Miksi pitkää selkää pidetään automaattisesti rumana?
Ainakin pitkäsäärisellä ja muuten pitkäraajaisella pitkäkin selkä voi olla kaunis ja todella seksikäskin. Mielestäni kyse on kokonaisuudesta.
Kommentit (85)
Ihannevartaloon kuuluu nimenomaan pitkät jalat ja pitkä selkä.
Lantion seutu tulee olla matala. Sellainen pitkä takapuoli ja lyhyt selkä on ruma. Siinä vielä lyhyet jalat. Tämä on suomalaisessa kehossa varsin tavallista.
Häh, miten niin pidetään rumana? Eikö se nimenomaan ole hyvä asia? Ainakin mun mielestä on.
Vierailija kirjoitti:
Häh, miten niin pidetään rumana? Eikö se nimenomaan ole hyvä asia? Ainakin mun mielestä on.
Siis vähän sama juttu kuin maantienväriset hiukset, joita pidetään rumimpana hiustenvärinä. Suomalaisethan aina haukkuvat itseään pitkäselkäisiksi...siis aitä pidetään negatiivisena ja rumana asiana, kuten muitakin suomalaiskansallisia ulkonäköpiirteitä.
Itsehän yritän kapinoida noita ihanteita vastaan ja omasta mielestäni jopa maantienruskeat hiukset voivat olla kauniit, samoin kuin pitkä selkäkin.
Aasialaisilla on usein just sellainen kroppa, minun silmiini ihan nätti.
No pitkä selkä on silloin ruma jos on lyhyet jalat. Mutta pitkäjalkaisella voi olla pitkä selkä kaunis ja sopusuhtainen.
Pitkät jalat ja lyhyt selkä-yhdistelmä on tosi hyvännäköinen hoikilla, mutta lihoessa usein tulee sellainen omena hammastikuilla-efekti, kun lyhyeen ylävartaloon pakkautuu ylimääräistä.
Ei pitkä selkä vaan persjalkaisuus. Eli jos selkä on pitkä mutta jalat lyhyet. Pitkä selkä ja pitkät jalat kuuluu kauneusihanteisiin suurinpiirtein kaikkialla maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pitkä selkä vaan persjalkaisuus. Eli jos selkä on pitkä mutta jalat lyhyet. Pitkä selkä ja pitkät jalat kuuluu kauneusihanteisiin suurinpiirtein kaikkialla maailmassa.
Pitkä nainen ei kyllä ole missään määrin ihanteellinen. Miehet haluavat lyhyen ja pienikokoisen naisen, eikä mitää kirahvia.
Vierailija kirjoitti:
No pitkä selkä on silloin ruma jos on lyhyet jalat. Mutta pitkäjalkaisella voi olla pitkä selkä kaunis ja sopusuhtainen.
Näin se yleensä onkin. Rystyset raapii maata kun suomalainen vääntää eteenpäin.
Ei lyhyissä jaloissakaan ole varsinaisesti mitään vikaa, mutta yleensä lyhyet jalat ovat myös paksut jalat. Naisella ei kuulu olla paksut jalat, vaan keijumaisen sirot.
Vaatteilla tekee paljon. Esim kokeilin päälleni yhtä paitaa, jossa näytin todella lyhyeltä ja leveältä. Siinä on napit rinnan alaosaan asti, se levenee hieman helmasta ja ylettyy juuri haarojen yläosaan, helma vähän pyöristetty. Sellainen lievä Pikkumyy malli. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Miksi omaa luuloa pidetään automaattisesti yleisenä käsityksenä?
Olen kuullut sitä läheisiltäni, mutta myös lukenut monesta paikasta. Kyseessä ei ole pelkkä oma mielipiteeni. Toki voi olla mahdollista, että olen viettänyt aikaa erityisen pinnallisten ihmisten seurassa.
Mikä tää pitkä selkä ja pitkät jalat -yhdistelmän ihastelu oikein on? Sehän on siis ihan vaan pitkä ihminen? Sopusuhtainen. (Toki pitkää ihmistä voi ihastella mutta että erotellaan pitkät jalat ja selkä jne.? ) Kaikki osat tässä ihmisessä ovat pitkiä - mutta eivät erityisen pitkiä suhteessa toisiina mikäli oikein ymmärrän mitä ajatte takaa? Samoin kuin sopusuhtaisella keskimitaisella selkä ja ja jalat ovat keskimittaisia ja lyhyellä lyhyitä.
Mun mielestä pitkä selkä tarkoittaa sitä että selkä on pitkä suhteessa muihin vartalon osiin - selän ollessa kyseessä erityisesti jalkoihin.
En muista, että olisin koskaan nähnyt naista, jolla on liian pitkä selkä suhteessa jalkoihin jos jalat ovat hoikat. Eli tässä persjalkaisuudessa on ennemmänkin kyse paksuudesta kuin pituudesta.
No, jos se yhdistyy muuten lyhyeen kroppaan ja lyhyisiin jalkoihin, kuten mulla, ei se kovin nättiä ole.
Vierailija kirjoitti:
En muista, että olisin koskaan nähnyt naista, jolla on liian pitkä selkä suhteessa jalkoihin jos jalat ovat hoikat. Eli tässä persjalkaisuudessa on ennemmänkin kyse paksuudesta kuin pituudesta.
Taitaa pitkät jalat yleensä näyttää hoikemmilta kuin lyhyet jalat. :) Mut toisaalta ne lyhet jalat on tietty ns. tiiviimmässä, jämerämmässä muodossa kuin pitkät, "venyneet" jalat. :D
Vielä jos on hieman ulkoneva peppu ja pitkät sääret, niin se vartalo voi olla erittäin kaunis.