Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bikinifitness -dokumentti Muodonmuutoksia tänään TV1:ssä ja Yle Areenassa

Vierailija
24.04.2017 |

Aiotteko katsoa? Itse tsekkasin Areenassa ja ainakin omasta mielestäni naiset vaikuttivat symppiksiltä. Jokin tässä lajikulttuurissa kuitenkin tympäisee. Esim. se kommentti, että jos hormonitoiminnan häiriön vuoksi jää lapsettomaksi, se voi olla ihan ok, koska laji on kuitenkin antanut niin paljon. Muutama kaveri on kilpaillut bikinifitneksessä ja kaikilla tuli pienempiä tai suurempia esim. suolistoon ja ruoansulatukseen liittyviä ongelmia. Onnekkaita taitavat olla ne, jotka pärjää ilman mitään damagea. Pakko arvostaa kuitenkin näitä kisaajia siitä valtavasta tahdonvoimasta, jota he osoittavat.

Kommentit (494)

Vierailija
81/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se valmentaja tossa lopussa jolla oli hiukset päässä vaikutti ihan fiksulta, ei ollut ilmeisesti steroidien käyttäjä kun jutut oli ihan viisaan oloisia.

Vierailija
82/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisakunnossa kunnon riukuja, mutta sen ulkopuolella himottavia ilmestyksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mies, 37v, tienaan ihan hyvin ja näytän ihan hyvältä. minä en vois missään nimessa kuvitella olla tuollaisten naisen kanssa. 1. nuo hän melkein kaikki näyttää ilman meikkiä ihan paskalta ja 2. pidän tuollaisia naisia vähän tyhmänä tai sairaana...

eli: toivottavasti te naiset tajuatte että suurin osa miehistä ei halua tuollaista elämään... ihan väärä mielikuvitus monilla naisilla taitaa olla

Vierailija
84/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tänään tuon dokumentin Areenasta.

Olen joskus kokenut alemmuuskompleksia kun olen selaillut noiden fitnessnaisten blogeja tai muita sometilejä. Ovat niin kauniita ja hyväkuntoisen ja terveellisen näköisiä... Kuitenkin tuon dokumentin katsottuani koen heitä kohtaan lähinnä sääliä. Tiesin että tuo touhu ei ole terveellistä, mutta silti oli inhottavaa kuulla valmentajan kommentti siitä miten bikinifitness-kroppa on miesten ihanne, kuinka syömishäiriötaustan omaava nainen punnitsee pusseihin kaiken mitä syö, kuinka alan kärkinimiin Suomessa kuuluva nainen on valmis luopumaan perhehaaveistaan lavalla keikistelyn vuoksi ja heti alussa toteaa että rumat eivät tuossa lajissa pärjää. Etenkin Lindasta ja siitä pitkästä vaaleahiuksisesta naisesta huokui epävarmuus ja omien epävarmuuksien kompensointi. Pinnallisuus tuskin yllättää ketään tässä lajissa, mutta onhan se vastenmielistä että koko kroppa laitetaan sekaisin muutaman minuutin lavalla patsastelua varten, silikonit ojossa miesten kuolauksen kohteena. Punttia kun voi nostaa terveellisemminkin ja jos kauneuskisat kiinnostaa niin ei niitä varten tarvitse terveyttä tuhota.

En enää tuon dokumentin jälkeen näe mitään ihailtavaa tuossa lajissa tai siihen osaa ottavissa ihmisissä, oli kyseessä sitten kisailijat, valmentajat tai tuomarit.

Olen kuitenkin tietoinen että nämä mielipiteeni ovat suht. pienen asiantuntemuksen pohjalta tehtyjä ja toki tuo dokumentti oli kaikinpuolin surumieliseksi tehtykin - ainakin toivon että lajissa on oikeita innostumisen ja riemun tunteita mutta niitä ei vain dokumentin aikaan saatu esille tai jätettiin lopulta leikkauspöydälle.

Onkos muuten miehille bikinin kaltaista lajia jossa koko keho sekoitetaan ihan tietoisesti? Nuo naisethan eivät vaan pysty olemaan terveitä siinä vaiheessa kun lavalle kisakunnossa astuvat. Onko miesten hormonien vedot tai rasvojen pudottaminen yhtä karua ja pakollista?

Hyväkuntoisen ja terveen näköisiä? Voi jumaliste. Ohjeistetaan syömään heikotusta vastaan, ei tippaakaan enempää. Eihän semmoinen jaksa juosta sataa metriä pyörtymättä.

Vierailija
85/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä noloa kun ne marisee tuomaripelistä.

Noissa piireissä toi homma nimenomaan on tuomaripeliä, jos kuulut johonkin määrättyyn tiimiin ja tiimisi liittyy vielä johonkin firmaan joka sponsoroi kisan järjestäjää niin sijoituksesi on todennäköisesti paljon parempi.

Vierailija
86/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linda kertoi snäpissään, että isänsä oli ihmetellyt kuinka hän oli ollut niin totinen tuossa. Linda kertoi, että oli "Helvetin vittuuntunut kun siinä oli kaikennäköistä settiä, jota ei aio enempää avata, mutta se liittyi kuvausryhmään." Blogissaan kirjoitti, että häntä kiellettiin nauramasta, vaikka oikeasti nauraa paljon.

Vierailija
87/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän miehen, joka käytti joitakin steroideja ja hän sai lapsen, jolta puuttui kokonaan toinen käsi. Ei ilmeisesti tiedetä mistä johtuu, mutta voihan olla, että steroiditkin ovat siihen vaikuttaneet.

Melekoosia nappeja on ollut jos mies on lapsenkin saanut!

Joo arvasin, että joku viisastelee. Kyllä se mies sen oman lapsen sai, mutta väännän sinulle älykääpiölle nyt rautalangasta, että yllätys yllätys, nainen sen synnytti! Sama kun minä voin sanoa, että minä saan koiranpennun vaikken sitä yllätys yllätys synnytäkään.

Vierailija
88/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Naisille ei taida olla luontevaa kulkea liian vähissä rasvoissa, koska joillekin saattaa tulla jotain hormonihäiriöitä. Täytyy kuitenkin arvostaa tuota tahdonvoimaa ja tietyistä asioista pidättäytymistä, kuten muillakin asiaansa omistautuneilla. Yleensä kuitenkin kohtuus kaikessa pätee liikuntaan ja ruokavalioonkin. Ehkä lopulta ne terveimmät ihmiset ovat riittävästi liikkuvia, suurimman osan ajasta terveellisesti syöviä ja ei-stressaavia. Jos tuosta lajista saa hyvän fiiliksen, niin eipä kai siinä ole muilla mitään sanottavaa. Toivottavasti kropat vaan eivät ota ihan hirveästi pysyvää damagea.

Vierailija
89/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen mies, 37v, tienaan ihan hyvin ja näytän ihan hyvältä. minä en vois missään nimessa kuvitella olla tuollaisten naisen kanssa. 1. nuo hän melkein kaikki näyttää ilman meikkiä ihan paskalta ja 2. pidän tuollaisia naisia vähän tyhmänä tai sairaana...

eli: toivottavasti te naiset tajuatte että suurin osa miehistä ei halua tuollaista elämään... ihan väärä mielikuvitus monilla naisilla taitaa olla

Sinä olet säälittävä kun haukut toisia paskan näköisiksi. Ei jatkoon, toivottavasti joku sinut huolii.

Vierailija
90/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan osa nuista muijista transuja? Ainakin näyttävät siltä. .

Ei yhtään paista kateus näistä kommenteista, ei.

Käyn salilla ja siellä näkee hyvännäkösiä terveitä mimmejä. Nää on jotain muuta.

Vierailija
91/494 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta -miehenä, jos sukupuolellani täss kohtaan yhtän mitään merkitystä- se, että narisee tuomari pelistä ei ole mitenkään noloa. Sehän kertoo vain siitäettä vielä on tunteita jäljellä muitakin kuin vain itseä kohtaan. En osaa sanoa, mitä mieltä tuomareista pitäis olla, mutta jokainen kuvattu "tyttö" - korjaan nuori nainen oli tehnyt kisojen eteen lievästi sanottuna hurjasti töitä. Ja tämän lisäksi myös toimivat muuten kuka ministeriössä virkamiehenä, kuka optikkoliikkeessä jne, - Kyllä tuollaisen rutistuksen -joka tässä kohtaa on turhan vaatmaton sana antamaan kokonaiskuvaa-  saa  olla pettynyt jollei ns. sijoitu paremmille pisteille. Itse voin vain ihmetellä, että mistä he saavat kaiken sen motivaation ja itsekurin harrastukselleen. Tai oikeampaa varmaan olisi sanoa omalle elämäntavalleen.  Ja mikä läheisten rooli ja onko heillä myös jokin vastuu. Vai onko kaikki vain itsestä kiinni?  - Säilytä siinä samalla vielä korvavälikin kunnossa, niin loppuu sanat, millä kuvata. 

92/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkee sitä. Miksi noi noiden käyttämät painot näyttää niin pieniltä? Missikisojahan noi on. Laji alkaa nyt jo menettää suosiotaan.

Itsekin treenaan välillä pienemmillä painoilla, mutta lähinnä ihmettelen tuota hullua ähkimistä niillä pienillä painoilla. Mimmi tekee selänojennuksia 10 kg:n kiekolla ja ulisee kuin kuolema olisi korjaamassa. Onko hän tehnyt jonkun 600 toiston sarjan? Oon ihan tavistreenari, ja teen 15 kilolla ulisematta. Tai tää 12,5 kg:n hauiskääntömurisija? Pah, teen puhtaita toistoja naama ummessa 17,5 kilolla. 

Viparit on niin hanurista, että sallin pienen kitinän.

Vierailija
93/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freak show.

Laji oli mulle ennestään tuntematon ja nyt vaan ihmettelen että mitä kaikkea ihmiset oikein tekevät elämällään.

Kummallisia poseerausasentoja, jotenkin säiettyneitä vartaloita, pelottavia meikkaustyylejä. Ja maakunnissa messukeskukset täynnä kisaajia ja katsojia. Mitä h***ttiä?

Vierailija
94/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eevi naureskeli snäpissä etteivät he kyllä Lindan kanssa ole pussitustalkoita pitäneet eivätkä salaatinlehtiä punninneet. Eli ei kaikilla se ole ihan överiksi vedettyä.

Eikä kukaan kehonrakentaja tai lihaksikasmies ole koskaan mitään nappeja vetänyt ainakaan julkisesti.

Et kai usko kaikkea mitä nämä selittävät julkisuudessa?

Vierailija
95/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan osa nuista muijista transuja? Ainakin näyttävät siltä. .

Ei yhtään paista kateus näistä kommenteista, ei.

Aika uuden keksit. Keksitkö itse vai lainasitko sen "Näin näytät keskustelussa olevasi idiootti" oppaasta?

Vierailija
96/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa piireissä toi homma nimenomaan on tuomaripeliä, jos kuulut johonkin määrättyyn tiimiin ja tiimisi liittyy vielä johonkin firmaan joka sponsoroi kisan järjestäjää niin sijoituksesi on todennäköisesti paljon parempi.

Ja julkinen salaisuus taitaa olla myös se, että kilpailijat tapailevat näitä tuomareita sopivasti ennen kisoja kahden kesken esim. hotellihuoneessa ja jos et suostu mihin he haluavat niin ei menestystä kisoissa tule.

Vierailija
97/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta -miehenä, jos sukupuolellani täss kohtaan yhtän mitään merkitystä- se, että narisee tuomari pelistä ei ole mitenkään noloa. Sehän kertoo vain siitäettä vielä on tunteita jäljellä muitakin kuin vain itseä kohtaan.

Ei se kertoo vain siitä, että hän kuvittelee pystyvänsä puhumalla muuttamaan tuomariston mieletä hänen ulkonäöstään joka ei tietenkään ole mahdollista elleivät tuomarit ole täysiä idiootteja.

Vierailija
98/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mitähän tuo kommentti yhdeltä valmentajala tarkoittaa "bikinifitness-vartaloa on helppo katsoa"? Tyyppi ite näyttää joltain lihavalta pallinaamalta. :D Muutenkin luulen että miesten ihannevartalo on jotain muuta kuin kumipalloilla varustettu kuivan kesän orava jonka hormonitoiminta on vaurioitunut ja hedelmällisyys tuhottu. Onko se parin minuutin lavalla pyllistely oikeasti noiden riskien arvoista? Jäi myös ikävä kuva siitä yhdestä kisaajasta joka valitteli siitä miten ei kiinnosta kaverit tai näiden ongelmat kun se haittaa treeniä.

Vierailija
99/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eevi naureskeli snäpissä etteivät he kyllä Lindan kanssa ole pussitustalkoita pitäneet eivätkä salaatinlehtiä punninneet. Eli ei kaikilla se ole ihan överiksi vedettyä.

Onhan noilla siis hieno kroppa, mutta minä en jaksaisi nähdä vaivaa tuollaisen hankkimiseen. Ylipainoisuus on halveksittavaa, tuo on tavallaan ihailtavaa, koska ovat tehneet kovan duunin tuon eteen. Ja mitä sitten vaikka jonkun mielestä olisi ihan ok jos lapsia ei tule tuon fitness jutun takia? Ehkä kaikilla ei ole mikään pakkomielle lapsiin ja on muutakin elämää.

Koska se kertoo siitä, että tekee kropalleen selvästi haittaa? Terveellinen ruokavalio ja liikunta ei muuta sun kroppaa siten, ettet yhtäkkiä voikaan enää saada lapsia. Mutta silti tällaista harrastusta ihannoidaan, koska naiset "tekevät kovaa duunia", vaikka tosiasiassa rääkkäävät ja tekevät tuhoa omalle vartalolleen.

Vierailija
100/494 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, tyttöjen valmentaja kehui, että kyllä bikinifitness-kroppa on miesten unelmakroppa, koska "sitä on helppo ja mukava katsoa". Hinta saattaa vain olla aika kova.

Itse suhtaudun koko lajiin ja sitä ympäröivään kulttuuriin hyvin kriittisesti, mutta yhdistät nyt lausahdukset toisiinsa kovin tarkoitushakuisesti.

Haluatteko selvennyksen, vai katsotteko kohdan ihan itse?

Vaikka olisi eri mieltä, tällainen tulkinta on aika ruokotonta. Noin tuo mies EI sanonut.