Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele koirarotua

Vierailija
23.04.2017 |

Olen nyt muutaman vuoden harkinnut koiran ottamista, ja nyt elämäntilanne ja talous on sen verran vakaa, että olisi mahdollisuus ottaa. Kokemusta löytyy vuosien takaa yhden koiran verran, silloin minulla oli sheltti.

Asumme kerrostalossa kaupungissa, perheeseen kuuluu aikuisten lisäksi 5-vuotias lapsi. Olemme aktiivisia lenkkeilijöitä, joten liikuntaa koira tulisi saamaan päivittäin 1-2h, välillä enemmänkin.

Mikä voisi olla sopiva rotu?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään paljon vesikoirista. Ne eivät haise niin paljon kuin moni muu rotu eikä niistä irtoa juuri karvaa, ehkä siksi ettei niillä ole pohjavillaa vaan vain yksi karva. Trimmaus on toki tarpeen muutaman kerran vuodessa. Me käytetään ammattilaisella (ei ole kallis) mutta moni oppii itsekin trimmaamaan koska se on lähinnä semmoisella koneella ajamista.

Ovat kaikki tuntemani yksilöt lapsiperheissä ja tulevat hyvin toimeen lasten kanssa. Koko on myös hyvä: ei suuri eikä pieni.

Vierailija
42/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä ei koiraa kerrostaloon - tyyppejä. Vain paksuturkkiset vahtikoirarodut ovat kerrostalossa väärässä paikassa. Muut pärjää loistavasti. Koira pärjää pienissäkin tiloissa, sillä omistajan kanssa se kuitenkin on. Jos sulla on tanskandoggi, perässäsi se kulkee, asuit isossa tai pienessä talossa. Ulkoilua kaikki koirat tarvii ja se onnistuu asumismuosta riippumatta. Tosin noi ulkoilutusdeaaliajat on ihan turhia. Olen omistanut koiria vuodesta 1992, välillä yksi, välillä kaksi kerrallaan. Tänä aikana koiriani on lenkitetty milloin mitenkään, joskus huonostikin kun on ollut jalka paketissa tms. Koirani ovat isohkoja ja hyvin on silti aina pärjätty. Älkää tehkö itsestänne sankareita, ja antako ihan turhan kireitä neuvoja. Pääasia minusta on, että koiran ja omistajan tarpeet kohtaavat. Jos haluat istua ulkona kaiket päivät koirasi kanssa, ota sellainen rotu, joka sen kestää. Muut koirat haluaa olla sisällä sun kanssasi eikä ne arvota erikseen, onko

Kerrostalossa vai maan pinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
44/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyrkoira

Vierailija
45/45 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira kerrostaloon on puhdasta rääkkäystä. Ihan sama vaikka sitä koiraa käyttäis lenkillä 20 kertaa päivässä. Jokainen koira tarvitsee TILAA, eli PIHAA. Ihan sama vaikka se kerrostalo ois 200 neliöinen. Koirat nauttii pihalla olosta.

Samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän