Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aina kotona, vaikea käydä vessassa

Vierailija
23.04.2017 |

Mulla on aina ollut todella ujo vessahätä. En ikinä pystyisi käymään edes pissalla toisen edessä. Töissä menen lukkoon, jos joku tulee viereiseen loossiin.

Nyt aiheutan itselleni todella pahaa ummetusta, koska mies on aina samaan aikaan kotona kuin minä - istuu aivan vessan oven vieressä ja vessasta tulee kaikki äänet läpi..

Minulla on siis muutenkin vatsan kanssa ongelmia, ja nyt kun olemme pari vuotta asuneet yhdessä - ummetus lisääntynyt. Ei siinä muuta, voin kakata kyllä, mutta kun vatsa on jatkuvasti täynnä ILMAA tämän IBS:n seurauksena (vaikka en syö mitään ilmaa lisääviä ruokia tai juomia) ja vessassa käynti on yhtä meteliä..

Ahdistaa todella paljon, enkä halua käydä vessassa ikinä muuten kuin yksin, ja tuo ei nykyään käy missään!! + ollaan samaan aikaan töissä, eli kotona samaan aikaan.

Suihkun päälle laittaminen ei auta.. Äänet tulee silti läpi :(

Kenelläkään samaa ongelmaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun käy pissalla kotona tai varsinkin töissä niin suosittelen laittamaan pönttöön ensin paperia niin ei kuulu kamala lorina siihen viereiseen kahvipisteeseen.  Itse ei sitä tiedä välttämättä eikä tule ajatelleeksi.

Ja ne kakan molskahtelut myös; eli paperia ensin reilusti ja sitten vasta asialle.

Vierailija
22/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja kun asia hankaloittaa elämääsi noin paljon niin ainoa keino on terapia! Hakeudu vaikka nlp-terapeutin puheille. Ajattele nyt ihan järjellä - aivan luonnollinen juttu, jota kaikki maailman ihmiset tekee, vaikeuttaa elämääsi niin paljon ettet pysty elämään parisuhteessa: eikö se kannattaisi "parantaa"?

NLP on kyllä terapiamaailman homeopatiaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Mulla on Bluetooth laite/kaiuttimet -vessassa jonka laitan kovalle, kun käyn vessassa. Jopa pissatessakin. Ennen kuin asuin yksiössä käytin myös kovaäänistä fööniä. Aluksi seuralaiseni ihmetteli miksi käyttäydyin noin, mutta ei enään. Olen kattonut  vessan ovea jossa on äänieristys mutta ei se varmaan auta. Kaikis vessois pitäis olla äänieristys. 

Vierailija
24/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osaisinkin auttaa, itsellä sama juttu. Asuin edellisen kumppanin kanssa neljä vuotta yhdessä ja kehitin sinä aikana itselleni oikein suolistosairauden, varmasti tuolla jännittämisellä ja siitä seuranneella ummetuksella. Jossain vaiheessa pitkään jatkuneiden vaikeuksien jälkeen aloin pyytää kumppania lähtemään kävelylle, jotta saatoin mennä vessaan. Se toimi aivan hyvin, mutta on se nyt typerää joutua tekemään tuollaisia järjestelyjä noinkin normaalin asian vuoksi. Meille ei koskaan yhteiselomme aikana sattunut esimerkiksi norovirusta - sen yhteinen kohtaaminen saattaa poistaa tietynlaista sievistelyä ja jännitystä...

Vierailija
25/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi kuitua ruokaan ja joka päivä pari rkl pellavansiemeniä esim jugurtin kans pitää vatsan säännöllisesti toimivana . Olen huomannut että päärynä pehmittää myös kuin liotetut kuivat luumut. Ei ole ummetusta.

Vierailija
26/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävästi kuitua ruokaan ja joka päivä pari rkl pellavansiemeniä esim jugurtin kans pitää vatsan säännöllisesti toimivana . Olen huomannut että päärynä pehmittää myös kuin liotetut kuivat luumut. Ei ole ummetusta.

Käytössä on jo. Juon myös pegorionia 3 pussia päivä ja silti vatsa ei toimi :/ muutama papana ja ilmaa vaan. Siksi myös ahdistaa kun haluaisi ollla ihan rauhassa tän vatsan kanssa ja yrittää saada toimimaan.

Tiedän ettei mies välitä ja olisi tukena, mutta en vaan pysty sen läsnä ollessa :(

Ap

Vierailija
27/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytössä on jo. Juon myös pegorionia 3 pussia päivä ja silti vatsa ei toimi :/ muutama papana ja ilmaa vaan. Siksi myös ahdistaa kun haluaisi ollla ihan rauhassa tän vatsan kanssa ja yrittää saada toimimaan.

Tiedän ettei mies välitä ja olisi tukena, mutta en vaan pysty sen läsnä ollessa :(

Ap

ongelma on psyykkinen, voi juontaa jostain juurensa. kerro miehellesi avoimesti mistä on kyse, ja harjoitelkaa yhdessä sitä että käyt kakalla kun hän on kotona. hän voi vaikka luvata ensin sulkea korvat kun käyt vessassa ja kun opit tekemään sen hänen ollessa kotona, voit edetä siihen että pystyt lopulta ulostamaan vessassa omassa rauhassasi etkä hermoile muusta. 

Vierailija
28/35 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua 😂 Ei voi käsittää...

Jos istun pöntöllä kummalla tahansa hädällä, voi mies hakea vessasta jotain jos tarvitsee. Ja sama toisinpäin. Ekakertatinderseuran kanssa ymmärtää jos vähän ujostuttaa, mutta jos jo kimpassa asutaan niin ei vaan käsitä.

Vierailija
29/35 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miestäsi viemään roskat. Ja saman tien, kun ovi käy niin pierrä ruttuutat vessassa ihan rauhassa. :D

Vierailija
30/35 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päätit muuttaa yhteen, jos tiesit, että tästä tulisi näin iso ongelma? Miksi muutitte sellaiseen asuntoon, jossa vessa on noin keskeisellä paikalla? Itsellänikin on aina ollut tuollaista vessajännitystä enkä yhtään ymmärrä mikset miettinyt tätä muuttoa tarkemmin.

Tässä vaiheessa paras vaihtoehto on varmaan vaan sanoa jotain sille miehellesi, jotta voitte keksiä jonkun helpotuksen tilanteeseen. Ei tuo hiljaa kärsiminen ja oman kropan sekoittaminen ole mistään kotoisin.

Vierailija
31/35 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan miltä susta tuntuu, mulla edelleen ujokakka vaik vähä helpottanu iänmyötä mut en edelleenkään pysty käymään julkisissa vessoissa tai kenekään luona paskalla ellei oo ihan pakko ja muistan et tää alko joskus ku olin alakoulussa.

Mut just joskus 18v olin kaukosuhteessa ja olin sen jätkän luona viikon ja kävin koko sinä aikana KERRAN paskalla. Tosissaan se jätkä oli sellanen et esim piereskeli kyllä ite menemään mut "tytöt ei tee niin." Se juttu kestikin vaan sen ruhtinaallisen 6kk mut olin niin nuori ja epävarma, jos joku sanois mulle nyt noin nii se jäis siihen.

Entisen miehen kans olisin voinu käydä (tai voisin edelleen) paskalla vaik ovi auki. Hän pieras mun kuullen sillon ku tavattiin ekaa kertaa et se jää rikottiin heti kättelys :D oltiin yhessä 6v.

Nyt mykynen mies istumas kivitalos ja hänki esim eilen puhelimes tokas "tääl puhelinkopis haisee ihan kananmunapaska ku pierasin, pien lahja seuraavalle!"

Mut hyvä kikka on vaa laittaa hana päälle tai mennä silloin jos pesukone on pääl (jos se on vessassa) tai sit suihkun yhteydes. Ja ku isuu vielä sopivast pöntön reunalle ja laittaa vitusti paperia pönttöö nii ei kusikaan pidä ääntä :D Kyl se siitä!

Vierailija
32/35 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies laittaa kuulokkeet korville ja minä laitan suihkun auki. Hänen huoneensa ja vessa eivät onneksi ole vierekkäin. 😳Joskus hän tarjoutuu lähtemään pois kotoa kauppaan ( tai esim siivoamaan autoa jos oikeaa menoa ei ole). Yleensä silloin kun en millään ole onnistunut käymään vessassa. Se on hänelle ok. Saan olla arkena paljon yksin kotona, mutta ei se saa vatsaa toimimaan.

Ujopissakin minulla on. Hävettää aina julkisissa vessakopeissa kun en saa mitään tulemaan, jos joku on samassa tilassa. Lukkoon menee paikat. 😂 Onneksi harvoin tarvitsee käydä.

Ilmavaivoja on, varmaan ummetuksen vuoksi. Joskus uskalsin päästellä illalla sängyssä (nukumme eri huoneissa), mutta jotenkin harrastus väheni ja taito hävisi. 😅 Jos joudun istumaan yli puoli tuntia, ilma yrittää väkisin karata. Joudun keskittymään sen pidättelyyn. Teki koulupäivistä tuskaa, onneksi koulu loppui. Ei tarvitse enää hikoilla ja täristä siellä.

Ei meitä tällaisia ihmisiä saisi vihata. Muutenkin jo ärsyttää kun elämässä on lisävaikeuksia.

33/35 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi ystävä laittaa mulle olohuoneeseen musiikkia aina siksi aikaa kun käy kakalla. :-)

Vierailija
34/35 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita musiikkia soimaan asuntoon.

Vierailija
35/35 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siedättämisestä apua? Sovitte miehenne kanssa, että hän pitää vessakäyntisi aikana radiokuulosuojaimia tai kuulokkeita, joista kuuluu musiikkia niin, että hän ei varmasti kuule käyntisi ääniä. Jonkun ajan jälkeen, kun hommaan on totuttauduttu, hän alkaa tietämättäsi, ensin vähän lyhyempiä ajanjaksoja ja sitten pidempiä, kytkeä musiikkia pois, raottaa kuuloketta tms. niin, että hän kuulee käyntisi. Lopulta, kun tätä on jatkunut jonkin aikaa, hän jää kiinni ja huomaat toivottavasti, että mitään kamalaa ei käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme