Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sitä tekisi työkseen? Olen aivan loppu.

Vierailija
23.04.2017 |

Olen työskennellyt lastenhoitajana (vasta) viisi vuotta ja olen jo nyt aivan loppu. Ryhmäkoot järkyttävän suuria, henkilökuntaa ei saa lisää, sijaisia ei oteta. Näistä asioista on nyt puhuttu paljon joten ehkä osaattekin kuvitella millaisia päivät ovat.

En kuitenkaan tiedä mitä voisin lähteä opiskelemaan ja mitä tekisin työkseni. Olen yrittänyt löytää ja tehdä ammatinvalintatestejä mutta jatkuvasti ehdotukseksi tulee juurikin lastenhoitaja, lähihoitaja... Tykkään työskennellä ihmisten parissa mutta tuota jatkuvaa hektisyyttä, melua, nostelua ja kanniskelua en enää jaksaisi. Toivoisin että työ ei olisi kuitenkaan pelkkää istumistakaan 8h/pv vuoden ympäri. Luonteeltani olen rauhallinen, huolehtivainen, sosiaalinen, ystävällinen, empaattinen. Lisäksi olen erittäin huolellinen ja tarkka, haluan että tavarat ovat järjestyksessä ja siististi. Olen luonnonläheinen ja minua kiinnostavat luonto- ja ympäristöasiat, kierrätys sekä terveys ja hyvinvointi. Voisin kuvitella itseni esimerkiksi neuvomassa ja ohjeistamassa ihmisiä eri asioissa, luennoimassa ja jakamassa tietoa jostakin. Voisin järjestellä tavaroita ja laittaa tavaroita suoriin riveihin, koota tavaroita jne. Kielet eikä matematiikka ole vahvuuksiani ja yrittäjäksi minusta ei ole.

Olen miettinyt pääni puhki erilaisia vaihtoehtoja mutta en keksi mitä ihmettä voisin tehdä työkseni. Olisiko teillä ideoita? Voin kertoa itsestäni tarvittaessa lisää. Auttakaa, olen palamassa loppuun nykyisessä työssäni.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lyhyemmän koulutuksen, niin sitten farmanomi.

Vierailija
22/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin bioanalyytikon työ olisi kuin tehty ap:lle. Myös farmaseutti voisi sopia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseuttia mietin aiemmin ja se kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Ei bioanalyytikko tai farmanomikaan huonolta. Mietin kuitenkin että olen ollut kemiassa sekä fysiikassa huono ja niitä ilmeisesti tarvitsisi osata? Sihteerihommat kuulostavat nekin korvaani jotenkin vaativilta, pitää tietää monta eri asiaa.

Työn ei tarvitse liittyä terveydenhuoltoon enkä välttättä kaipaa sairaalaympäristöä, voi olla jotain muutakin. Eli vielä lisää ehdotuksia kaivataan. Kiitos jo näistäkin.

ap

Vierailija
24/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua niin hyvin! Työskentelin itse pari vuotta päiväkodissa ja se oli todella raskasta. Onneksi pääsin pois niistä hommista!

Vierailija
25/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja tai suuhygienisti?

Fysiikka ei ole mitenkään olennaista farmasian opinnoissa. Valintakoe on helpohko, kemian osio on sellaista peruskauraa jonka kuka tahansa oppii kun vähän yrittää. Nyt puhun vain pyrkimisestä, varsinaisesta opiskelusta ei ole omakohtaista kokemusta muuten kuin luonnontieteiden laitoksella. Paljon teoriaa mutta tuskin mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa? Moni valittaa että farmaseutin työ on kuolettavan tylsää. Riippuu tietenkin mistä itse tykkää. Jos pidät asiakaspalvelusta ja tylsyys ei pelota, niin mikä jottei. Työtilanne on farmaseuteilla yleisesti ottaen hyvä.

Tsemppiä alanvalintaan! Joskus ainoa tapa löytää se oikea käy yrityksen ja erehdyksen kautta.

Vierailija
26/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja?

Vierailija
27/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, 13v alaa ja olen finaalissa, henkisesti varsinkin. En näe valoa enkä ulospääsyä tästä, ahdistaa silmittömästi.

Vierailija
28/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutti

Vierailija
29/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoitaja?

Raskas työ, huono palkka, pitkät päivät, juuri samat huonoudet kuin lastenhoitajan työssä päiväkodissa, mutta huonommalla palkalla.

Vierailija
30/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslaborantti?

Vierailija
31/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mun kaksoisolento 😂 Jään seuraamaan, koska minulla aivan samat mietinnät!

T. Lastenhoitaja myös

Vierailija
32/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 4v. lastenhoitajana työskennellyt liittyy joukkoon. Mua tympii kans koko homma. Pelkkää turhaa puhetta, byrokratiaa ja liian vähän henkilökuntaa. Huomaan kyynistyneeni ja päivä päivältä työhön meno tökkii enemmän.

Vierailija
33/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenterveyshoitaja......raskasta on.

Vierailija
34/35 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepäivähoitaja? Vaikka palkka ei imartele, saisit pienen ryhmäkoon huollettavaksesi.

Vierailija
35/35 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakineuvonta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme