Millainen on "rikkaan perheen vappu"?
Tuli mieleen tuosta "köyhän perheen vapusta", kun se kuulosti minusta ihan normaalilta lapsiperheen vapulta. Miksi vappuna pitäisi mennä jonnekin, ellei korkeintaan yo-pipo päässä kävelylle tai kommunistimarssille?
Kommentit (87)
Yleensä ollaan reissussa, esim Floridassa tai Bahamalla tms.Nyt menee ihan kaupungissa.Hotellisviitti varattu ja hienoon ravintolaan syömään.Huonenna brunssille
Mennään kavereille yökylään, siellä grillataan ja syödään hyvin. Jälkkäriksi kaverin paistamia munkkeja ja mun paistamia tippaleipiä, juodaan kotitekoista simaa. Aikuiset jatkaa illanviettoa kun lapset on laitettu nukkumaan. Vapunpäivänä käydään kävelyllä kaupungilla, ostetaan irtojätskit ja tullaan kavereille grillaamaan. Ylioppilas- ja teekkarilakit laitetaan päähän kun lähdetään kävelylle. Ei mitään hienostelua, jos tarkenee niin syödään ulkona. Ja viinitkin juodaan keltaisista muovimukeista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä rikkailla on aina vappu!
Ei rikkaat vietä vappua, sehän on työläisten juhla. Ei tuo vapaakaan keskellä viikkoa tunnu miltään, kun työssäkäynti on satunnaista. Noita tilejähän voi katsella milloin vain ja New Yorkin ja Lontoon pörssit onneksi auki!
Me olemme ainakin tilastoissa sellainen rikas perhe eli vuosituloissa päästään jonnekin 3000 enitentienaavan perheen listalle.
Mies on vapun töissä, minä laittelen kasvimaata kuntoon. Haravoin vähän jostain puutarhannurkasta ja leivon iltapäiväkahville käärötorttua. Ei vappupalloja, -huiskia tai simaa. Eikä ylioppilaslakkia käytössä, eiköhän ne edelleen saa majailla vaatehuoneen hyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Uidaan uima-altaassamme joka on täytetty 500 € seteleillä.
Meillä setelit poreammeessa. Kivasti kutkuttelevat, en sano missä ;)!
Vierailija kirjoitti:
Aattona aamupalan jälkeen koristellaan ilmapalloilla ja serpentiinillä koti ja terassi, lapsi pääosassa tässä tietenkin :)
Valmistellaan ruokia, iltapäivällä kaveriperhe tulee grillaamaan ja saunomaan. Syödään kotitekoista perunasalaattia, vihersalaattia, kasvisnyyttejä, parsaa, marinoitua tofua, vegaanisia hodareita ja lihansyöjille on lammasmakkaraa ja peuran sisäfilettä. Jälkkäriksi tietty simaa ja munkkeja, jotka ostetaan Rekosta.
Lapsille on ostettu uudet katuliidut ja sään salliessa saavat heitellä vesi-ilmapalloja. Saunaa varten korkataan pakkasesta viimeinen pakastettu vihta (teen aina pakkaseen vihdan isänpäiväksi, jouluksi, hääpäiväksi ja vapuksi).
Iltapalaksi on hedelmäsalaattia, patonkia ja juustoja (+ rippeet päivälliseltä).
Vapunpäivänä painetaan yo-lakit päähän ja lähdetään kävikselle vapputorille syömään kesän ekat jätskit ja kuuntelemaan musiikkia sekä katsomaan ihmisvilinää :)
Meille tulee perinteen mukaan vappupukki savupiipusta ja tuo lahjoja. Muuten lähes sama, mitä teilläkin, ollaan niin samiksia.
Ajattelin lähteä käymään avaruudessa. Sellainen weekend-breakaway. Richard Branson tulee kai mukaan.
Marijaana kirjoitti:
Naidaan pillu riekaleiks.
REPESIN!! hohhohhoo :D
Onko gyne jo varattu vapun jälkeiselle päivälle?
Simaa, munkkeja, manta, lasi kuohujuomaa. Huomenna lounas ravintolassa isolla porukalla lakit päässä. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme ainakin tilastoissa sellainen rikas perhe eli vuosituloissa päästään jonnekin 3000 enitentienaavan perheen listalle.
Mies on vapun töissä, minä laittelen kasvimaata kuntoon. Haravoin vähän jostain puutarhannurkasta ja leivon iltapäiväkahville käärötorttua. Ei vappupalloja, -huiskia tai simaa. Eikä ylioppilaslakkia käytössä, eiköhän ne edelleen saa majailla vaatehuoneen hyllyllä.
Mitä? Eikö teillä ole puutarhuria? Mä en pärjäis ilman häntä ja rouvaansa, jotka laittavat kasvihuoneet ja ruusupuutarhan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Mennään kavereille yökylään, siellä grillataan ja syödään hyvin. Jälkkäriksi kaverin paistamia munkkeja ja mun paistamia tippaleipiä, juodaan kotitekoista simaa. Aikuiset jatkaa illanviettoa kun lapset on laitettu nukkumaan. Vapunpäivänä käydään kävelyllä kaupungilla, ostetaan irtojätskit ja tullaan kavereille grillaamaan. Ylioppilas- ja teekkarilakit laitetaan päähän kun lähdetään kävelylle. Ei mitään hienostelua, jos tarkenee niin syödään ulkona. Ja viinitkin juodaan keltaisista muovimukeista.
Eikö rikkailla ole omaan grilliin varaa kun aina kavereilla. :D
Hauskaa lukea millaisesta rikkaan elämästä ihmiset unelmoivat.
Vierailija kirjoitti:
Simaa, munkkeja, manta, lasi kuohujuomaa. Huomenna lounas ravintolassa isolla porukalla lakit päässä. Ei muuta.
Lakki päässä syöminen on kyllä niin junttia ettei mitään rajaa.
Jahti bileet. Pitopalvelu, shampanja palju. Merellistä touhua, oma ranta, Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Jahti bileet. Pitopalvelu, shampanja palju. Merellistä touhua, oma ranta, Helsingissä.
Nyt ei tullut kyllä kokemuksen syvällä rintaäänellä. Kirjoitusasusta päättelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö rikkailla ole omaan grilliin varaa kun aina kavereilla. :D
Eikä sänkyjäkää, kun yökylään pitää mennä. Logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö teillä ole puutarhuria? Mä en pärjäis ilman häntä ja rouvaansa, jotka laittavat kasvihuoneet ja ruusupuutarhan kuntoon.
Kyllä rikkaatkin voi harrastaa. Puutarhanhoito on mukavaa, terveisin kartanonrouva.
Vierailija kirjoitti:
Vappupallot = kuumailmapallot
Onko joka perheenjäsenellä omat, kuten meillä. Mäyris Matti kyllä matkustaa mieheni kanssa.
Naidaan pillu riekaleiks.