Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän perheen vappu.

Vierailija
23.04.2017 |

Me vietämme vapun kokonaan taas kotona. Ehkä munkkeja ja simaa ostetaan. Mites muut köyhät vappuna?

Kommentit (310)

Vierailija
81/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan. Sima ja munkit eivät tee meillä kauppaa, joten en edes viitsi tarjoilla. Heliumpallon tyttö jo valitsi ja niistäkään en anna ostaa kuin sen pienen. Kaupungissa on kaikkea ilmaistapahtumaa, mutta 3kk vanhan vauvan kanssa ei meteliä mennä kuulemaan. Enkä enää illasta muutenkaan lapsia veisi humalaisia katsomaan.

Vierailija
82/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vietämme vapun kokonaan taas kotona. Ehkä munkkeja ja simaa ostetaan. Mites muut köyhät vappuna?

Miksette tee itse? Tätä en kyllä ymmärrä "köyhien" valituksissa. Jos on aikaa päivät kotona, ei ole mitään syytä ostaa valmiina kaupasta jos tekee itse halvemmalla. Lapsistakin on mukavaa sokeroida valmiita munkkeja jos yhdessä leivotte.

Muuten olen samaa mieltä mutta ei köyhä tarkoita automaattisesti sitä että ollaan päivät kotona.

Tämä on kyllä totta, valitettavasti nykypäivänä pienipalkkaiset työssäkäyvät elävät huomattavasti niukemmin kuin totaalisesti yhteiskunnan tuilla oleskelijat. Tästä syystä en ymmärräkään miksi usein toimeentulotukiasiakkaat ovat niitä suurimpia valittajia, kun todellisuudessa heillä on asiat vielä hyvin pienipalkkaisiin verrattuna. Tästä syystä nytkin oletin että kyseessä on työtön, kun tällaisen ketjun aloitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin siman tulemaan eli rusinan kossu pullon. Seuraavaksi teen serpentiinit yleisen wc paperista. Käytetystä k....sta saa siten helposti viellä Vappu pallon

Että tämmöinen Vappu meillä kaikki toverit yhtykää tada tasa taa

Vierailija
84/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käsitän puheen "ollaan vaan kotona", että lapsen kanssa leikitään, tehdään ruokaa, syödään ja ulkoillaan.

Vierailija
85/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ihmettelette, miten tuo poikkeaa keskituloisen vapusta ja ettehän tekään muuta tee: kerrotte kuitenkin käyvänne vappukävelyllä.

Köyhän vappu on se mikä aloituksessa kerrottiin. Kotona simaa ja munkkeja. Keskiluokka käy lisäksi ulkona asunnosta lasten kanssa.

Lapselle ei tuo vappuiloa se, että kotona on munkki ja ilmapallo.

Mistä tulee oletus ettei tuo köyhä pysty kävelemään?

Vappumarssit ja -torit on kaikille ilmaista huvia. Meillä on esim koululla jokavuotinen vappujuhla jossa on mm kirppari, kilpailuja, myyntiä (pullaa, kakkua, kahvila), lisäksi kuuntelemme kuorolaulua. Mitään ei tarvitse maksaa ellei halua mutta yleensä menee 10€ koko perheeltä (pari kahvia ja munkit kannatuksen vuoksi).

Vierailija
86/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kotona miehen kanssa, itse menen tietysti töihin. Ostettiin vappupallo lapselle ja vapuksi simaa+munkkia. Se riittää oikein hyvin 3 vuotiaalle.

Vierailija
87/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanansiipiä, nakkeja, dippivihanneksia. Ptotskulettuja rahkatäytteellä. Juustokakku

pannacotta. Munakasrulla +vihersalaatti, savulohta, täyt3ttyjä paprikoita,

Vierailija
88/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanansiipiä, nakkeja, dippivihanneksia. Ptotskulettuja rahkatäytteellä. Juustokakku

Vierailija
89/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää siis vinkkei karppauskyselijälle..

Vierailija
90/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vietetään just samoin! Löhöillään ja nautitaan kotona olosta, siman ja munkkien kera. Vaikka ei olla edes köyhiä.

Vierailija
91/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todella pienituloinen yh ja olen menossa lasten kanssa kaverin luo grillaamaan. Ihan nyyttäriperiaatteella mennään.

Vaikka olisin voittanut lauantaina lotossa, menisin silti kaverille grillaamaan. Emme pidä simasta, joten emme tee sitä. Munkit saamme kaverini luona, itse viemme sinne salaatteja.

Mitä rikkaat sitten tekevät vappuna? Jäänkö jostain paitsi?

Vierailija
92/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen superjuhlia vappuna on ikinä pidettykään?

Se ei paljoa maksa jos ostaa pussillisen ilmapalloja ja paketin serpentiiniä. Vappuruuat on halvimmasta päästä, ei vie sen enempää ruokabudjetista kuin muukaan arkiruoka. Jos keli sallii niin piknikille voi tehdä eväsleivät, muuten voi syödä vaikka perunasalaattia ja lihapullia kotona. Siman voi tehdä itse, eikä toisaalta sima limsaa enempää kaupassakaan maksa.

Vappu tulee kalliiksi vain jos pitää olla samppanjat ja taksikyydit.

Vierailija
93/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän seksuaalivähemmistöön kuuluvat mahtavat Setassa juhlia tätä kevään riemukasta juhlaa?

Vai juhlivatko ollenkaan ja nauttivatkin ihan vain perusmiehen vappua?

Vierailija
94/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään itse munkkeja, lapsi saa Prismasta vappupallon. Katsellaan yhdessä elokuvia ja lepäillään. Mitä vappuna sitten PITÄISI tehdä?

Vierailija
95/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se köyhyys tähän liittyy? Me ollaan keskituloinen perhe, mutta nautitaan perheen kanssa kotona olosta. Syödään munkkeja ja juodaan simaa. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Onpa kiva että teillä on mahdollisuus tehdä sitä mitä haluatte. Valinnan mahdollisuus tekee elämän mielekkääksi.

Vierailija
96/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHKÄ ostatte munkkeja ja simaa? :D jos rahat noin tiukilla niin noikin saa leipäjonosta

Vierailija
97/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiks se vappu yleensä oo tapana viettää kotona?

Vierailija
98/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä tavaton. Tulojemme mukaan kuulutaan Suomen 10 % sisällä oleviin "rikkaisiin". Koskaan ei olla vappuna menty "ulos", ei edes ravintolaan brunssille. Olemme olleet ihan tavallisesti kotona, tehneet ehkä simaa, harvemmin edes munkkeja. Tippaleipiä ehkä ostettu, nakkeja ja perunasalaattia. Lapset saivat ilmapallot kun olivat pienempiä, usein tilattiin koulun kautta muutamalla eurolla jonkun leirikoulun hyväksi. Serpentiinipötkö saattoi kestää vuositolkulla.

Tai sitten on menty kavereille kylään tai kaverit tulleet meille. Laitettu kivaa vappuruokaa, ehkä korkattu ihan halpisskumppa ja juotu kyykkyviiniä. Ihan normaalia elämää, tsiisus!

Mitä jengi oikein kuvittelee? Että me hyväosaiset paskomme hunajaa ja vuoraamme automme Swarovskin kristalleilla? Ullatus, me eletään ihan normia arkea! Meilläkin on asuntolainaa, reissataan harvoin, maksetaan sikana veroja ja yritetään säästää. Käymme Lidlissä ja vertaamme hintoja. Nämä "köyhän perheen" joulut, pääsiäiset, vaput, juhannukset ym. aloitukset kyllä pistää kiukkuiseksi!

Vierailija
99/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piknikille puistoon kavereiden kanssa (itse tehdyt ruuat joten hintahaarukka se mitä halutaan), lapselle foliopallo (kaupasta), simaa ja munkkeja.

Vierailija
100/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapallot ja serpentiini on kalliita. Mutta olen budjetoinnin lapsille Cittarin foliopallot. Sekin rahan meno kauhistuttaa, mutta luultavasti tuottaa iloa sen edestä. Simaa olen tehnyt satsin, mutta munkkien puistossa menee niin paljon öljyä hukkaan. Munkit jää tekemättä.