Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RKP:n kiukuttelu on hupaisaa seurattavaa... "Anna-Maja Henriksson om skolsvenskan: Sannfinländarnas politik är tragikomisk"

Vierailija
25.04.2017 |

Tiedoksi vaan Anna-Baja-Majalle, että suomenkielisten kieliopinnot eivät kuulu millään tavalla ruotsinkielisille, joten tuon kiukuttelun voi lopettaa samantien.

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/04/24/anna-maja-henriksson-om-skols…

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja Ahvenanmaalle sompp'uja niin katsotaan sen jälkeen mitä mieltä ovat pakolaispolitiikasta ensi vaaleissa :D

Vierailija
2/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baja-Maja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä yleistää. Itse olen suomenruotsalainen ja vastustan ehdottomasti Pakkoruotsia koska se lisää negatiivista suhtautumista Ruotsin kieleen ja suomenruotsalaisiin.

Vierailija
4/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sitten ole yhtään tragikomisk, että RKP on koko hallitustaipaleensa aikana toiminut hallitusneuvotteluissa niin, että "meille käy kaikki, kunhan pakkoruotsiin ei kosketa". Todella rakentavaa politiikkaa vai?

Vierailija
5/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baja-Maja?

No, tuo ei ainakaan olisi nykyistä huonompi puheenjohtaja RKP:lle:

http://www.bajamaja.se/

Vierailija
6/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus RKP:lla on määrätä suomenkielisten elämästä ja kieleen liittyvistä valinnoista?

Vierailija
7/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä yleistää. Itse olen suomenruotsalainen ja vastustan ehdottomasti Pakkoruotsia koska se lisää negatiivista suhtautumista Ruotsin kieleen ja suomenruotsalaisiin.

Olen suunnilleen samaa mieltä ja vieläpä samasta syystä. Olen suomenkielinen mutta osa suvusta on ruotsinkielisiä. Itse kannatan vapaaehtoisuutta ja ihmettelen että miksi ruotsinkielisten edunvalvontapuolue haluaa kärjistää väkisin suomen- ja ruotsinkielisten välejä. Onko kyseessä vain ylimielisyys eli kun valta on heillä niin mitäpä kansan kitinöistä.

Vierailija
8/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP on liikaa hirttäytynyt pakkoruotsiin. Pakkoruotsi poistuu joka tapauksessa. Mitä jää RKP:stä jäljelle silloin, kun puolueen agendaan ei ole vuosiin kuulunut muu kuin pakkoruotsi, pakkoruotsi ja pakkoruotsi?

Vierailija
9/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suunnilleen samaa mieltä ja vieläpä samasta syystä. Olen suomenkielinen mutta osa suvusta on ruotsinkielisiä. Itse kannatan vapaaehtoisuutta ja ihmettelen että miksi ruotsinkielisten edunvalvontapuolue haluaa kärjistää väkisin suomen- ja ruotsinkielisten välejä. Onko kyseessä vain ylimielisyys eli kun valta on heillä niin mitäpä kansan kitinöistä.

Minä tulkitsen asian niin, että pakkoruotsi on RKP:n vallan symboli.

Vierailija
10/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuille käy kaikki, kunhan kouluruotsista luovutaan.

Vierailija
11/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pakkoruotsia lämpimästi kannattava suomenkielinen. (Toki puhun sujuvaa ruotsia ja olen opiskellut yliopistossa ruotsin kielellä.)

Surullista, ettette sokeassa vihassanne ymmärrä, miten hyödyllistä ruotsi on suomalaisille.

Vierailija
12/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistojen ruotsin sensoreita myöten ovat todenneet, ettei kukaan tee mitään ruotsilla Itä-rajalla tai Lapissa. Panostakoot energiansa johonkin siellä hyödyttävään oppimiseen.

Vierailija
13/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murska-arvio puhuttaa pietarsaarelaisia - "suomenkieliset kakkosluokan kansalaisia"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703272200092455_uu.shtml

"Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan pietarsaarelaiset ovat pettyneimpiä kotikuntaansa."

Tuo kielivääntö myös aiheutti sen, että Vaasan vaalipiirin äänestysprosentti kunnallisvaaleissa oli viitisen prosenttia maan keskiarvon yläpuolella ja maan korkein.

Vierailija
14/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni syrjäytymisvaarassa oleva vähän heikompilahjainen hyötyisi huomattavasti enemmän, jos tuo energia olisi suunnattavissa lingua franca Englantiin.

Vierailija
15/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen pitkään ovat ankkalampelaiset saaneet pidettyä pienen vähemmistökielen väkisin koko kansan opetussuunnitelmassa. Meillä pojat protestoivat ja hikiseen saivat sen vitosen, ettei tule ehtoja. Eivät yksinkertaisesti lukeneet tai tehneet mitään muuta, kuin korkeintaan häiriköivät tunnilla.

Vierailija
16/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän tarkoittaa sitten sitä, että myös virkamiesruotsista on luovuttava. Moni ei osaa sitä kuitenkaan.

Vierailija
17/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin tapa potkia laillisesti ma-tuja pois työnhakijoista halutessaan. "Ny ska vi växla till sverige."

Vierailija
18/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen pitkään ovat ankkalampelaiset saaneet pidettyä pienen vähemmistökielen väkisin koko kansan opetussuunnitelmassa. Meillä pojat protestoivat ja hikiseen saivat sen vitosen, ettei tule ehtoja. Eivät yksinkertaisesti lukeneet tai tehneet mitään muuta, kuin korkeintaan häiriköivät tunnilla.

Aikamoisia idiootteja teidän pojat. Vissiin ihan vanhempiinsa tulleet.

Vierailija
19/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin tapa potkia laillisesti ma-tuja pois työnhakijoista halutessaan. "Ny ska vi växla till sverige."

Uusi vaihdamme vaihdetta Ruotsiin. Mitä vittua nyt taas?

Vierailija
20/56 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näiden protestoijien takia kukaan luokassa ei voi opiskella rauhassa eikä voida edetä normaalilla vauhdilla. Jos pakkoruotsista luovuttaisiin, ne jotka arvostaa ruotsin kielen taitoa saisivat laadukkaampaa opetusta ja kielitaito paranisi. Eikö tämä olisi parempi lopputulos myös RKPn kannalta? Olisi tietenkin, paitsi jos pakkoruotsin tarkoituksena onkin estää suomenkielisiä laajentamasta kielitaitoaan ja saamasta näin paremman aseman työmarkkinoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme