Onko ketään jolla kuukuppi ei ole toiminut?
Vai onko oikeesti niin huippu. Joitakin näitä " hörhöjuttuja" olen kokeillut mutta tuolla ne idätysastiat ja kantoliinat makaa ylähyllyllä.Kannattaako ostaa ja miksi ei?
Kommentit (25)
Vierailija:
Aiheuttaa myös kamalat vatsa- ja selkäkivut (kuten tamppoonikin), mutta plussaa on se että voi yöt nukkua ilman alushousuja ja saa suihkun jälkeen kuivattua itsensä ilman että on pyyhe ja lattia veressä.
kuppia ehdin useaan otteeseen vaihtamaan (moonin pienempi ja isompi oli myös testissä), mutta nyt olen oikean löytänyt. Moon vuoti auttamatta ohi/yli. Eli on parina päivänä niin runsaat että iso koko siksi tarpeen vaikka en olekkaan yli 30v tai synnyttänyt.
Kerran koin kupin aiheuttavan kipuja ja ne helpottivat kun kupin poistin ja tamppoonilla vuodon tukin. Seuaavassa kuussa kuitenkin uudelleen kokeilin ja ei ole kipuja sen jälkeen kupin käyttämisestä tullut.
Vasta nyt vuoden kuppeiltuani olen saanut teknikkani hiottua kuntoon niin että runsaimpinakaan päivinä ei ohi vuoda ja tunnistan " kuplivan tunteen" joka viestii että kuppi on täynnä. Jos on epävarma olo niin pistän pikkareihin hiostamattoman kestopkkuhousunsuojan.
Omalla kohdalla sen kupin toimiminen oli kiinni oikean mallin löytämisestä ja osittain taitolaji.
niin ja alkuongelmina oli myös kupin syvälle karkaamista ja sain paniikkikohtauksia kun luulin että en sitä ominavuin pihalle saa ja muutenkin tiedotamattani (ja tiedostaen)kuppia ja mahdollisia ohivuotoa jännitin.
Kertaakaan ei ole vuotanut ohi. Mitään ongelmia ei ole ollut. Mä en keksi kupista yhtäkään huonoa puolta.
En tietenkään väitä, että kuppi sopisi kaikille.
mutta en pysty kipujen takia käyttämään kuukautisten parina ekana päivänä. Mulla on nimittäin endometrioosi (löytyy jopa joka viidenneltä naiselta) ja endo aiheuttaa sen, että parin ekan päivän aikana ei kärsi työntää emättimeen mitään tulitikkua paksumpaa.
Lisäksi mulla on Lunette, joka on ehkä himpun verran liian jäykkä mulle. Pitäisi kokeilla Mooncupia... tai Divaa.
Ennen inhosin kuukautisia syvästi, mutta nykyisin ne ovat lähes huomaamaton ja elämää rasittamaton juttu. Kuppi täytyy tyhjentää kuukautisten aikana vain aamuin ja illoin ja se on siinä.
Aivan loistava vehje. Voi unohtaa menkat melkein kokonaa. Alipaine ei tunnu kuppia poistaessa, jos sen litistää ensiksi ja vetää ulos vasta sitten. Vinkki, vinkki! Omastani en luovu. Ihanan vapaa olo menkkojenkin aikana!!!
Mulla ei ole kertaakaan tullut ohivuotoja. Puolen vuoden käytön jälkeen ainoa tamponeja hankalampi juttu on poistaminen, mutta sekin on onnistunut, joskin välillä on saanut kurotella aika lailla. En luopuisi kupista enää.
Sen jälkeen on mennyt paremmin ja mulla ainakaan kuppi ei aiheuta mitään kipuja, päinvastoin on hyvin mukava sisällä ollessaan (=huomaamaton) Sen sijaan poisottaminen on mielestäni yhä aika hankalaa. Välillä ronkin sitä pois viisikin minuuttia, välillä poisotto myös vähän sattuu.
Toinen " ongelma" on se, että kuppi jollakin tavalla kiskoo (imee) kohdunsuuta alemmas, niin että se ihan tuntuu emättimessä vain n. 5 cm syvyydellä. Tämän takia en halua pitää kuppia koko aika vaan ainakin joka toinen päivä laitan osaksi aikaa tamponin ja sit kuukautisten loppupuolella kun vuoto on jo vähäistä niin laitan yösi siteen.
Kuppi on nyt ollut siis ihan sillai varma, ettei falskaa, mutta sitä haamuvuotoa tmv. on välillä tyhjennyksen jälkeen ja varmuuden vuoksi olen pitänyt pikkuhousunsuojaa kupin kanssa.
Voin vastata lisääkin, jos tulee mieleen tarkempia kysymyksiä.
Aiheuttaa myös kamalat vatsa- ja selkäkivut (kuten tamppoonikin), mutta plussaa on se että voi yöt nukkua ilman alushousuja ja saa suihkun jälkeen kuivattua itsensä ilman että on pyyhe ja lattia veressä.
Siispä en viitsinyt sitä käyttää ollenkaan, kun voin olla ilman kipuja.
Jostain syystä kierukan laiton jälkeen se ei enää ole tuntunut hyvältä :(
ei ole ollut mitään oireita, eikä hankaluuksia. Tai, no, välillä on hankaluus se, kun ei ollenkaan muista, et ne menkat on just nyt...
Pian vuosi kupittelua takana.
Tekniikkakin oli taatusti kunnossa. Ei vain toiminut mulla, piti olla aina side tai phs varmistuksena.
Ja oikeasti, mulla tekee tamppooni saman homman.
t:2
Kun ilman kuppia ei ole sellaisia kipujakaan...? Kipua toisinaan, kyllä, mutta kuppi tekee lähes jatkuvan ikävän tunteen. Ja olen kokeillut laittaa ylemmäs ja alemmas ja katkaissut antennin... Olisin kyllä kiitollinen jos saisin kuppini toimimaan yhtä ongelmitta kuin ennen kierukkaa. Nää perserätit on inhottavia :(
5
Ja päänsäryt ja huimauksen tunteen =(
t:2
En ehkä osannut käyttää sitä oikein, mutta se teki huonon olon. Se myös painoi kohtua jotenkin kummasti, ja pois ottaaessa tuntui, kuin olisi kiskonut sisuskalujansa... En ole uskaltanut yrittää uudestaan.
Kuukuppi itsessään on käyttöön opettelun reenin jäkleen parasta mitä kuvitella saattaa: Kaikki urheilu ja vaatteet ovat mahdollisia vuoden ympäri, myös ratsastus ilman siteen hiertoja (tamponia en voi käyttää). Onnettomuudekseni noin puolen vuoden jälkeen aloin huomata lisääntyviä alavatsakipuja. Lopulta sain oppikirjaendometrioosioireet, ja elämä kävi sietämättömäksi. Kun lopetin kupin käytön, oireet hävisivät noin 3 kk:ssa. Joka kuukausi vähemmän ja vähemmän oiretta.
Jotta tämä ei olisi mielikuvitusta tai sattumaa, yritin kuppia myöhemmin uudestaan, ja ikäväkseni pakotus palasi heti. TÄllä kertaa lopetin käytön kuitenkin jo ennen vaikeita oireita.