Yhteiseen asuntoon muuttaminen oli ehkä virhe?
Tyttöystävä on lopettanut meikkaamisen lähes täysin ja lihonut kymmenisen kiloa. Pihtaa ja nalkuttaa eikä olein hallitse talousasioitakaan (liian huoletonta rahankäyttöä ihan arkiostoksissakin). Ja vasta puoli vuotta ollaan asuttu yhdessä, seurustetlu n. vuoden verran ennen sitä. Onko tämä normaalia? Ei ole kokemusta muista avopuolisoista.
Kommentit (38)
No ehkä tuo olis käyny ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Erotkaa ja kasva sinä aikuiseksi seuraavaan suhteeseen.
Lihonut 10 kiloa puolessa vuodessa? :( Kuule ei sun tyttöystäväkään taida tuossa ratkaisussa hyvin voida.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä tuo olis käyny ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Erotkaa ja kasva sinä aikuiseksi seuraavaan suhteeseen.
Mitä tarkoitat tuolla aikuiseksi kasvamisella? Ap
Vierailija kirjoitti:
Lihonut 10 kiloa puolessa vuodessa? :( Kuule ei sun tyttöystäväkään taida tuossa ratkaisussa hyvin voida.
Ihan totta. Enkä minä suinkaan toisin väittänytkään. Ap
Itse en voi muutta miehen kanssa yhteen koska hän polttelee niin paljon. Haju tarttuu kaikkiin tekstiileihin joihin hän sattuu. Samoin kamala haju tulee sisälle, kun hän käy jatkuvasti ulkona tupakalla. Toisaalta se tuoreus suhteessa on sit tavallaan säilynyt, koska emme näe joka päivä, ja haluan sit laittaa tukkaa ja meikata kun hän tulee. Hänen luonaan haisee niin tupakalle, että käyn vain pari krt.vuodessa.
Eli tyttöystävän viat ovat lihominen, meikkaamattomuus ja valitus. Mitä sä olet tehnyt, jos tyttis on syönyt noin paljon ahdistukseen yhteen muuton jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Eli tyttöystävän viat ovat lihominen, meikkaamattomuus ja valitus. Mitä sä olet tehnyt, jos tyttis on syönyt noin paljon ahdistukseen yhteen muuton jälkeen?
En tiedä liittyykö syömisensä minuun tai edes ahdistukseen mitenkään, mutta harmillista se on molempien kannalta. Hän kun purkaa lihomisen aiheuttaman mielipahan helposti minuun, mikä on sinänsä ymmärrettävää, kun kerran yhdessä asumme. Yhteistä liikuntaharrastustakaan ei ole suostunut aloittamaan, joten vaikea tilanne. Ap
No kokkaa kevyempää ruokaa, älä aina osta valmisruokia tai pizzaa. Kai siinä ny lihoo, kun toinen ei tee kunnon ruokaa.
Omassa parisuhteessa kävi samoin, että arki tappoi intohimon. Enää en muuttaisi kenenkään kanssa yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä liittyykö syömisensä minuun tai edes ahdistukseen mitenkään, mutta harmillista se on molempien kannalta. Hän kun purkaa lihomisen aiheuttaman mielipahan helposti minuun, mikä on sinänsä ymmärrettävää, kun kerran yhdessä asumme. Yhteistä liikuntaharrastustakaan ei ole suostunut aloittamaan, joten vaikea tilanne. Ap
Entä onko teillä mitään omia harrastuksia?
Vierailija kirjoitti:
No kokkaa kevyempää ruokaa, älä aina osta valmisruokia tai pizzaa. Kai siinä ny lihoo, kun toinen ei tee kunnon ruokaa.
Teemme ihan normaalia kotiruokaa. Minä en valmisruokaa juuri osta tai syö, mutta en oikein voi kieltääkään puolisoa ostamasta. Aikuisen ihmisen täytyy saada ostaa sipsejä tai lihapiirakoita, jos hän haluaa niin tehdä. Mieluummin haluaisin, että hän ei omasta tahdostaan niitä herkkuja enää ostaisi. Osaatko neuvoa siinä asiassa? Ap
Kuulostat aika kontrolloivalta. Jos käyttää omia rahojaan niin. Well. Helposti urheilurutiinit kärsivät yhdessä asuessa. Osallistutko kotitöihin? Aika nipolta vaikutat. Monesti miehet syövät kuin hevoset, jos nainen syö mukana niin painoa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä onko teillä mitään omia harrastuksia?
Mulla on, mutta hänellä ei oikeastaan ole tai ne liittyvät kotona löhöilyyn (lukeminen, datailu, videopelit). Olen yrittänyt rohkaista harrastamaan enemmän kodin ulkopuolellakin, mutta ei kuulemma kiinnosta. Paitsi kavereidensa kanssa kahvittelu ja syöminen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemme ihan normaalia kotiruokaa. Minä en valmisruokaa juuri osta tai syö, mutta en oikein voi kieltääkään puolisoa ostamasta. Aikuisen ihmisen täytyy saada ostaa sipsejä tai lihapiirakoita, jos hän haluaa niin tehdä. Mieluummin haluaisin, että hän ei omasta tahdostaan niitä herkkuja enää ostaisi. Osaatko neuvoa siinä asiassa? Ap
Monille naisille kotiruoka iltaisin on liikaa jos se tarkoittaa esim lihapullia tms normisafkaa. Itse pystyn lihoa tatu syömään korkeintaan munakasta yhden munan verran ja vähän lisuketta tai salaattia. Syökää sipsiä maksimissaan lauantaisin. Kannusta, älä kritisoi. Ikävä kyllä tio asenne paistaa läpi, ei taida naisesikaan olla tyytyväinen kun lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika kontrolloivalta. Jos käyttää omia rahojaan niin. Well. Helposti urheilurutiinit kärsivät yhdessä asuessa. Osallistutko kotitöihin? Aika nipolta vaikutat. Monesti miehet syövät kuin hevoset, jos nainen syö mukana niin painoa tulee.
Kotityöt hoidetaan puoliksi. Ja minä syön sen minkä syön, ei kai puolisoni lihominen voi minun annoskoostani kiinni olla? :D Ap
Millaista liikuntaharrastusta olet ehdottanut? Innostuisiko tyttöystäväsi vaikka kävelystä tai pyörälenkeistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille naisille kotiruoka iltaisin on liikaa jos se tarkoittaa esim lihapullia tms normisafkaa. Itse pystyn lihoa tatu syömään korkeintaan munakasta yhden munan verran ja vähän lisuketta tai salaattia. Syökää sipsiä maksimissaan lauantaisin. Kannusta, älä kritisoi. Ikävä kyllä tio asenne paistaa läpi, ei taida naisesikaan olla tyytyväinen kun lihonut.
En kritisoi. Enkä itse syö sipsiä ollenkaan (etenkään puolisoni ostamia), joten en voi oikein ehdottaakaan mitään "syödään sipsejä vain kerran viikossa"-juttuja, koska sehän olisi käytännössä vain hänen syömisensä kontrolloimista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Millaista liikuntaharrastusta olet ehdottanut? Innostuisiko tyttöystäväsi vaikka kävelystä tai pyörälenkeistä?
Juuri noita olen ehdottanut. :) Meillä olisi tuossa puistokin ihan vieressä ja siellä kiva kävelyreitti, mutta vaikeaa tuntuu lähteminen hänelle olevan. Pari kävelykertaa kuussa kun ei oikein kunto kohota tai painonpudotuksessa auta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt hoidetaan puoliksi. Ja minä syön sen minkä syön, ei kai puolisoni lihominen voi minun annoskoostani kiinni olla? :D Ap
Kun muutin yhteen ekan kerran, aloin syödä n 2-3 krt enemmän kuin sinkkuna. Syynä, että laitoimme ruokakulut puoliksi. Koin, että elätän miestä, jos maksan puolet, mutta syön 1/4. Eli lisäsin syömistä, jotta oltaisiin tasoissa. Voisiko tämä olla muillakin alitajuisesti? Eli jakakaa ruokaostosten kulut niin, että sä maksat ja syöt vaikka 1/3 ruuista?
Tämän takia kannattaa ottaa koeaika.
En minä tiedä onko tuo normaalia vai ei, mutta jos tuntuu siltä että tätä et loppuelämääsi katsele niin mitä pikemmin lopetat sen parempi - kummallekin.