Jännänainen/Jännämies - eroavaisuudet ja lopullinen sinetti koko aiheesta vuosia velloneeseen keskusteluun
Miehiä kiukuttaa, että nainen haluaa häntä miellyttävän miehen. Joka on biologisesti ja suvunjatkumisen kannalta usein komea, raamikas ja hänellä on jokin merkittävä asema, status (usein = rahaa). Nainen kokee kemiaa ja sukupuolista vetoa tällaisiin miehiin. Miehet saattavat kuitenkin olla herkkiä pettämään ja muutkin naiset ovat tällaisista kiinnostuneita.
-> Miehen mielestä tämä on väärin. Pitäisi haluta miestä, jota mies itse kokee naiselle hyväksi. Kilttiä kaveria. Mies kokee oikeusmurhaksi, että nainen haluaa jotain itsellisesti, omana kokonaisena persoonanaan. Tämä on perustavanlaatuisesti lähes rikollista.
Lähde: kaikki keskustelut
------------------------------
Naista kiukuttaa, että mies haluaa trikoohousuissa hyppivän isotissisen hihittelevän söpön ja kiltin parturi-kampaajan, joka vie miehen rahat lopulta, ja lähtee toisen matkaan. Vaikka mies kokee tällaisen naisen biologisesti miellyttävänä ja matalasti koulutetut naiset koetaan kiltteinä ja perhekeskeisinä.
-> Naisen mielestä tämä on väärin. Akateemisesti koulutettu uranainen voisi tarjota vakautta ja tasa-arvoisen suhteen, renkaiden vaihtokin onnistuisi. Rahaa toisi pöytään, eikä tarvitsisi taivastella lompakkoloisimista.
Lähde: esim. miehen seuraava kommentti keskustelusta "miksi miehille kelpaa vain jännänaiset?"
"Kuinka monta kertaa tämä sama asia pitää sanoa. Miehet eivät etsi naisista samoja piirteitä kuin naiset etsivät miehistä. Miehiä ei kiinnosta koulutuksesi tai työpaikkasi. Miestä kiinnostaa ulkonäkösi ja luonteesi. "
Kommentit (22)
No mutta AP, tämähän on toimiva teoria. Itse olen erittäin älykäs (mensa) akateeminen naisjohtaja, nopeaälyinen ja voitan miehet väittelyissä. Olen kaunis ulkoisesti, mutta enpä kelpaa miehille ku asema, titteli, palkka jne ovat liian korkeat miesten mielestä. Ratkaisu: otin kilttimiehen. Molemmat tyytyväisiä.
Noo turha tästä jauhaa. Tilastollisesti naiset pariutuu aian ylöspäin.