Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päivystyksen puhelimeen vastaavat hoitajat ovat systemaattisesti niin äreitä ja tylyjä? :(

24.04.2017 |

Minut yhdistettiin sairaalan sisäisen puhelimen kautta päivystykseen ja tyyli oli "Mitä hittoa tällaisissa asioissa tänne soitat? Oletko idiootti kun et tajua näiden kuuluvan terveyskeskuksen piiriin? Meillä on täällä muutakin tekemistä kuin neuvoa sinua, HEIDÅÅÅ". Perhana kun apteekista käskettiin soittamaan sairaalaan, sieltä yhdistettiin päivystykseen ja lopputulos: HV ja mene muualle.

Kerran leikkasin väsyneenä palan sormenpäästäni ja isäni soitti päivystykseen kun verta tuli luonnollisesti aivan hirveästi ja sormen pää roikkui palasena nahan varassa. "Ai joku sormi? No eiköhän kannattaisi laastari laittaa ja Buranaa jos on niin matala kipukynnys". Olin ihan shokissa. Hävetti kun isä vei silti päivystykseen, mutta se meni ohi kun lääkärit sanoivat, että nyt heti on tikattava, jotta voisi tunto säästyä. Ei säästynyt, mutta ei se mitään. Kiva kun otettiin vihdoin asiallisesti vastaan.

Millaisia päivystyksen työntekijät teillä päin ovat? Asunto vaan harvinaisen tylsältä alueella? :/

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidon tarpeen arviointi ei kyllä mielestäni edes kuulu hoitajalle, eikä varsinkaan puhelimessa äänen perusteella. Hulluksi on mennyt touhu.

Vierailija
22/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin kerran vierestä kaverini itkuista puhelua tk:on, olin siis käynyt hänelle kaupassa ja toin ostoksia juuri kun soitti.

" kun mulla on hirvee olo ollut pitkään, olo vaan huononee".. aikani kuuntelin ja sitten nappasin kännykän ja vaadin  että  nyt jumalauta otatte "siskon" sinne,  ei tämä ole enää normaalia! No, kaveri sai ajan ja oli keuhkokuume. Jos en olisi puuttunut vihaisena puheluun, kaveri olisi varmaan kuollut sohvannurkkaan ! :(

Sairas ei jaksa huutaa, suuttua eikä puolustaa itseään, siinäpä se onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolme kertaa tilanteessa, jossa lääkäri on moittinut miksi tulen vasta nyt ja siinä olen sitten surkeana selittänyt, etten saanut aikaa.. Eli hoitajat eivät anna aikoja ja lääkärit sitten  syyllistävät ambulanssilla tuotua puolikuollutta potilasta, että miksei tullut aikaisemmin !

Vierailija
24/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin kerran vierestä kaverini itkuista puhelua tk:on, olin siis käynyt hänelle kaupassa ja toin ostoksia juuri kun soitti.

" kun mulla on hirvee olo ollut pitkään, olo vaan huononee".. aikani kuuntelin ja sitten nappasin kännykän ja vaadin  että  nyt jumalauta otatte "siskon" sinne,  ei tämä ole enää normaalia! No, kaveri sai ajan ja oli keuhkokuume. Jos en olisi puuttunut vihaisena puheluun, kaveri olisi varmaan kuollut sohvannurkkaan ! :(

Sairas ei jaksa huutaa, suuttua eikä puolustaa itseään, siinäpä se onkin.

Jep, vaaditaan kaveria esittämään omaista ja nostamaan ääntä potilaan puolesta ! helvetin suruulista ja väärin.

Vierailija
25/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa sama ilmiö, että päivystyksen eukot ovat lähtökohtaisesti  erittäin huonokäytöksisiä.

Vierailija
26/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en vaan ole veeemäinen koskaan, koska olen kai joku ylikiltti hölmö. Tämänkin ikävän puhelun päätteeksi vain kiitin "neuvoista". Säikähdän kiukkua, joka tulee tyhjästä ja menen vähän lukkoon. Haluan itse toimia ystävällisesti ja ymmärtävästi. Sitten jää tyhmä olo, että hitsi kun häiritsin ja vaivasin. Nyt oli kuitenkin kyse siitä, että soitin alunperin neuvontaan ja he sieltä yhdistivät päivystykseen, en itse paniikeissa soittanut suoraan jostain nilkan nyrjähtämisestä. Ja kerroin, että puheluni yhdistettiin tänne. Sillä ei ollut väliä, ei muuttunut tyyli miksikään.

Kiva oli tuo yhden hoitajan kommentti. Ehkä on ollut vain huono tuuri. Ap

Vierailija
27/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset soittavat typerääkin typerämmissä asioissa, mm. vaaditaan eilen alkaneeseen nuhaan aikaa lääkärille, kysytään hammaslääkärin numeroa, palvelukeskuksen ruokalistaa ja muuta tähdellistä. Ei vaan jaksa hymyssä suin palvella idiootteja.

Eli toisin kun muissa aspa paikoissa, asiakas tulee kyllä takaisin, koska on pakko.

Vierailija
28/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollossa on muutenkin "hyvä veli"-verkosto. 112 ei lähetä ambulanssia-potilas kuolee-Iltalehdessä vakuutetaan mahtipontisesti  että asia selvitetään. Potilaita kuolee selvään hoitovirheeseen-virhettä ei ole tapahtunut. Potilasta istutetaan odotustilassa tunteja, kenties kohtalokkain seurauksin-jokainen potilas on kyllä päässyt sisään tunnin sisällä ja hoidontarve on arvioitu jokaisen kohdalla.

