Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen vanhempasi päättää asioista puolestasi.

Yep
23.04.2017 |

Eli ongelmanlaatu on tämä omat vanhempani haluavat edelleen päättää puolestani ostoksiani, elleivät he suoranaisesti päätä niin sitten he kertovat niin pitkään vähätteleviä mielipiteitä, miksi ei kannata ostaa, tai sitten en saa kyytiapua, ja jos saan niin asiasta tehdään minulle hankalaa jotenkin . Hyvä esimerkki, olen jo pitkään etsinyt itselle keittiöön tuoleja, jos satun löytämään tuolit, ja kerron tästä heille, eli mainitsen puhelun aikana äidilleni, että löysin edullisesti tuolit, ja ajattelin ne ehkä ostaa ja puhe on ollut mennä vaikka yhdessä kaupunkireissulle hänen kanssaan, niin äitini tosiaan kertoo puhelun aikana, että 'he lähtevät isäni kanssa yhdessä katsomaan tuoleja, ja voidaan me ehkä sut koukata matkaan kyytiin, ja ootko varma, j a ei nämä ole hyvät, löydät jostain paremmat, kaikenmoista syytä löytyy aina'...Eli!Varmaan tulikin jo selväksi mistä kenkä puristaa, eli olen 30 vuotias, mutta minua kohdellaan kuin pikkumarttaa. Miten tämän nyt yksinkertaisesti selittäis, siis he päättävät puolestani tai ainakin haluavat päättää mitä ostan. Asiasta olen monta kertaa sanonut, ei auta, koska yleensä äitini loukkaantuu ja asia kääntyy jotenkin minuun tai sitten saan potea huonoa omatuntoa asiasta. En halua pahoittaa vanhempieni mieltä, mutta en voi ymmärtää, että kun asiasta olen jo sen miljoona kertaa ilmaissut, että kyseessä on oma mieltymys, niin et miten voi olla mahdollista että heillä ei mee jakeluun, että omaan kämppään niitä huonekaluja ostan, en heidän asuntoon. Ja tästä asiasta on tullu tosiaan sanottua nätisti, suoraan, monella tapaa, mutta silti minä olen se jolla on ongelma. Onko muilla tämmöstä???:D Miten selviätte???

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro löytäneesi ne tuolit. Vaan osta.

Vierailija
2/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oma auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen vanhempasi?

Vierailija
4/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan huonekalut esim netistä katselemalla ja ne tuodaan kotiovelle. Vanhempani huomaavat ne seuraavan kerran kyläillessään.

Vierailija
5/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä liikaa tekemisissä. Entä nelikymppisenä?

Vierailija
6/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrot vanhemmillesi tuollaista? Tunnen naisen, jota vanhemmat kohtelevat noin, mutta nainen itse on hommassa mukana. Hän kertoo vanhemmilleen kaiken, ja heittäytyy vauvaksi monissa asioissa. Joten vanhemmat hoitavat asuntokaupat, siivoavat tyttärensä luona, hoitavat lapset ja sekaantuvat kaikkeen. Sairas dynamiikka, ja tämä nainen on siis naimisissa.

Vierailija
7/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista, onneksi. Vanhempasi eivät käyttäydy hyvin tai sitten eivät käy ihan täysillä. Minä ratkaisisin asian niin, että lopettaisin tuollaisista asioista informoinnin. Miksi kerrot löytäneesi tietyt tuolit, miksi et vain osta. Sinä olet aikuinen ihminen niin löydät varmaan muunkin tavan kuljettaa tavarat kuin isän auto. Kunnolliseen suhteeseen tietysti kuuluisi, että toisiaan autetaan vastavuoroisesti ilman omien mielipiteiden tunkemista asioihin, jotka ei itselle kuulu (eli että vanhemmat auttavat kuskaamisessa, mutta eivät kommentoi tuoleja, koska ei ole heidän asiansa). Kaikista vanhemmista tai ihmisistä ylipäänsä ei kuitenkaan ole tähän, jolloin täytyy mennä sillä mitä on. Tsemppiä.

Vierailija
8/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin näin: Nyt aion olla mulkku, mutta nämä minä otan omaan kämppääni, maksanhan ne itse ja piste.

Vierailija
9/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v. ja et saa vanhemmiltasi kyytiapua? Miksi et hae itse huonekalujasi tai pyydä liikettä tuomaan ne kotiin?

Vierailija
10/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa irroittautuisit ihan itse siitä napanuorasta ja hommaat kyydit jne. muualta. Ja ostat mitä haluat. 

Vierailija
11/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja, en todellakaan käyttäydy lapsekkaasti mitenkään...Päinvastoin oon mahdollisimman itsenäinen, haluan tulla toimeen heidän kanssaan, mutta rajansa kaikella. Luulen, että syy on toisaalla äitini haluaa paasata ja kohdella kuin lasta, niin ja siis asun kaupunkialueella ja tällä hetkellä ei ole autoa käytössä, niin sen vuoksi olen kysynyt välillä siis apua kyydin merkeissä. Enemmän ihmettyttää, että mistä tuo johtuu, ja on itselläni on sisaruksia myös, ja luulen että toinen sisareni kärsii tästä enemmän kuin minä, mutta joo ei se auta, kuin hankkia muualta joko apu, tai sitten tuo että ei mainitse edes keskustelun merkeissä koko asiasta, toimii vaan. Vanhempia vo olla hankala muutta, mutta omiin tekemisiin ta toteutuksiin lisää 'väyliä! No mutta kiitos vinkeistä!

Vierailija
12/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yep kirjoitti:

Olen aloittaja, en todellakaan käyttäydy lapsekkaasti mitenkään...Päinvastoin oon mahdollisimman itsenäinen, haluan tulla toimeen heidän kanssaan, mutta rajansa kaikella. Luulen, että syy on toisaalla äitini haluaa paasata ja kohdella kuin lasta, niin ja siis asun kaupunkialueella ja tällä hetkellä ei ole autoa käytössä, niin sen vuoksi olen kysynyt välillä siis apua kyydin merkeissä. Enemmän ihmettyttää, että mistä tuo johtuu, ja on itselläni on sisaruksia myös, ja luulen että toinen sisareni kärsii tästä enemmän kuin minä, mutta joo ei se auta, kuin hankkia muualta joko apu, tai sitten tuo että ei mainitse edes keskustelun merkeissä koko asiasta, toimii vaan. Vanhempia vo olla hankala muutta, mutta omiin tekemisiin ta toteutuksiin lisää 'väyliä! No mutta kiitos vinkeistä!

Huonekaluliikkeistä voi ostaa sen kotiinkuljetuksen. Auttakaa te sisarukset toisianne.

Vierailija
13/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti on samantyyppinen, hänen hallinnantarpeensa on hyvin laaja.

Huonekaluista lastenhoitoon, jos hän saa tietää että aiotaan jotain tehdä tai ostaa niin aina on väärin tai liian kallista tai turhaa.

Ja tilalle hän ehdottaa randomisti jotain muuta mistä itse tykkää.

Ollaan ratkaistu niin, että tehdään aina oman päämme mukaan. Kun ollaan jotain jo tehty tai ostettu, se muuttuu aina hyväksi ratkaisuksi anopinkin mielestä.

Olen miettinyt, että johtuisiko toiminta ainakin osittain siitä ettei halua poikansa kokevan mitään pettymyksiä tai tekevän mitään virheratkaisuja, haluaa siis suojella jo aikuista pioikaansa.

Vierailija
14/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ala elää elämääsi niin, ettet ylipäätään suunnittele asioitasi vanhempiesi avun varassa toteutettaviksi. Kun he huomaavat, että elämäsi kulkee ilman heidänkin sekaantumistaan, niin ehkä tuollainen puuttuminen ja arvosteleminen jää pois. Tosiaan itse omalla käytökselläsi kuulostat nyt ruokkivan heidän kontrollointiaan, eli turha syöttää heille keskustelussa mitään sellaisia päätöksentekoon liittyviä tilanteita, joihin he mielestään voivat puuttua.

Vierailija
15/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole autoa käytössä, tai rahallinen tilanne ei anna periksi, ja tämän vuoksi apua pyydetään. Ehkä aloittaja tarkoittaa vanhempiensa käytöstä apua pyytäessään. Avulias auttaa ongelmitta lyhkäsyydessään ja joskus vanhempi ei halua katkaista sitä napanuoraa aikuisista lapsistaan. Tsemppiä aloittajalle!

Vierailija
16/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät kirjoitti:

Ei kaikilla ole autoa käytössä, tai rahallinen tilanne ei anna periksi, ja tämän vuoksi apua pyydetään. Ehkä aloittaja tarkoittaa vanhempiensa käytöstä apua pyytäessään. Avulias auttaa ongelmitta lyhkäsyydessään ja joskus vanhempi ei halua katkaista sitä napanuoraa aikuisista lapsistaan. Tsemppiä aloittajalle!

Kaikilta ei vaan voi pyttää apua.

Vierailija
17/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eli ap olen. No omasta mielestä se on aina virhe, jos vanhepi haluaa suojella lasta/aikuista lasta liikaa päätöksien teossa. Tiettyyn ikävaiheeseen kyllä, mutta aikuisuudessa kun se jatkuu niin sotiihan se vastaan jos oma mielipide on vahva, mutta hyysäystä tapahtuu. Pahin mitä tapahtuu, voipi olla että vanhempi potkii omii nilkkoihin jossain vaiheessa, aikuinen kapinoi kaikkea vastaan, eikä omaa vapaata tahtoa synny...näin olen nähnyt sisareni käyttäyttyvän. Omasta tilanteessa jos kerron, niin olen joutunut käymään tunnetasolla läpi paljon äitiini liittyviä tunteita ja setvimään sitten niitä, että mistä johtuu, keskusteluja turhautumista myös. Koen silti, että pystyn huomioimaan muita, ja otan kyllä muiden mielipiteitä huomioon. Mietin vielä, kun joku kirjoitti tuosta pojasta ja huolehtivasta äidistä, niin tiettyyn pisteeseen ymmärrän huolehtimisen, mutta jos se vanhempi ei osaa rajata, esim. aikuinen poika tulee kotiin talvella ja äiti huolehtii onko pojalla riittävästi vaikka vaatetta, tuon vielä ymmärrän, mutta itse en ymmärrä vaikka omassa tilanteessa sitä, että miksi pitää sorkkia toisen valintoja, pukeutumista, siis että kuinka pitkälle siinä mennään ja jos aikuinen lapsi osoittaa, että hei tämä ei käy päinsä, jos äiti on edelleen sitä mieltä että aikuinen lapsi ei pärjää, niin äidillä on isoja ongelmia silloin. Oma äitini kyllä ymmärtää mitä tarkoitan, mutta unohtaa ottaa käytäntöön asian...:D..Tunnen yhden miespuolisen kaverin, ja hän ei voi taas sietää äitiään, ja syy, koska nuorena häntä koulukiusattiin ja suurimman osan ajasta hän vietti yksin äidin seurassa ja nyt äiti on jäänyt eläkkeelle, ja kaipaa poikaansa, mutta poika ei voi äitiään sietää. Ja heidän suhde on jollain tapaa vahingoittunut nuorena jo, ja äiti paasaa ja ylihuolehtii edelleen. Pahoittelut, ei ole kappalejakoja. -Ap

Vierailija
18/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 30-vuotias lapsi ei normaalisti pyydä vanhemmiltaan apua ostostensa kuljettamiseen. Jos lapsi itse käyttäytyy niin kuin paljon nuorempi lapsi, niin on aika ymmärrettävää, että vanhemmatkin eivät usko hänen pärjäävän omillaan, vaan kohtelevat häntä kuin 15-vuotiasta.

Vierailija
19/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaista, onneksi. Vanhempasi eivät käyttäydy hyvin tai sitten eivät käy ihan täysillä. Minä ratkaisisin asian niin, että lopettaisin tuollaisista asioista informoinnin. Miksi kerrot löytäneesi tietyt tuolit, miksi et vain osta. Sinä olet aikuinen ihminen niin löydät varmaan muunkin tavan kuljettaa tavarat kuin isän auto. Kunnolliseen suhteeseen tietysti kuuluisi, että toisiaan autetaan vastavuoroisesti ilman omien mielipiteiden tunkemista asioihin, jotka ei itselle kuulu (eli että vanhemmat auttavat kuskaamisessa, mutta eivät kommentoi tuoleja, koska ei ole heidän asiansa). Kaikista vanhemmista tai ihmisistä ylipäänsä ei kuitenkaan ole tähän, jolloin täytyy mennä sillä mitä on. Tsemppiä.

Ehkä ap kaipaa tukea, enkä ihmettele, kun on tuollaiset vanhemmat. Missä vanhempien tuki on pienenäkään ollut, on varmaan "kunnon ihmisiä" tiedetty ap:n ajatuksetkin ja kaikki muu on ollut hyi hyi saastaa. Voin kuvitella juu.

Vierailija
20/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yep kirjoitti:

Eli ongelmanlaatu on tämä omat vanhempani haluavat edelleen päättää puolestani ostoksiani, elleivät he suoranaisesti päätä niin sitten he kertovat niin pitkään vähätteleviä mielipiteitä, miksi ei kannata ostaa, tai sitten en saa kyytiapua, ja jos saan niin asiasta tehdään minulle hankalaa jotenkin . Hyvä esimerkki, olen jo pitkään etsinyt itselle keittiöön tuoleja, jos satun löytämään tuolit, ja kerron tästä heille, eli mainitsen puhelun aikana äidilleni, että löysin edullisesti tuolit, ja ajattelin ne ehkä ostaa ja puhe on ollut mennä vaikka yhdessä kaupunkireissulle hänen kanssaan, niin äitini tosiaan kertoo puhelun aikana, että 'he lähtevät isäni kanssa yhdessä katsomaan tuoleja, ja voidaan me ehkä sut koukata matkaan kyytiin, ja ootko varma, j a ei nämä ole hyvät, löydät jostain paremmat, kaikenmoista syytä löytyy aina'...Eli!Varmaan tulikin jo selväksi mistä kenkä puristaa, eli olen 30 vuotias, mutta minua kohdellaan kuin pikkumarttaa. Miten tämän nyt yksinkertaisesti selittäis, siis he päättävät puolestani tai ainakin haluavat päättää mitä ostan. Asiasta olen monta kertaa sanonut, ei auta, koska yleensä äitini loukkaantuu ja asia kääntyy jotenkin minuun tai sitten saan potea huonoa omatuntoa asiasta. En halua pahoittaa vanhempieni mieltä, mutta en voi ymmärtää, että kun asiasta olen jo sen miljoona kertaa ilmaissut, että kyseessä on oma mieltymys, niin et miten voi olla mahdollista että heillä ei mee jakeluun, että omaan kämppään niitä huonekaluja ostan, en heidän asuntoon. Ja tästä asiasta on tullu tosiaan sanottua nätisti, suoraan, monella tapaa, mutta silti minä olen se jolla on ongelma. Onko muilla tämmöstä???:D Miten selviätte???

Kuule, jos sä haluat laittaa tuolle stopin, sun on valitettavasti pakko pahottaa vanhempiesi mieli.Se ei eroa yhtään siitä että nyt he jatkuvasti pahoittavat sun mielessi puuttumalla sun asioihin. Ihan ekaks vähennät yhteydenpitoa ja lakkaat ajattelemasta ääneen heidän läsnäollessaan. Tällä tarkoitan että jos olet hankkimassa tuolit tms, ilmoitat sen sivulauseessa vasta kun olet hankinnan toteuttanut, et pohdi sitä heille etukäteen.  Ihan itse aiheutat tuon kun kerrot mitä suunnittelet tekeväsi tai hankkivasi  ja annat sillä tavalla heille tilaisuuden elämästi mestarointiin. Kasva aikuiseksi, tee pesäero ja ymmärrä ettei kaikkea tarvitse tai kuulu kertoa enää tuossa iässä vanhemmille. Älä pyydä kyytiapua vaan järjestä kyyti itse. ÄLÄ KERRO KAIKKEA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi