeiseski että no NYT on hyvännäkönen bööna! Ja sillä itseluottamuksella sitten vetelen menemään :)

Vierailija
10/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa pitää vain tehdä niin ettei katsele itseään kotoa lähdettyä peilistä :D Mä katson kotona aina viimeiseski että no NYT on hyvännäkönen bööna! Ja sillä itseluottamuksella sitten vetelen menemään :)

Pakko välillä vilkaista, ettei luomivärit ole silmien alla, kajaalit kulmaluulla ja hiukset sekaisin kuin röllipeikolla. Vaikeaa, kun meikit ei vaan pysy vaikka mitä pohjustusta laittais ja hiukset pöllähtää heti jos hyttynen pieraisee korvan vieressä.

Vierailija
11/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen mietin että miksi kaikki muut naiset kaupungilla ovat tyylikkään ja huolitellun näköisiä, mutta mun hiukset on päin persettä, vaatteet näyttävät typeriltä ja naamakin kulahtaneelta, vaikka vielä kotona näytin ihan hyvältä. :D Kiva etten ole ainoa kenellä on tällaisia fiiliksiä.

Vierailija
12/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkautin viime kesänä trendikkään epäsymmetrisen pixien, jossa on lähes siili toinen sivu ja pidempi toinen. Anne Hathawayn kuva mielessäni. Aamuisin asettelen pidemmän puolen huolella kuivasampoon ja lakan kanssa kotona kehystämään kasvoja kunnes...

... vartin päästä kun kurkkaan työpaikan hissin peilistä, se kauniisti kaareutuva trendiheitto sojottaa piikkisuorana, hikisen näköisenä kohti lattiaa ja on imaissut itseensä puoli litraa naamatalia... 

Niin ja sitten vielä totta kai tajuat, että pixie alkaa olla jo last season eikä Hathawayllakaan ole enää...

Ei ole elämä helppoa, pääkaupunkiseudulla varsinkaan.

Vierailija
13/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa masentua kannattaa verrata itseään muihin.

Vierailija
14/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdun sana teille, mä en meikkaa ja hiuksetkin on wash&go -menetelmällä, uusia vaatteita ostanut itselleni ties kuinka kauan sitten. Joten: aina on myös teitä kulahtaneempiakin ihmisiä.

Vierailija
15/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että lapsen kanssa tänään puistossa, siellä yksi pieni taapero tuijotti mua niin järkyttyneen näköisenä, että epäilin onkohan mä niin hirveen näkönen....kotona sitten katoin että kyllä ne meikit ihan hyvin oli kuitenkin. Mutta se tuijotus oli aika kiusallista...

Vierailija
16/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää että lapsen kanssa tänään puistossa, siellä yksi pieni taapero tuijotti mua niin järkyttyneen näköisenä, että epäilin onkohan mä niin hirveen näkönen....kotona sitten katoin että kyllä ne meikit ihan hyvin oli kuitenkin. Mutta se tuijotus oli aika kiusallista...

Hei muakin lapset jää tuijottamaan tosi usein :DD ja sit se on tosi kiusallista. Jos oon niinkuin en huomaiskaan, niin ne tuijottaa kahta kauheemmin... mikähän mussa on vikana..

Vierailija
17/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin omaa elämää.

Aamulla suihkun, hiusten laittamisen ja meikkaamisen jälkeen näytän mielestäni ihan hyvältä. Tai ainakin ikäisekseni siedettävältä ja normaalivartaloiselta.

No sattuipa, että joku otti viimeisimmästä tiimipäivästä kuvia ja laittoi ne jakoon. Ja tältä ne näyttivät:

Se tanakka, keski-ikäinen matami kuvissa olin minä. Ennen tuota tiimipäivää olin jopa onnistunut pudottamaan painoa useamman kilon ja kuvittelin näyttäväni todellakin ihan muunlaiselta.

Vierailija
18/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... Oon ihmetellyt, miten etenkin pk-seudulla esimerkiksi naisten ja nuorten tyttöjen hiukset on aina niin upeasti ja sileät, kiiltävät ja laitetut. Vaikka ois kamala myrskysää, tuulee ja vettä sataa pirusti, niin ne tuntuu pysyvän kuosissaan! Mä en tiedä, voiko ne edes olla ihmisiä?? :-D Ite kun astuu kotiovesta ulos, niin seuraavaan kadunkulmaan mennessä tukka on kuin harakanpesä.

Miten te muut teette tuon, että näytätte aina hyviltä? Vai onko tää joku hiuslaatujuttu?

Asiaa ei auttanut se, kun viimeksi kun uskaltauduin vuoden jälkeen kampaajalle ja ajattelin vihdoin hoitaa itseäni, hän tenttasi mitä ihmettä olen tehnyt hiuksilleni. Vitsillä heitin kaljuksi vetämisen ja hän myönteli vakavana... Ehkä pitäisi oikeasti tehdä se. :-(

T. Luonnonkihara pehkopää, jonka hiukset vetää pörröön, kun vähänkin kosteaa (ja muutenkin)

Vierailija
19/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ilmiön. Meillä on kyllä kotona aika hämärää ja hyvä valaistus, en tiedä jos pitäisi laittaa vaan rohkeampi meikki! Ihmisten ilmoilla näytän aika luonnolliselta, koska nyt on totuttu rajuun ja peittävään meikkityyliin tytöillä arkenakin.

Vierailija
20/29 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei muakin lapset jää tuijottamaan tosi usein :DD ja sit se on tosi kiusallista. Jos oon niinkuin en huomaiskaan, niin ne tuijottaa kahta kauheemmin... mikähän mussa on vikana..

Lapset nyt saattaa tuijotella muuten vain. Ne myös voi aistia herkästikin teidän vakavan ilmeen ja masentuneisuuden sekä katseen väistelyn ja kiusaantuneisuuden. Se lisää niiden "järkyttyneisyyttä" ja tuijotusta entistä enemmän. Sit taas aito iloinen ja aurinkoinen hymyily, vilkutus, moikkaaminen saa ne ehkä jopa nauramaan ja rentoutumaan. :-) Suomalainen kulttuuriero esim. etelän maihin verrattuna tämä...