Se tyttövauva jokin aika sitten sai ihmiset puhumaan ja avautumaan huonoista päivystyskokemuksistaan. Ehkä nyt tilanteeseen tulee muutos? Ymmärretään, että systeemi kusee ja pahasti.

Vierailija
29/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tuntuu käyvän jatkuvasti niin, että hoitajat kyllä ottavat vastaan ja antavat ajan jne. mutta sitten se päivystävä lääkäri on aivan perseestä ja lähettää kotiin ilman apua!

t. psyykkisesti sairas, joka ei ihan helposta päivystykseen kuitenkaan lähde

Vierailija
30/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että niille on tehty selväksi että korkea kynnys ketä päästää ja töykeydellä vahvistaa sitä jotta sinne päivystykseen ei tulisi niin paljon turhaa porukkaa.

Toisinkuin lekureille hoitsujen pääsykokeessa on kautta-aikojen lempattu henkisesti epäpätevät ja empaattiset pois työn tekoa haittaamassa. Tätini isän pikkusisko pyrki sh-opistoon 70 luvulla heti lukion jälkeen ja vaikka oli papereit,joilla olisi voinut pyrkiä lääkäriksikin, niin tässä "psykologisessa" haastattelussa todettiin,että tyttö on liian nössö. Ja peruskoulupohjalla pätevämmät pääsivät. Oli niillä kai silloin joku alaikä ettei suoraan peruskoulusta 15-16 vuotiaana vielä päässyt sh-opistoon.

No täti oli jossain hoitoalan hommissa vuoden harjoittelemassa ja pikkutytön korviin on syöpynyt ikuisesti sanat, kun haastattelijat olivat taas olleet vähän sitä mieltä, että täti on turhan herkkä ja empatiaa pursuava, ettei tästä hoitajaa tule. Niin täti oli huutanut, että kyllä minä olen kissanpennut kirveellä tappanut.

Pääsi sitten, mutta luki itsensä joksikin hoitoititeen professoriksi. Nimittäin empatiasta tuossa työssä on vain haittaa. Ei se kissoja ollut tappanut, mutta yksi hoitaja siellä harjoittelupaikassa oli käskenyt niin sanoa.

Hoitajien tehtävä on varmistaa etteivät lääkärit joudu tekemään mitään ylimääräistä.

Ei tullut lääkärien kanssa missään sairaalassa toimeen.

Vierailija
31/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas tuntuu käyvän jatkuvasti niin, että hoitajat kyllä ottavat vastaan ja antavat ajan jne. mutta sitten se päivystävä lääkäri on aivan perseestä ja lähettää kotiin ilman apua!

t. psyykkisesti sairas, joka ei ihan helposta päivystykseen kuitenkaan lähde

No et sinä siihen kuole jos vähän psyyke häröilee. Vähemmän päihteiden käyttöä, säännöliset yöunet, riittävästi liikuntaa ja elämän rytmi muutenkin kohdalleen niin ei tarvitse päivystyksessä juosta turhaan lääkäreitä rasittamassa jutuillaan.

Vierailija
32/36 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle on äiti pienestä pitäen sanonu kun ollaan oltu menossa lääkäriin et "muista sit valittaa kauheesti!" Mulla oli lapsena tosi herkät korvat, vähän kun meni esim. vettä korvaan uimassa niin jo oli taas kohta korvatulehdus päällä ja sitä korvaa sit käytiin päivystyksessä näyttämässä missä parhaimmillaan istuttiin 8h. Muistan itkeneeni ja painaneeni korvaa olkapäähän kun sattui niin paljon ja äiti kävi jatkuvasti kyselemässä mikä siinä maksaa kun odotushuone oli tyhjä ja kolmatta tuntia jo odoteltiin.

Vierailija
33/36 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskus hoitsust ja jopa ns psyjahoitsut järjestään täysiä mulukkuja.. joku valtahierqrkia ajaa alalle ja sitten ollaan kuitenkin alapäässä hiertsussq niin vttuilaan asiakkaille.

Vierailija
34/36 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä satutun jalkani kauppakeskuksen liukuportaissa, sairaala on ihan lähellä ja ystävä vei päivystykseen niin kopissa istuva hoitaja alkoi naukua että pitää soittaa ensin, ei voi tulla soittamatta! Sanoin kylmästi että ok ja silmiin tuijottaen otin kännykän esiin,  siinä vaiheessa muuttui ääni kellossa  että no nyt tämän kerran.   Pääsin lääkärille mutta tämä olikin sitä mieltä ettei nilkkaa tarvitse edes kuvata ja passitti kotiin , seuraavana iltana nilkutin takaisin ja ilmoitin etten poistu ennenkuin nilkka on kuvattu. Nyt olisin pääsytkin kuvaukseen, mutta röngen oli mennyt kiinni 19.00.  Sain kepit ja kehoituksen tulla aamulla takaisin.

Mks pari vuotta sitten, en suosittele kellekään ellei pää ole irti.

Koko touhu oli kuin jokin farssi, huonon komediasarjan jakso!

Vierailija
35/36 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu että hoitajilla on järjenkäyttö hukassa, mieheni soitti minulle kerran lääkäriaikaa koska ääneni (tuo siis kuitenkaan ollut syy miksi halusin näytille lääkäriin)  oli mennyt  ja hoitsu vain jankkasi että potilaan itse pitää tulla puhelimeen.

Vierailija
36/36 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkinaapurin puoliso sai jonkin akuutin suuren ongelman, johon kuoli.

Puoliso vei häntä sairaalaan, ja sairaalassa sanottiin, että ei oteta osastolle. Naapuri sanoi tiukkana, että kyllä hän voi lähteä, mutta puoliso jää ja poistui.

En ole kysynyt tarkemmin, mistä oli kyse.