Lapsipuoli on nirso. Hän sanoo ettei voi syödä pussimuusia koska tulee oksennusrefleksi
Pitäisi erikseen keittää muusit häntä varten vaan kyllä minä hänet pussimuusiin karaisen.
Kommentit (31)
Teillä tarjotaan sitä ruokaa, mitä tarjotaan, mutta eihän lapsen ole kaikkea pakko syödä. Kyllä nälkäisenä maistuvat vaikka pienet kivet ts. jos lapsipuoli jättää monta ruokaa välistä, kyllä varmasti myös valmismuusi menee alas. Nykylapsilla vaan on niin hyvät oltavat, että naama menee ruttuu heti, jos ei saa "juhlapullaa".
Sinun ei siis ole mikään pakko tehdä lapsipuolelle erikseen omaa ruokaa. Tai voihan isänsä tai lapsipuoli itse tehdä eri ruuat, jos haluavat. Yksinkertaista.
Lasta ei saa koskaan pakottaa/painostaa syömään. Lapsi syö mitä syö - seuraavalla aterialla syö enemmän kun on kovempi nälkä. Meillä kyllä tosin saa ruoan jälkeen hakea leipää, hedelmää tms. jos lapselle jää vielä nälkä.
Lapsen makuaisti on herkkä ja ruokailun pitää olla mukavaa. Moni lapsi on nuorena nirso, se muuttuu kun ikää tulee lisää.
Mulla tuli lapsena oksennusrefleksiä monesta ruuasta. Vasta aikuisena selvisi, että olen niille yliherkkä ja saan niistä ruoka-aineista muitakin oireita kuin oksennutusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oksettaa toista? En ole ikinä syönyt, kuin vahingossa pussimuusia. Eikä sellaista vahinkoa tule enää koskaan. Awink, perunat lohkoiksi, ja muusi on valmis 10 min.:ssa.
Haluun nähdä kun kuorit ja lohkot perunat koko perheelle ja keität ja saat kymmenessä minuutissa muusin!
Kyllä joskus on lupa oikoa. Lidlin muusi on sitäpaitsi hyvää, ei voi puhua samoin kuin muista pussimuuseista!
Ei välttämättä ole edes "nirso". Itse omaan liian tarkan makuaistin, joka nuorena tarha- ja kouluruoan kanssa johti oksentamiseen, koska maku oli oikeasti aivan kammottavaa suurimmassa osassa ruokia. Eipä sitten tullut tuona aikana syötyä ollenkaan tarhassa tai koulussa, kun opin ruoat piilottamaan ja lopulta sai jättää välistä, kun annettiin mahdollisuus päättää syömisestä itse.
Tämä on sellainen asia, jolle ei paljoa voi. Yksikin väärä vivahde ja keho puskee kaiken ulos takaisin siihen lautaselle silmäräpäyksessä. En uskalla syödä missään kenenkään muun tekemää ruokaa, ettei vain noin tule käymään. Pakottamalla lapsi vain lopettaa syömisen, jos ei siihen oikeasti kykene. Käy hakemassa sitten jostain muualta ruokaa - tai jos alatte kunnolla pakottamaan, että jotain on saatava suusta alas, niin sitten ruoka piilotetaan ja terveys kärsii. Onnistuu kyllä, ette te siinä vieressä jaksa kovin kauaa katsella.
Jos oikeista perunoista tehty muusi maistuu, niin anna lapsen opetella se vaikka tekemään itse, jos sinä et halua. Aivan älyttömän helppoa se on tehdä, muistakaa vain keittää perunoita tarpeeksi ja hankkikaa jotain kunnollista survimeksi. Siinä voittavat kaikki. Lapsi saa ruokaa ja jopa parempaa sellaista, kuin teollinen einesjauhe, voitte viettää aikaa yhdessä puuhaillen tai sitten saat osan ruoanlaitosta vieritettyä toiselle henkilölle, mikä helpottaa varmasti omaakin taakkaa. Lapsi oppii samalla ruoanlaittoa ja voi kiinnostua enemmänkin.
Pussimuusiakin voi tuunata.
Lisää seuraavan kerran esim. 4 hengen muusiannokseen pari munankeltuaista, desi kermaa ja about 100g voita.
Sulata voi, kuumenna kerma ja riko keltuaiset ennekuin lisäät ne muusiin, jotta muusi pysyy kuumana ja kuohkeana. Nostele ja kääntele pikaisesti lisukkeet muusiin, ja älä vatkaa muusia liikaa niin ei tule liisteriä. On muuten helppoa ja hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Teillä tarjotaan sitä ruokaa, mitä tarjotaan, mutta eihän lapsen ole kaikkea pakko syödä. Kyllä nälkäisenä maistuvat vaikka pienet kivet ts. jos lapsipuoli jättää monta ruokaa välistä, kyllä varmasti myös valmismuusi menee alas. Nykylapsilla vaan on niin hyvät oltavat, että naama menee ruttuu heti, jos ei saa "juhlapullaa".
Sinun ei siis ole mikään pakko tehdä lapsipuolelle erikseen omaa ruokaa. Tai voihan isänsä tai lapsipuoli itse tehdä eri ruuat, jos haluavat. Yksinkertaista.
Kyllä. Kun lapsi on normaali ja inhoaa pussimuusia, niin se tarkoittaa että aina pitää olla juhlapullaa. Jos mulla on ihan kauhean hirveän kiire, niin ei tulis mieleenkään tehdä pussimuusia. Makaroonia tai nuudeleita saa nopeasti. Tai vaikka wokkivihanneksia pakkasesta. Pussimuusit pitäisi lailla kieltää.
Yritin puoli vuotta sitten sitä lidlin paljon kehuttua pussimuusia. Sori vaan, mutta käytättekö te nuuskaa, jotka kehutte sitä oikein erinomaiseksi muusiksi??? Meni se kattilallinen koiralle ja loput pussit roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Pussimuusiakin voi tuunata.
Lisää seuraavan kerran esim. 4 hengen muusiannokseen pari munankeltuaista, desi kermaa ja about 100g voita.
Sulata voi, kuumenna kerma ja riko keltuaiset ennekuin lisäät ne muusiin, jotta muusi pysyy kuumana ja kuohkeana. Nostele ja kääntele pikaisesti lisukkeet muusiin, ja älä vatkaa muusia liikaa niin ei tule liisteriä. On muuten helppoa ja hyvää!
Voin, munan ja kerman hukkaanheittoa.
Nirsot ihmiset on jotenkin, no jotenkin vajaita. Aikuinen ihminen pystyy kyllä syömään normaaleita asioita tarvittaessa. Jos pussimuussi on ainoa asia mitä ei syö, niin älä tee sitten sitä. Toki muutenkin pussimuussi on lähinnä retkiruokaa..
Asun kolmen nirson kanssa ja heillä on kaikilla suussa erittäin tarkat aistit. Oksennusrefleksi tulee hyvin pienistäkin. Väärä koostumus..