Kotona eteisessä näytän hyvältä - ihmisten ilmoilla nuhjuiselta ja vanhanaikaiselta
Tuttu ilmiö kenellekään muulle? Kotona kun teen lähtöä, näytän omasta mielestäni ihan hyvältä. Vaatteet istuu ja sopii yhteen, takki on siisti ja hiukset nätisti ja ihokin tasainen. Ja sitten kymmenen minuutin päästä ihmisten ilmoilla tuntuu, että takki on kulahtanut ja "so last season", vaatteet rumat, kampaus lässähtänyt ja meikit on hävinneet jonnekin.
Ihan kamalaa! Aina toivon, että tänä keväänä osaan ostaan kunnon vaatteet, ja kampaaja saa hiukset näyttämään kivoilta. Mutta ikinä en ole tarpeeksi tyylikäs! Pahinta tämä on silloin harvoin kun lähtee iltaa viettämään. Kotona on jees-fiilis, mikä lässähtää aina kun katsoo itseään peilistä ensimmäisellä vessareissulla.
Kommentit (29)
Itsekin näytän vessan peilissä tosi nätiltä, sitten kun jossain vaatekaupassa erehtyy vilkaisemaan peiliin niin sieltä tuijottaakin kauhea zombie.
Ihana ketju <3 nauroin ääneen sille hyttysen pieraisulle ;) tuttu tunne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Se on kai sitä, kun kotona vertaa vain laittamatonta itseään laitettuun itseensä. Kun poistuu kotoa, tulee väkisinkin vastaan kauniimpia meikkejä, hiuksia ja vaatteita, vartaloista puhumattakaan.
Olen kotoisin pikkukaupungista, jossa nuorena totuin olemaan yksi niistä hyvännäköisistä. Sitten kun vajaa kymmenen vuotta sitten muutin Helsinkiin, oli aluksi aika itsetuntoa madaltavaa huomata, että oikeasti en ollutkaan mitenkään ihmeellinen, koska täällä vastaan kävelee jatkuvasti törkeän kauniita tyttöjä ja naisia ja ns. tavallisen näköisetkin ovat monesti tosi laitettuja ja kauniisti pukeutuneita, puhumattakaan sitten etnisemmistä tummista kaunottarista joita täällä myös riittää.
Olen nyt hyväksynyt sen tosiasian, että en itse ole missi tai malli enkä pahemmin kadehdi muiden ulkonäköä. Aina löytyy joku kauniimpi, vaikka olisit Megan Fox.
Ihan samoin kävin itselläni aikoinaan, kun muutin Helsinkiin. Kotikaupungissani olin VIP-tyttö ja vientiä riitti. Oli tyrmistyttävää tajuta, että Helsingissä joka paikassa tuli vastaan kauniimpia naisia :)
Oon sanaton! Olen itsekin nainen, mutten ole koskaan ajatellut noin ja verrannut itsenäni muihin! Ilmeisesti tyypillinen naiseus on tuota. Olen alkanut epäillä, että olen "muunsukupuolinen" vaikka olen naimisissa miehen kanssa ja kahden lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Joo... Oon ihmetellyt, miten etenkin pk-seudulla esimerkiksi naisten ja nuorten tyttöjen hiukset on aina niin upeasti ja sileät, kiiltävät ja laitetut. Vaikka ois kamala myrskysää, tuulee ja vettä sataa pirusti, niin ne tuntuu pysyvän kuosissaan! Mä en tiedä, voiko ne edes olla ihmisiä?? :-D Ite kun astuu kotiovesta ulos, niin seuraavaan kadunkulmaan mennessä tukka on kuin harakanpesä.
Miten te muut teette tuon, että näytätte aina hyviltä? Vai onko tää joku hiuslaatujuttu?
Asiaa ei auttanut se, kun viimeksi kun uskaltauduin vuoden jälkeen kampaajalle ja ajattelin vihdoin hoitaa itseäni, hän tenttasi mitä ihmettä olen tehnyt hiuksilleni. Vitsillä heitin kaljuksi vetämisen ja hän myönteli vakavana... Ehkä pitäisi oikeasti tehdä se. :-(
T. Luonnonkihara pehkopää, jonka hiukset vetää pörröön, kun vähänkin kosteaa (ja muutenkin)
Kiiltävien ja "aina kuosissa" olevien hiusten salaisuus on mm. säännölliset Olaplex-käsittelyt, suoristusraudan käyttäminen, hiusöljyt ja naamiot sekä omalle hiuslaadulle sopivat laadukkaat hoito- ja muotoilutuotteet. Ja myös pidennykset/lisäkkeet, niillä saa upeaa tuuheutta ja volyymia hiuksiin kuin hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuin omaa elämää.
Aamulla suihkun, hiusten laittamisen ja meikkaamisen jälkeen näytän mielestäni ihan hyvältä. Tai ainakin ikäisekseni siedettävältä ja normaalivartaloiselta.
No sattuipa, että joku otti viimeisimmästä tiimipäivästä kuvia ja laittoi ne jakoon. Ja tältä ne näyttivät:
Se tanakka, keski-ikäinen matami kuvissa olin minä. Ennen tuota tiimipäivää olin jopa onnistunut pudottamaan painoa useamman kilon ja kuvittelin näyttäväni todellakin ihan muunlaiselta.
Tää on muuten ihan järkyttävää. Siis se, että kuvittelet lähteävi kotoa näyttäen kivalta ja hoikalta, kivoissa vaatteissa, ja sitten näet jonkun muun ottaman kuvan itsestäsi ja näytät ihan erilaiselta mitä olit kuvitellut. Vähintään 10 kiloa painavammalta, tukka lytyssä, meikit kadonneet jonnekin, vaatteet ihan väärän malliset, joista vatsamakkara pullottaa ja karmea kaksoisleuka. Mulle käy näin aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo... Oon ihmetellyt, miten etenkin pk-seudulla esimerkiksi naisten ja nuorten tyttöjen hiukset on aina niin upeasti ja sileät, kiiltävät ja laitetut. Vaikka ois kamala myrskysää, tuulee ja vettä sataa pirusti, niin ne tuntuu pysyvän kuosissaan! Mä en tiedä, voiko ne edes olla ihmisiä?? :-D Ite kun astuu kotiovesta ulos, niin seuraavaan kadunkulmaan mennessä tukka on kuin harakanpesä.
Miten te muut teette tuon, että näytätte aina hyviltä? Vai onko tää joku hiuslaatujuttu?
Asiaa ei auttanut se, kun viimeksi kun uskaltauduin vuoden jälkeen kampaajalle ja ajattelin vihdoin hoitaa itseäni, hän tenttasi mitä ihmettä olen tehnyt hiuksilleni. Vitsillä heitin kaljuksi vetämisen ja hän myönteli vakavana... Ehkä pitäisi oikeasti tehdä se. :-(
T. Luonnonkihara pehkopää, jonka hiukset vetää pörröön, kun vähänkin kosteaa (ja muutenkin)
Kiiltävien ja "aina kuosissa" olevien hiusten salaisuus on mm. säännölliset Olaplex-käsittelyt, suoristusraudan käyttäminen, hiusöljyt ja naamiot sekä omalle hiuslaadulle sopivat laadukkaat hoito- ja muotoilutuotteet. Ja myös pidennykset/lisäkkeet, niillä saa upeaa tuuheutta ja volyymia hiuksiin kuin hiuksiin.
Jaa, no nyt alan ymmärtää... Ilmankos en pääse samaan tulokseen värjäämättömällä ja käsittelemättömällä tukalla, jonka vain pesen, annan kuivua kokonaan tai melkein kokonaan ja vähän föönaan ja harjaan... :-D
Paljonko tuollaiset käsittelyt ja aineet tulee maksaan vaikka kuukaudessa & vuodessa? Paljonko teillä menee aikaa päivässä hiustenlaittoon? Entä kestääkö hiukset tuollaista pitkän päälle?
Onko mitään kikkaa, miten saisi itsensä näyttään huolitellulta ilman tuollaisia erikoisjuttuja? Miten ne naiset näytti vaikka 60-luvullakin niin hyviltä (siis kuvissa mitä oon nähnyt)?
Mulla tuli järkytyksenä talven jälkeen miehen musta ulkona ottamat kuvat. Kasvoilla näkyvät uurteet, kalpea harmaa naama, finnien jälkiä ihossa ja juurikasvu siihen päälle. Lisäksi kroppa ihan kuihtunut talven aikana ja näytän ihan sairaalta, vaikka olen tiettävästi ihan terve. Näytän siis ihan kamalalta nykyään enkä edes tiedä miten parantaisin ulkonäköäni, kun nykyisinkin jotain sille kuitenkin teen ja tulos näin huono. Niin ja nenäkin kasvaa vuosi vuodelta....
Tervetuloa 40 vuotias minä kait sitten ;)