Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nolompaa kuin asua vuokralla kerrostalossa?

Vierailija
24.04.2017 |

Ainahan normaali ihminen voi hankkia edes asumisoikeusrivarin. Opintojen jälkeen vuokralla asuminen etenkin jossain kerrostalolähiössä on aikuiselle kyllä noloa ja kertoo paljon ihmisen elämänhallinnasta. Ellei kykene hankkimaan omistusasuntoa on kyllä jotain elämässä tehnyt väärin. On sössitty luottotiedot, mielenterveysongelmia, päihdeongelmaa tai jotain muuta ongelmaa. Kukaan aikuinen tuskin vapaaehtoisesti kartuttaa toisten omaisuutta asumalla vuokralla. No, työttömillä toki ei ole vaihtoehtoja mutta työssäkäyvillä uskomatonta tyhmyyttä.

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun lpelkäsin että tästä viikosta tulee ankea ja harmaa, nyt selvisi, että ei mitään hätää. Ikinä ei oo niin tylsää että tällaisia miettisin kuin aloituksessa. On kaikkea muuta, haastavaa ja palkitsevaa funtsittavaa päivittäin.

Kiitos ap maanantain piristyksestä! 

Vastauksena: on vaikka mitä, esim. matalaa majaa nolompaa on matala mieli.

Vierailija
22/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin joku olisi itse valinnut itselleen (mielen)terveysongelmat  ja näin "pilannut elämänsä".  Huh mitä idiootteja sitä onkaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomen rikkaimpia ihmisiä. En näe siinä mitään noloa että asuu vuokralla. Kun haluaa vaihtaa maisemia, niin riittä että irtisanoo nykyisen vuokra sopimuksen ja muuttaa uudeen asuntoon. Omistusasunnossa pitäisi ottaa yhdetyttä asunnonvälittäjään. Asunnon ostaminen on aika turhaa, kun helpommallakin pääsee. helsingissä ei ole sellaisia uniikkeja asuinrakennuksia, mitä välttämttä kehtaisi ostaa.

Vierailija
24/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas opintolainan jälkeen varaa muihinkin lainoihin,kyllä kaikki maksettavaksi tulee.

Vierailija
25/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisoikeusasunnosta eroon pääseminen taitaa kestää 3kk, vuokralta 1 kk, omistusasunnosta näillä markkinoilla tuntemattoman ajan.

Vierailija
26/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. asua lainalla, mutta kitkuttaa kuin viimeistä päivää, että pystyy maksamaan lainan. Se on mun mielestä noloa jos mikä. 

Niin... kitkuttaako maksamalla kuukausittain hirvittävät 700e lainaa ja 200e vastiketta sen 20 vuotta, ja sen jälkeen vain se 200e, vai porskuttaako loppuikänsä vapaana maksamalla vain 900e vuokraa...

Vierailija
27/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en melkein edes tunne ketään kuka ei asuisi vuokralla. Aika yleistä täällä pk-seudulla että asutaan vuokralla. Enemmän säälittää ne jotka maksaa itsensä kipeäksi jostai omasta asunnosta tai talosta ja on sidottu siihen melkei loppuelämäkseen. Varsinkin jos haluaa muuttaa niin ei se niin helppoa ole myydä sitä kämppää ja voi jäädä tappiolle.

Vierailija
28/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää katsella, mihin kaupunginalueet ja maailman tilanne kehittyy. Tällä hetkellä uusi, viehättävä ja kallis asuinalue voi olla myöhemmin kaupungin vuokratalojen ansiosta ghetto.

Vierailija
29/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan normaali ihminen voi hankkia edes asumisoikeusrivarin. Opintojen jälkeen vuokralla asuminen etenkin jossain kerrostalolähiössä on aikuiselle kyllä noloa ja kertoo paljon ihmisen elämänhallinnasta. Ellei kykene hankkimaan omistusasuntoa on kyllä jotain elämässä tehnyt väärin. On sössitty luottotiedot, mielenterveysongelmia, päihdeongelmaa tai jotain muuta ongelmaa. Kukaan aikuinen tuskin vapaaehtoisesti kartuttaa toisten omaisuutta asumalla vuokralla. No, työttömillä toki ei ole vaihtoehtoja mutta työssäkäyvillä uskomatonta tyhmyyttä.

Onko nolompaa kuin olettaa tuollaisia asioita ja aivopiereskellä niitä  nettiin? Sulla on todella kapea ja ummehtunut käsitys vuokralaisista eikä se vastaa tätä päivää.

Mun pääomani tuottaa sijoituksissa paremmin kuin  omassa asunnossa, itse asiassa mulla on useita sijoitusasuntoja useissa maissa ja asun silti itse vuokralla oman firmani omistamassa asunnossa Suomessa ollessani koska vuokraan myös vakituista asuntoani Etelä-Euroopassa . Mun vuokralaiset maksavat mun asumisen ja mä voin viettää talvet lämpimässä.Maksele vaan sä sitä rintsikkaasi jossain lähiössä.

Pääomatuloni ovat hyvin luultavasti suuremmat kuin omat bruttotulosi ja omaisuuteni kasvaa nopeammin kuin sinun. Sen lisäksi mulla on mahis lähteä täältä veks jos jotain tapahtuu ja asua mukavasti, tutussa asunnossa,  onko sulla?

Että kirjoittele vaan rauhassa läpiä päähäsi...

Vierailija
30/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. vuokrajohtaja eli menen isoihin firmoihin 1-2v ajaksi tekemään jotain isoa muutosta, saneerausta tai toimintatavan muutosta. Saan kohtuu palkkaa 7000-8000e ja tuon toimeksiantopätkän asun aina ko. kaupungissa vuokralla. Nytkin 160 neliön okt.

Onhan tämä noloista nolointa, ja olen aivan pohjasakkaa enkä ole "elämässäni saavuttanut mitään" kuten AP sanoi.

Ps. Tuttavani on kiinteistösijoittaja ja hänellä on toistakymmentä asuntoa joist saa sijoitustuottoa, tulonsa ovat varmaan kaksinkertaiset minuun verrattuna. Asuu vuokralla itse. Joten eipä ole hänkään "saanut elämässään mitään aikaiseksi".

Vierailija
31/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit vit... Mä en taas millään ymmärrä miten joku voi asua maan tasalla. Olen aina asunut 5-10 kerroksessa enkä näe muuta vaihtoehtoa itselleni.

32/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihminen vain tykkää siitä ettei tarvitse itse huolehtia kaikesta. Onhan se helppoa kun voi vain ilmoittaa vuokranantajalle että jääkaappi hajosi eikä tarvitse itse ostaa uutta tai korjata.

Ja meidän vuokrakerrostalossa asuu ainakin autojen ja pukeutumisen perusteella paljon hyvätuloisia ihmisiä. Me ollaan itse kyllä pienituloisia.

Ajatusmalli sopii ongelmaisille ihmisille jotka eivät kykene hoitamaan itse normaaleja asioita, tai opiskeleville nuorille jotka ovat muuten huithapeleita. Etenkin perheelliset, miksi ette kartuta asuntovarallisuutta edes lastenne takia? Ei vaan voi ymmärtää, jos on normaali ihminen. Ap

No me kaikki muut ollaankin epänormaaleja, senhän sä halusit sanoa useampaan kertaan. Miksi jankuttaa aiheesta enempää.

Vierailija
33/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä.

Se olisi aika noloa, jos kavaltaisi rahat firman tililtä, jäisi siitä kiinni, saisi potkut ja linnatuomion, ja linnasta päästyttyään päätyisi asunnottomaksi, kun ei ole luottotietoja, töitä tai omaisuutta. Sitten siellä asunnottomien yömajassa joisi vahingossa lasol-pirtu-polttoöljylantrinkia ja paskoisi housuunsa ja joutuisi psykiatriselle osastolle koreja punomaan.

En tiiä. Vaikeeta on valita, mikä olisi epämiellyttävämpää, edellä mainittu vai vuokra-asuminen kerrostalossa.

Vierailija
34/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuriin rakennetaan kerrostaloa johon tulee kalliita kovan rahan vuokra-asuntoja. Tuleekohan siihen asumaan päihde- ja mielenterveysongelmaisia ja luottotietonsa sössineitä?

Vierailija
35/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asua vuokralla kerrostalossa sossun maksamana.

Vierailija
36/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meehä päikyille jo 😚 hopihopi

Vierailija
37/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Monikin asia jos aivoilla ajattelee. 

Vierailija
38/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yllätys että heti ketjuun ryntäsi vuokralla-asujia haukkumaan mielipidettäni. Näin minä ja moni muu ajattelee vaikkei sitä "saisi" ääneen sanoa. Ap

Ajattele vaan, mutta osoitat sillä vain tyhmyytesi. Aika moni pärjää varmasti sinua paremmin, eikä näe mitään yhteyttä vuora-asumisella kerrostalossa elämänhallinnottomuuden tai huono-osaisuuden kanssa sinänsä. Sinä teet yhtälöä asioiden välille, jossa sitä ei ole. Se on säälittävää.

Olen asunut vuokralla, kerrostalossa, vaikka olen saanut lahjaksi (velattoman toki) kerrostaloasunnon. Varmaan samanarvoinen kuin sun räkäinen rivarisi. Mietipä sitä.

Vierailija
39/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapuriin rakennetaan kerrostaloa johon tulee kalliita kovan rahan vuokra-asuntoja. Tuleekohan siihen asumaan päihde- ja mielenterveysongelmaisia ja luottotietonsa sössineitä?

"Kovan rahan vuokra-asunto", kiitos nauruista! Kyllä, sossun maksamina siihen saattaa juuri niitä tulla. Ap

Vierailija
40/134 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yllätys että heti ketjuun ryntäsi vuokralla-asujia haukkumaan mielipidettäni. Näin minä ja moni muu ajattelee vaikkei sitä "saisi" ääneen sanoa. Ap

Ajattele vaan, mutta osoitat sillä vain tyhmyytesi. Aika moni pärjää varmasti sinua paremmin, eikä näe mitään yhteyttä vuora-asumisella kerrostalossa elämänhallinnottomuuden tai huono-osaisuuden kanssa sinänsä. Sinä teet yhtälöä asioiden välille, jossa sitä ei ole. Se on säälittävää.

Olen asunut vuokralla, kerrostalossa, vaikka olen saanut lahjaksi (velattoman toki) kerrostaloasunnon. Varmaan samanarvoinen kuin sun räkäinen rivarisi. Mietipä sitä.

Mistä sait käsityksen että asun räkäisessä rivarissa tai ylipäätään rivarissa? No, metsään meni mietipä sitä. Luetun ymmärtäminen... Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi