Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kokemuksia munatorvet " tukossa" mutta ei kuitenkaan " tukossa" ??

24.03.2006 |

Kävin munatorvien aukiolotutkimuksessa; eli ruiskutettiin keittosuolaa munatorviin ja katsottiin uä:llä että onko reitti selvä. UÄssä hieman epäselvä tilanne eli jonkin matkaa heikkoa virtausta näkyi mutta ei kuitenkaan selvää. Lääkäri selosti että ei pidä hätääntyä että joskus munatorvet menevät spasmiin eli kramppaavat ja näin ollen virtausta ei synny.

Mutta nyt olen kuitenkin jonossa laparoskopiaan tarkempaan syyniin. Elättelen kovasti toiveita että kohdallani olisi juúri kyse tästä kramppaamisesta ja muvatorvissa ei todellisuudessa olisi mitään vikaa. Onko kellään käynyt näin että munatorvet on kuitenkin loppujen lopuksi todettu aukinaisiksi??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille teille kannustavista kokemuksista.... Toivo ei sii ole vielä menetetty!!! Ihanaa!!

Vierailija
2/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSG:ssä tulos oli juuri tuo kuin sinullakin: eivät tukossa mutta eivät täysin aukikaan, vaikea kulku. 2 vuotta myöhemmin laparoskopiassa todettiin täysin normaaleiksi ja aukinaisiksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sai lapsen inssillä vaikka toinen munatorvi luultavasti tukossa. Tai sitten se aukesi sen tutkimuksen aikana, tiedä häntä...

Vierailija
4/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla todettiin joulukuussa ssg:ssä, että oikea munatorvi olisi luultavasti tukossa, koska mitään virtausta ei näkynyt. Vasen oli ihan selvästi auki. Olin sitten jonossa laparoskopiaan n. pari kuukautta, kunnes tulin raskaaksi ilman mitään hoitoja. Eli en ehtinyt laparoskopiaan saakka. Kuitenkin alkuraskauden ultrassa lääkäri ultrasi myös munasarjat ja sanoi, että näyttäisi siltä, että munasolu on irronnut oikealta puolelta. Eli ilmeisesti oikea torvi oli sittenkin auki. Varmuuttahan asiaan ei saa. Mutta toivottavasti sinulla käy samalla tavalla! Tsemppiä sinulle jatkoon!

Vierailija
5/8 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän toisinpäin. SSG:ssä munatorvet auki (kaksi raskauttakin ja kaksi SSG:tä tehty) ja sit 2kk viimeisestä SSG:stä laparoskopiassa yllättäen ei virtausta kummaltakaan puolelta. Mitään tulehduksia tms tässä välissä ei ollut. Syy???? Lääkäritkään eivät osanneet sanoa.

Vierailija
6/8 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toinen munanjohdin ssg tutkimuksessa spasmissa mutta aukes kyllä siinä tutkimuksen aikana lopulta.

Voimia sinne!

Vierailija
7/8 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aukiolotutkimuksessa vasen puoli ei näkynyt mitenkään ja lääkäri arveli sen olevan tukossa. Kun oli inssipäivä, munasolu oli irtoamassa tuolta vasemmalta ja lääkäri totesi pahoitellen, ettei todennäköisesti onnistu. Lohdutteli, että seuraava munasolu tulee varmaan oikealta. Kuitenkin sitten tulin raskaaksi tuosta vasemman puolen munasolusta. Josten ei tuo aukiolotutkimus välttämättä mikään viimeinen tuomio ole!

Vierailija
8/8 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ssg:ssä näkyi tosi heikko virtaus toisessa munatorvessa ja toisessa ei mitään läpikulkua, ja lääkäri oli tylysti sitä mieltä että siinä on syy meidän lapsettomuuteen ja sitä sitten ehdinkin pari kuukautta surra. Laparoskopiassa kuitenkin todettiin että molemmat munatorvet on kauniisti auki, ei pienintäkään kiinnikettä tms. " häiriötekijää" .

Tsemppiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi