Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit 2200 euron palkalla?

Vierailija
25.04.2017 |

Netto 1700. Olisiko ylös- vai alaspäin nykyisistä tuloistasi? Itsellä vaihtui juuri työ, ja palkka on nytnyt parempi kuin aiemmin. Voi rauhassa maksella asuntolainaa, eikä enää iske paniikki, jos pitää huoltaa autoa tai joku kodinkone hajoaa. Voi käydä ravintolassa syömässä, jos siltä tuntuu, tai ostaa lapselle uuden lelun synttärilahjaksi. Kaiken tämänkin jälkeen jää jatkuvasti rahaa säästöön, vaikka puoliso on hoitovapaalla.

Pärjäisitkö minun tuloillani? Vai olisiko jopa parannusta nykytuloihisi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Yh Espoossa, lapsilla harrastuksia, on auto ja kesämökki.

Vierailija
2/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Oma palkkani nettona 1600 e. Ei sillä herroiksi elellä mutta pärjään kun yksin asun. N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi, kun en tahdo nytkään pärjätä. Palkka huononisi muutaman satkun.

Vierailija
4/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on kulurakenne? Meillä vaimo nettoaa noin 1700€/kk ja minä noin 3000€/kk. Pärjätään kivasti. Pärjättäisiin kyllä, jos molemmat nettoaisi 1700€/kk, mutta luultavasti hieman jouduttaisiin asioista tinkimään tai sitten säästöön ei jäisi mitään. Taloudessa yhden ihmisen 1700€/kk ei riittäisi kuin ruokaan (lainan lyhennylset + vastike 1300€/kk).

Vierailija
5/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin kehä kolmosen ulkopuolella niin pärjäisin hyvin. Helsingissä tuo sama palkka on noin 2800€

Vierailija
6/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vuoden alusta ylennyksen ja sitä kautta myös palkankorotuksen ja nykyinen palkkani on juuri tuo 2200/kk. Olen todella tyytyväinen palkkaani ja saan huimasti rahaa säästettyä joka kk vaikka on tullut myös juhlittua uutta työnkuvaa vuoden alussa (oikein ostamalla uutta vaatetta ja laittamalla kotia). Pärjään oikein mainiosti ja tienaamme puolisoni kanssa suunnilleen saman verran nyt.

Vierailija
7/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi, netto nyt 2600, kaikki menee, mitään ei jää säästöön.

Vierailija
8/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäisin. Maksaisin asumisen plus ruuat ja muut laskut, lopun laittaisin aspi-tilille säästöön.

Vierailija
9/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis jokseenkin säästäväinen henkilö, mutta tietty kulutusvietti on herännyt töihin pääsemisen myötä. Silti en osaa tuhlata kaikkea, mikä tulee näistäkään tuloista.

ap

Vierailija
10/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi asu pääkaupunkiseudulla, siellä olisi varmasti tiukempaa.

ap

Vierailija
11/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on kulurakenne? Meillä vaimo nettoaa noin 1700€/kk ja minä noin 3000€/kk. Pärjätään kivasti. Pärjättäisiin kyllä, jos molemmat nettoaisi 1700€/kk, mutta luultavasti hieman jouduttaisiin asioista tinkimään tai sitten säästöön ei jäisi mitään. Taloudessa yhden ihmisen 1700€/kk ei riittäisi kuin ruokaan (lainan lyhennylset + vastike 1300€/kk).

Samoin, mun palkka 1700 netto ja se menee pelkästään lainaan ja laskuihin. Miehen palkalla sitten eletään ja se onneksi samaa tasoa sinun palkkasi kanssa. Yksin yksiössä ehkä pärjäisin palkallani, mutta ei sillä perhettä elätetä.

Vierailija
12/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pärjäisi. Käteenjäävä tulo tippuisi yli tonnilla kuussa....

Vierailija
13/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa kyllä ihmetyttää aina uudestaan tämä ihmisten kyvyttömyys käyttää rahaa. Tuolla rahalla elää missä tahansa päin Suomea ihan helposti. 

Vierailija
14/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis jokseenkin säästäväinen henkilö, mutta tietty kulutusvietti on herännyt töihin pääsemisen myötä. Silti en osaa tuhlata kaikkea, mikä tulee näistäkään tuloista.

ap

Ei kannatakaan tuhlata. Sijoita osakkeisiin laajasti hajauttamalla, niin sinulla on jossain vaiheessa aika hyvä rahapotti. 

Minä olen työtön ja saan yhteensä noin 1000e/kk rahaa ja säästän tästäkin 200-300 euroa kuukaudessa ellen tee mitään hankintoja. 

Vierailija
15/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa kyllä ihmetyttää aina uudestaan tämä ihmisten kyvyttömyys käyttää rahaa. Tuolla rahalla elää missä tahansa päin Suomea ihan helposti. 

No ei tuolla kyllä elä.  Pääkaupunkiseudulla pelkät asumiskulut syövät tuosta summasta jo aika ison osan.  Jos on kaksi työssäkäyvää jotka tienaavat tuon summan niin silloin asiat ovat paremmin. Mutta 1700kk käteen... ei paljoa naurattaisi..

Vierailija
16/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksiinkin menee jo osa. Asumiskulut (lainanlyhennys + korko + vastike + sähkö) ovat n. 900 kuussa. Kaksi autoa ja yksi lapsi, ruokaan menee n. 400-500 kuussa. Eli minun tulojeni päälle voi vielä laskea puolison pienet tulot sekä lapsilisän.

Vierailija
17/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoituksiinkin menee jo osa. Asumiskulut (lainanlyhennys + korko + vastike + sähkö) ovat n. 900 kuussa. Kaksi autoa ja yksi lapsi, ruokaan menee n. 400-500 kuussa. Eli minun tulojeni päälle voi vielä laskea puolison pienet tulot sekä lapsilisän.

Ap siis tämä.

Vierailija
18/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuolla kyllä elä.  Pääkaupunkiseudulla pelkät asumiskulut syövät tuosta summasta jo aika ison osan.  Jos on kaksi työssäkäyvää jotka tienaavat tuon summan niin silloin asiat ovat paremmin. Mutta 1700kk käteen... ei paljoa naurattaisi..

Helsingistäkin saa kämppiä 600e/kk. Ruokaan menee maksimissaan 200 euroa kuukaudessa. Puhelin ja netti jotain 30 euron luokkaa. Mitä sinä lopuilla rahoilla teet? 

Vierailija
19/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä opettaa isääsi nussimaan. Laita tähän kaikki tulosi ja menosi, niin kerron sinulle miten saat useita satasia säästöön kuukaudessa. 

Vierailija
20/58 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on suunnilleen se mitä sain aiemmasta työstä ja tosi hyvin pärjäsin :) nyt oon ollut 3 kk työttömänä, eli ansiopäivärahaan nähden toi olis iso summa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi