Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapseton! Suurin syy, miksi et halua lapsia?

Vierailija
25.04.2017 |

Huom, tässä haetaan suurinta syytä. Vastaa sen mukaan. Itsekään en halua lapsia ja minua kiinnostaa ihmisten syyt tälle valinnalle.

Vapaaehtoisesti lapseton! Suurin syy, miksi et halua lapsia?

Vaihtoehdot

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa myös sanoa muita syitä, jos tuosta listasta puuttuu. Unohdin laittaa siihen esim. ekologisen ajattelutavan, että ei halua lisätä väestömäärää. Ap

Vierailija
2/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei hanki lapsia, koska ei löydä kumppania, ei ole vapaaehtoisesti lapseton vaan olosuhteiden pakosta lapseton. Aivan eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että en vain yksinkertaisesti halua vanhemmaksi. Olen itsekäs ja nautin lapsettoman elämän rauhallisuudesta ja siitä, että voin spontaanisti lähteä miehen kanssa reissuun sen kummempia hoitopaikkoja miettimättä. Saan nukkua rauhassa ja pitkään eikä minun tarvitse ottaa itseni lisäksi täyttä vastuuta toisesta ihmisestä. Lisäksi en koe, että olisin hyvä äiti, en osaisi kasvattaa enkä välttämättä rakastaa lasta kuten hän ansaitsisi. Minulla ei ole pitkä pinna ja reagoin voimakkaasti väsymykseen, en siis jaksaisi yöheräilyjäkään.

Vierailija
4/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanini ei halua lapsia ja olen itse tahattomasti lapseton.

-mies, tahattomasti vela

Vierailija
5/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei hanki lapsia, koska ei löydä kumppania, ei ole vapaaehtoisesti lapseton vaan olosuhteiden pakosta lapseton. Aivan eri asia.

Totta. Anteeksi ajatusvirhe. Ap

Vierailija
6/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankkiminen ei parantaisi elämääni millään lailla. Jos aion käyttää johonkin 150 000 euroa ja tuhansia tunteja elämästäni, vastineeksi pitäisi saada jotakin pikkuisen parempaa kuin mitä vanhemmuudella on tarjota.

Vierailija
7/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin, että en vain yksinkertaisesti halua vanhemmaksi. Olen itsekäs ja nautin lapsettoman elämän rauhallisuudesta ja siitä, että voin spontaanisti lähteä miehen kanssa reissuun sen kummempia hoitopaikkoja miettimättä. Saan nukkua rauhassa ja pitkään eikä minun tarvitse ottaa itseni lisäksi täyttä vastuuta toisesta ihmisestä. Lisäksi en koe, että olisin hyvä äiti, en osaisi kasvattaa enkä välttämättä rakastaa lasta kuten hän ansaitsisi. Minulla ei ole pitkä pinna ja reagoin voimakkaasti väsymykseen, en siis jaksaisi yöheräilyjäkään.

Samat syyt minullakin. Toisaalta en koe tätä itsekkyydeksi. Tiedostan hyvin omat rajani, esim. kyvyttömyyden sietää unenpuutetta, joten olisi itsekästä tuoda tällaiseen tilanteeseen lapsi kärsimään huonosta vanhemmuudestani. Ap

Vierailija
8/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voihan lapsen hankkia myös ilman parisuhdetta. Jos välttämättä tahtoo parisuhteen, eikä siksi halua lapsia, on sen vuoksi valinnut vapaaehtoisesti lapsettomuuden.

Vierailija
9/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on se, että en koe parisuhdetta sen arvoiseksi tai perhettä että panostaisin sellaiseen. Nykyisellään parisuhde ei ole tavoittelemisen arvoinen asia, miinukset on niin paljon pakkasella eikä löydä naista jonka kanssa voisi edes harkita perheen perustamista, niitä naisia ei ole.

Vierailija
10/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastuussa viidestä koirastani, joten ei ole varaa lapseen. Koirat ovat lapsiani! Pelkään myös synnytystä ja että raskaus pilaisi kehoni. Niin kävi äidilleni! Olen ainut lapsi.

Vierailija
11/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Anteeksi ajatusvirhe. Ap

Saat anteeksi. :) Kiitos, että teit tämän kyselyn, ja hyvää kevättä!

Vierailija
12/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voihan lapsen hankkia myös ilman parisuhdetta. Jos välttämättä tahtoo parisuhteen, eikä siksi halua lapsia, on sen vuoksi valinnut vapaaehtoisesti lapsettomuuden.

Miten Pertti Perusmies hankkii lapsen ilman parisuhdetta? Kiinnostaisi tosiaan kuulla.

Vierailija
13/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö. En pystyisi vaihtamaan vaippoja tai pesemään kakkaista pyllyä, ja miellän pienet lapset hyvin epähygieenisiksi. En voisi hoitaa lasta. Pidän lapsista mutten pysty koskemaan heihin, paitsi vähän vanhempiin lapsiin. Rajoittaa elämää ihan huolella...

Vierailija
14/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministi. En tahdo olla yksinhuoltaja. Parisuhteessa en tahdo ottaa yhtään suurempaa roolia vanhempana kuin lapsen isä. Ei ole löytynyt täysin tasa-arvoista miestä. Naisen keho voi kärsiä synnytyksessä, kun taas miehelle siittäminen on helppoa, joten lähtökohtaisestikin lasten saaminen on epätasaarvoista. Ehkä adoptoimme, jos mies kantaa vastuunsa.

Vierailija
15/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valmis äidiksi, enkä ole varma edes siitä tulenko koskaan olemaan. En osaa toimia hyvin lasten kanssa ja pinnani on liian lyhyt heidän kanssaan. En halua lapsia, samaa mieltä on kumppanikin. Huono taloudellinen tilanne myös.

Jos vahinko sattuu ehkäisystä huolimatta, niin ehdottomasti abortti.

Vierailija
16/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin naisilla on mahdollisuus valita myös se lapsi, vaikka kumppania ei löytyisikään.

Tiedän useammankin naisen, jotka ovat kyllästyneet kumppanin löytymisen odottamiseen ja ovat hankkineet lapsensa ilman vakikumppania. Jollekin se kumppani on löytynyt sitten myöhemmin ja jotkut eivät ole edes etsineet.

Vierailija
17/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen emotionaalisesti herkkä, ja elämä on ollut minulle kamppailua viimeiset kymmenen vuotta. En halua ottaa riskiä, että lapsellani olisi sama kohtalo.

Vierailija
18/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin vaihtoehdoista synnytyspelon, mutta tarkemmin ottaen minulla on paljon laajempi fobia raskautta ja synnytystä kohtaan kokonaisuudessaan. Lisäksi en usko olevani äidiksi sopiva ihminen (en osaisi hoitaa, kasvattaa tai rakastaa lasta) mutta se on toissijaista.

Vierailija
19/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanini ei halua lapsia ja olen itse tahattomasti lapseton.

-mies, tahattomasti vela

Ei voi olla vapaaehtoisesti lapseton tahattomasti, koska se ei silloin ole vapaaehtoista lapsettomuutta.

Vierailija
20/66 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat syyt minullakin. Toisaalta en koe tätä itsekkyydeksi. Tiedostan hyvin omat rajani, esim. kyvyttömyyden sietää unenpuutetta, joten olisi itsekästä tuoda tällaiseen tilanteeseen lapsi kärsimään huonosta vanhemmuudestani. Ap

Itselläni tuo itsekkyys on nimenomaan tuota omasta rauhasta ja omasta ajasta nauttimista :) itsekkäästi haluan pitää sen kaiken minulla/meillä.

Unohdin tuohon lisätä, että en myöskään hirveästi pidä lapsista, en esim. tykkää siitä huutamisesta yhtään ja jotkut lapset ovat todella ärsyttäviä. Ei toki kaikki, muutamalla tutulla on ihanan oloiset lapset :)

-lainaamasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme