Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksen aloittaminen ja nälkä

Vierailija
24.04.2017 |

Yritän pudottaa muutaman talven aikana kerääntyneen kilon. Oon mielestäni syönyt aika paljonkin, mutta vaan terveellisempää ruokaa kuin normaalisti. Enemmän kasviksia, kalaa, pähkinöitä. Ei kaupan valmisaterioita, vähemmän leipää, vähemmän suolaa.

Mutta mulla on koko ajan kamala nälkä! Auttakaa, voiko tää johtua vain esim sokerin vähentämisestä? Aikaisemmin oon syönyt suklaata, jogurtteja yms joka päivä. Miten kauan kestää, että keho tottuu uuteen ruokavalioon? Miten olette jaksaneet tämän vaiheen yli laihduttaessa? Onko edes muilla tällaista nälkää?

Kiitos avusta etukäteen.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt omaan aloitukseeni, kun oon niin malttamaton :D ehkä tää aihe ei kiinnosta muita, mut oon tulossa hulluksi tän nälän kanssa ja tekee mieli kipaista lähikauppaan hakemaan jäätelöä ja suklaata.

Tässä mun tämän päivän syömiset:

Aamupala:

Paahtoleipä paistetulla kananmunalla

Lounas:

300 grammaa lohta ja paljon pinaattia

Välipala:

Kourallinen maapähkinöitä ja manteleita

Päivällinen:

Kesäkurpitsa, puolikas paprika ja 2 paistettua kananmunaa

Toinen välipala, koska mieliteot on kamalat:

2 paistettua kananmunaa, puolikas tuorekurkku

Kaloreita noin 1700!!! Miksi mulla on silti nälkä?

Vierailija
2/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Syö enemmän proteiineja ja rasvaa ei mitään paahtoleipiä. Aikuiset ihmiset ei tarvitse välipaloja aterioiden välillä. Aamupala lounas päivällinen riittää vai oletko yläaste ikäinen??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika itsellesi!!! Voitko kertoa ihan asiallisesti, mielellään esimerkkien kanssa, miten mun kuuluisi syödä? Ja välipalat tuli ihan tarpeeseen, kun ongelmani on nälkä!!

Ap

Vierailija
4/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika. Syö enemmän proteiineja ja rasvaa ei mitään paahtoleipiä. Aikuiset ihmiset ei tarvitse välipaloja aterioiden välillä. Aamupala lounas päivällinen riittää vai oletko yläaste ikäinen??

Ei nyt enempää proteiinia, tossahan on jo 5 munaa ja lohta. Rasvaa vaan lisää, se pitää nälän loitolla.

Vierailija
5/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttaessa alkanut ajatella että nälkä on ystävä, ei vihollinen. Se kertoo että laihdutus toimii ja tuloksia on luvassa. Laihduttajan on vaan pakko sietää nälkää, koska ilman kalorivajetta ei yksinkertaisesti laihdu. 

Vierailija
6/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laihduttaessa alkanut ajatella että nälkä on ystävä, ei vihollinen. Se kertoo että laihdutus toimii ja tuloksia on luvassa. Laihduttajan on vaan pakko sietää nälkää, koska ilman kalorivajetta ei yksinkertaisesti laihdu. 

Ei kalorivaje tarkoita nälässä olemista.

Vierailija
7/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää juoda paljon vettä! Usein keho huijaa mieltä että olisi muka nälkä mutta oikeasti johtuukin janosta. Sun pitää myös syödä proteiinia ja kuituja. Muista että myös laihduttaja tarvitsee rasvaa mutta ei liikaa. 

Syö normaaleja annoksia (Lautasmalli) mutta terveellistä ruokaa. Sokeri ja mäkkäri pois, kokonaan.

Vierailija
8/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä selität? Nälkä laihduttaessa on merkki siitä ettei laihduta terveellisesti, syö liian vähän tai huonoja ruokia. Ihan normaalilla ruualla laihtuu kunhan ei syö liikaa vaan tarpeeksi. Sokerit pois.

Vierailija
9/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttajan on vaan pakko sietää nälkää, koska ilman kalorivajetta ei yksinkertaisesti laihdu. 

No jaa, minä olen Mosleyn "verensokeridieetistä" soveltavallani dieetillä ja neljännen päivän jälkeen ei ole nälkä vaivannut. Syön siis 5 päivänä viikossa 800-830 kcal, 2 päivänä syön "normaalisti" (noin 1600-1800 kcal). (Alkuperäisessä dieetissä syödään 800 kcal/päivä kaikki päivät, mutta koska en halua vetää liian tiukille, olen tehnyt tästä oman version). Ilmeisesti kroppa on aika tukevasti ketoosissa kun ei enää nälkä vaivaa.

Vierailija
10/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduttajan on vaan pakko sietää nälkää, koska ilman kalorivajetta ei yksinkertaisesti laihdu. 

No jaa, minä olen Mosleyn "verensokeridieetistä" soveltavallani dieetillä ja neljännen päivän jälkeen ei ole nälkä vaivannut. Syön siis 5 päivänä viikossa 800-830 kcal, 2 päivänä syön "normaalisti" (noin 1600-1800 kcal). (Alkuperäisessä dieetissä syödään 800 kcal/päivä kaikki päivät, mutta koska en halua vetää liian tiukille, olen tehnyt tästä oman version). Ilmeisesti kroppa on aika tukevasti ketoosissa kun ei enää nälkä vaivaa.

Sä voit itse laihduttaa noin järjettömällä tavalla, mutta älä ehdota tota nälkiinnyttämistä muille.

Vierailija
11/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt omaan aloitukseeni, kun oon niin malttamaton :D ehkä tää aihe ei kiinnosta muita, mut oon tulossa hulluksi tän nälän kanssa ja tekee mieli kipaista lähikauppaan hakemaan jäätelöä ja suklaata.

Tässä mun tämän päivän syömiset:

Aamupala:

Paahtoleipä paistetulla kananmunalla

Lounas:

300 grammaa lohta ja paljon pinaattia

Välipala:

Kourallinen maapähkinöitä ja manteleita

Päivällinen:

Kesäkurpitsa, puolikas paprika ja 2 paistettua kananmunaa

Toinen välipala, koska mieliteot on kamalat:

2 paistettua kananmunaa, puolikas tuorekurkku

Kaloreita noin 1700!!! Miksi mulla on silti nälkä?

Heitä tuo paahtoleipä h*lvettiin! Se on energiasisällöltään täysin turha ja lietsoo vaan nälkää.

Vierailija
12/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä voit itse laihduttaa noin järjettömällä tavalla, mutta älä ehdota tota nälkiinnyttämistä muille.[/quote

Otapa silmä käteen ja lue. Minä en ole ehdottanut kellekään mitään, kerroin vain miten itse syön ja kuinka ei nälkä vaivaa. Lisäksi jos kykenet bongaamaan sanan "ketoosi", voisit ymmärtää myös sen, että esim. karpatessa elimistö menee ketoosiin = ei ole nälkää. Syödä voi siis enemmilläkin kaloreilla ketoosiin päästäkseen, tämä nyt vaan sattuu sopimaan minulle.

Vierailija
13/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä lueskelee kommentteja.

Oon juonut vähintään 1,5 litraa vettä tänään, kun yritin saada nälkää kuriin. Täytyy yrittää juoda joka päivä yhtä paljon.

Kuinka paljon sitä rasvaa oikein pitää syödä? Lohen tein uunissa, mutta kananmunat ja kasvikset on paistettu oliiviöljyssä. Ja siis lohessa sekä kanamunissa on ihan itsessäänkin rasvaa.

Joku mainitsi kuidut. Huomenna lisään kuituja, katsotaan auttaako. Nyt en edes ole enää varma, onko tää nälkää vai tekeekö vain mieli jotain makeeta... Hain kaupasta light pepsiä ja se auttaa vähäsen. Kai mun pitää vain totutella tykkäämään nälästä. Painonpudotustarpeeni on kuitenkin vain 3-5 kiloa eikä mulla ole mitään aikarajaa, joten tällaista silmitöntä nälkää en haluais joka päiväiseksi ystäväksi. :D varsinkin kun painon olis sitten tarkoitus pysyä siinä tavoitteessa.

Vierailija
14/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää juoda paljon vettä! Usein keho huijaa mieltä että olisi muka nälkä mutta oikeasti johtuukin janosta. Sun pitää myös syödä proteiinia ja kuituja. Muista että myös laihduttaja tarvitsee rasvaa mutta ei liikaa. 

Syö normaaleja annoksia (Lautasmalli) mutta terveellistä ruokaa. Sokeri ja mäkkäri pois, kokonaan.

Karpatessa saa käydä Mäkkärissä euron juustoilla kunhan tilaa ne ilman sämpylää. Nam! :)

Vierailija
15/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä lueskelee kommentteja.

Oon juonut vähintään 1,5 litraa vettä tänään, kun yritin saada nälkää kuriin. Täytyy yrittää juoda joka päivä yhtä paljon.

Kuinka paljon sitä rasvaa oikein pitää syödä? Lohen tein uunissa, mutta kananmunat ja kasvikset on paistettu oliiviöljyssä. Ja siis lohessa sekä kanamunissa on ihan itsessäänkin rasvaa.

Joku mainitsi kuidut. Huomenna lisään kuituja, katsotaan auttaako. Nyt en edes ole enää varma, onko tää nälkää vai tekeekö vain mieli jotain makeeta... Hain kaupasta light pepsiä ja se auttaa vähäsen. Kai mun pitää vain totutella tykkäämään nälästä. Painonpudotustarpeeni on kuitenkin vain 3-5 kiloa eikä mulla ole mitään aikarajaa, joten tällaista silmitöntä nälkää en haluais joka päiväiseksi ystäväksi. :D varsinkin kun painon olis sitten tarkoitus pysyä siinä tavoitteessa.

Light-limut nostavat insuliinineritystä vaikka eivät sokeria sisälläkkään ja siten aiheuttavat nälkää. Ei kannata litkiä niitä eikä syödä mitään keinomakeaa.

Vierailija
16/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Light-limut nostavat insuliinineritystä vaikka eivät sokeria sisälläkkään ja siten aiheuttavat nälkää. Ei kannata litkiä niitä eikä syödä mitään keinomakeaa.

Jep, minulla verensokeri tekee samanlaisen nousun ja syöksyn join sitten light-tai normisokerillista limsaa. Sen vuoksi juonkin light-limsani ruuan yhteydessä, samoin kuin kaikki sokeriherkut.

Vierailija
17/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmasti kaloreita vain 1700? Kourallisessa pähkinöitä ja manteleita voi olla jo yli 1000. Punnitse kourallinen pähkinöitä.

Vierailija
18/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä tiiän, ettei light limut ole terveellisiä, mutta vaihtoehtona oli ben & jerrys ja suklaalevy... Taidan olla kunnon sokerikoukussa.

Normaalisti ei tulisi edes mieleen juoda kokista, tykkään enemmän tuoremehuista ja marjasmoothieista yms., mutta haluan onnistua laihduttamisessa ja oon syönyt jo ainakin 1700 kaloria tänään.

Vierailija
19/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pieni satunnainen vinkki: pavut pääruuan lisukkeena. Esim. tähän aikaan kun ei oo tuoreita tarjolla niin pakasteesta vaikka vihreitä ohut papuja 27kcal/100g. Pitää nälkää. Sanoisin myös että paahtoleipä kannattaa vaihtaa ruisleipää ja pitää huoli näin ollen kuidun saamisesta, kun sekin auttaa nälän poissapidossa + on hyväksi suolistolle.

Vierailija
20/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varmasti kaloreita vain 1700? Kourallisessa pähkinöitä ja manteleita voi olla jo yli 1000. Punnitse kourallinen pähkinöitä.

No aika isot kourat saa kyllä sitten olla, kun manteleissa on 601 kcal/100 g ja pähkinöissä keskimäärin 600-700 kcal/100 g lajista riippuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi