Millainen on "rikkaan perheen vappu"?
Tuli mieleen tuosta "köyhän perheen vapusta", kun se kuulosti minusta ihan normaalilta lapsiperheen vapulta. Miksi vappuna pitäisi mennä jonnekin, ellei korkeintaan yo-pipo päässä kävelylle tai kommunistimarssille?
Kommentit (87)
Syödään hyvin, pöytähopeat kattaukseen.
Taas alkoholi jälkiruoassa, huh.
Pohditaan kuuluuko vappuna tosiaan olla kylmä, takkaan tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme ainakin tilastoissa sellainen rikas perhe eli vuosituloissa päästään jonnekin 3000 enitentienaavan perheen listalle.
Mies on vapun töissä, minä laittelen kasvimaata kuntoon. Haravoin vähän jostain puutarhannurkasta ja leivon iltapäiväkahville käärötorttua. Ei vappupalloja, -huiskia tai simaa. Eikä ylioppilaslakkia käytössä, eiköhän ne edelleen saa majailla vaatehuoneen hyllyllä.
Mitä? Eikö teillä ole puutarhuria? Mä en pärjäis ilman häntä ja rouvaansa, jotka laittavat kasvihuoneet ja ruusupuutarhan kuntoon.
Kyllä rikkaatkin voi harrastaa. Puutarhanhoito on mukavaa, terveisin kartanonrouva.
Voi toki, minä lähinnä leikkaan yleensä narsisseja maljakkoon ja sitten kesällä ruusuja. Se on niin kivaa. Olen kyllä nähnyt, miten voi vaikka leikata nurmikon reunoja sellaisilla pitkillä saksilla. Eva Wuite suunnitteli meille puutarhan ja neuvoi miten mustikoita poimitaan siltä kuntalta, minkä hän suunnitteli pihan alaosaan. Olisi kyllä kiva tavata sinua ja jakaa joitain hyväosasten huolia. Ei se aina ole niin onnea tämä vauraankaan elämä.
meillä on taas niin paljon nurmea että täytyy olla leikkuri ts nurmen kaataja, omasta metsästä rantasauna puut, narsissit on halpoja samaten ruusut. Ihan tavanomaista.
Simaa tai kuoharia ja mansikoita. Paistetaan rosetteja. Ulkoilutetaan yo- ja teekkarilakkeja. Lapsilla vappupallo. Kuunnellaan vappulauluja. Joskus käydään vappukonsertissa, joskus katsomassa museoautojen kulkuetta, joskus linturetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simaa, munkkeja, manta, lasi kuohujuomaa. Huomenna lounas ravintolassa isolla porukalla lakit päässä. Ei muuta.
Lakki päässä syöminen on kyllä niin junttia ettei mitään rajaa.
yo lakki ja teekkarilakki päässä syödänn vappuna ravintolassa eli saa olla kotsa
Oli suunnitteilla ekat vappujuhlat. Peruin ne.
Sen sijaan olen miettinyt koko päivän etten rakasta enää puolisoani ja haluan eron. Ja sanoinkin sen. Lapset ovat ihan loppu meidän "perhe-elämään".
Meillä on 5 perheen kanssa vappuperinne. Mennään aina vuoronperään jokaisen kotiin.
Tänäkin vuonna mennään, ihmisiä on tulossa yli 30, kun isäntäperheen lapsilla on kumppanit mukana.
Mä tein munkkeja. Huomenna toinen satsi ja otan mukaani.
Mies asuu Oslossa. On ollut pääsiäisestä saakka kotona ja huomenna lähtee juhlista suoraan. Tulee tietty ikävä. Tulee kotiin vasta juhannuksesta, jolloin alkaa kesäloma.
Purjehditaan saareen huvilalle viettämään vappua suvun kesken.Silliä,savukalaa, graavikalaa, ankeriasta, parsaa, uusia perunoita, tryffeleitä, mansikoita.Tippaleipiä jälkkäriksi.Shampanjaa
Mikä täällä on rikkan määritrlmä?
Mä elän pääomatuloilla. Vapouni on ollut sellainen, että ostin nakkeja ja perunsalaattia, sekä simaa ja donitseja illaksi. Tein jauhelihakastiketta ja perunoita kunnonruuaksi lisäksi. Koristelin kodin serpentiinillä ja ostin lapselle ilmapallon Prismasta.
Kävimme puolisoni ja lapseni kanssa katsomassa Mantan lakituksen ja yksillä kokkareilla, joissa oli puolituttuja, tarjoiluns pikkupurtavaa ja kuohuvaa ja vappumusiikkia. Nyt katsellaan telkkarista Täydellisiä naisia.
Huvittaa tuo palju wannabe-rikkaiden haaveissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme ainakin tilastoissa sellainen rikas perhe eli vuosituloissa päästään jonnekin 3000 enitentienaavan perheen listalle.
Mies on vapun töissä, minä laittelen kasvimaata kuntoon. Haravoin vähän jostain puutarhannurkasta ja leivon iltapäiväkahville käärötorttua. Ei vappupalloja, -huiskia tai simaa. Eikä ylioppilaslakkia käytössä, eiköhän ne edelleen saa majailla vaatehuoneen hyllyllä.
Mitä? Eikö teillä ole puutarhuria? Mä en pärjäis ilman häntä ja rouvaansa, jotka laittavat kasvihuoneet ja ruusupuutarhan kuntoon.
Kyllä rikkaatkin voi harrastaa. Puutarhanhoito on mukavaa, terveisin kartanonrouva.
Voi toki, minä lähinnä leikkaan yleensä narsisseja maljakkoon ja sitten kesällä ruusuja. Se on niin kivaa. Olen kyllä nähnyt, miten voi vaikka leikata nurmikon reunoja sellaisilla pitkillä saksilla. Eva Wuite suunnitteli meille puutarhan ja neuvoi miten mustikoita poimitaan siltä kuntalta, minkä hän suunnitteli pihan alaosaan. Olisi kyllä kiva tavata sinua ja jakaa joitain hyväosasten huolia. Ei se aina ole niin onnea tämä vauraankaan elämä.
meillä on taas niin paljon nurmea että täytyy olla leikkuri ts nurmen kaataja, omasta metsästä rantasauna puut, narsissit on halpoja samaten ruusut. Ihan tavanomaista.
Tekeehän teillä joku palkollinen tuon nurmen kaadon ja puiden teon? "Köyhimmät rikkaat" puhuu jostain kotitalousvähennyksestä? Itse en ole siihen perehtynyt, meillä työskentelee kaksi henkilöä puutarhassa ja pari keittiössä ja sisäkkötyttö on harjoittelemassa. Työasut on meiltä, että voi olla varma, että vaatetus on asianmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kyllä on ruusupuutarhassani yli 50 erilaista ruusulajia, ei ole aivan tavallisia ruusuja. Narsissit ovat näin keväällä ihania, saa napsia joka maljakkoon kukkia täyteen. Olen tottunut siihen, että on aina tuoreita kukkia maljakossa ja näin narsissi-ja tulppaaniaikaan on niin ihanaa, kun voi nips naps vaan, hakea tuoreet kukat maljakkoon. Samoin kesällä, nips naps vaan, tuoreet ruusut maljakkoon! Puutarhanhoito on niin ihanaa, en tarvitse muita hobeja.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan olen miettinyt koko päivän etten rakasta enää puolisoani ja haluan eron. Ja sanoinkin sen. Lapset ovat ihan loppu meidän "perhe-elämään".
Onpa kurjaa, otan osaa. Sinusta on varmaan kurjaa lukea näistä meidän varakkaiden vappujuhlista. Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut sinulle pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä huvittaa? Meillä on palju pihassa :D ja se on oikein mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kurjaa, otan osaa. Sinusta on varmaan kurjaa lukea näistä meidän varakkaiden vappujuhlista. Olen pahoillani, jos olen aiheuttanut sinulle pahaa mieltä.
vastasin sen takia, että mekin olemme ylempää keskiluokkaa. Ja että näkyisi sekin että ei edes silloin ole kaikki hyvin välttämättä edes juhlapyhinä. En oikeastaan lukenut muiden juttuja, kuten olen yrittänyt myös välttää somen ym ja keskittyä lapsiini.
Pastellisävyinen pitsimekko ja cin-cin!
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Kuka haluaa huljutella itseään samassa vedessä joidenkin kuppaperzeiden kanssa? Saa kaikki silsat, sienet ja syylät, yök! Kuinka monelta paljuttelijalta edes otetaan mitään näytteitä, siellä vaan peräpukamat ja valkovuodot liukenee salaa kylpyveteen, ihanaa!
En koskaan ole nähnyt, että noita edes pestään kunnolla tai vesiä vaihdettaisiin kävijöiden jälkeen :-P
Yöpyminen Kämpin sviitissä. Illallinen Savoyssa. Sanppanja-aamiainen hotellilla, sieltä Kaivariin. Ei minun elämääni vaan kaverin. Tiedän, koska jokaisesta vaiheesta on kuva FB:ssä. Itse en jaksaisi. Vappu meni kotona. Grillattiin, tavattiin perhettä. Olen onnellinen näin. Mutta emme olekaan rikkaita, vaikka keskinääräistä parempaa palkkaa tienaamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään kavereille yökylään, siellä grillataan ja syödään hyvin. Jälkkäriksi kaverin paistamia munkkeja ja mun paistamia tippaleipiä, juodaan kotitekoista simaa. Aikuiset jatkaa illanviettoa kun lapset on laitettu nukkumaan. Vapunpäivänä käydään kävelyllä kaupungilla, ostetaan irtojätskit ja tullaan kavereille grillaamaan. Ylioppilas- ja teekkarilakit laitetaan päähän kun lähdetään kävelylle. Ei mitään hienostelua, jos tarkenee niin syödään ulkona. Ja viinitkin juodaan keltaisista muovimukeista.
Eikö rikkailla ole omaan grilliin varaa kun aina kavereilla. :D
Tänä vuonna pippalot oli kavereilla, ensi vuonna meillä. On meilläkin grilli :)
Stubbin Instasta löytyy tyypillistä paremman väen vapunviettoa.
Där finns ett jättekiva kuva!