Itsepalvelukassat vievät työpaikat!
Älkää ihmiset hyvät olko tyhmiä käyttämällä itsepalvelukassoja! Totta kai kauppias haluaa kaikki kassat itsepalvelukassoiksi, koska niille ei tarvitse maksaa palkkaa. Häpeä nuo itsepalvelukassat koko Suomelle!
Seija, 57
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Minusta noille itsepalvelu kassoille saisi olla joku tuoteraja esim. voit käyttää näitä kassoja jos sinulla on alle 15 tuotetta tai jos sinulla on kori eikä kärryjä. Ruuhkautuu koko itsepalvelualue kun sinne tullaan kärryjen ja isojen ostosten kanssa. Isot ostokset menevät nopeammin perinteisen kassan kautta tottuneen kassamyyjän kanssa.
Olen luullut se juuri onkin näin! Siis ettei täyden kärryn kanssa voi mennä. Olen kerran asioinut kaupassa jossa oli itsepalvelukassa ja kyllä siinä oli ohjeistus, että pienten ostosten kanssa voi käyttää. Ideana että esim. ruokatauolla voi hakea salaatin yms pikana eikä tarvitse jonottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneet vie pyykkäreiden työpaikat!
Niin itseasiassa viekin ja yksi montoimihakkuukone sadan metsurin työpaikan. Sata konetta vie 10000 metsurin työpaikan.
On kiistatonta, että automaatio lisää tuottavuutta, mutta kulminaatiopiste on ylitetty jo siinä, että se kääntyy negatiiviseksi ihmisten jäädessä työttömyyden kautta vaille resursseja kuluttaa.
Niin. modernin taloustieteen mukaan kansantalouden kasvun kannalta ehkä jopa tärkein tekijä on kansan köyhemmän puoliskon kulutus. Tällä hetkellä tuloerot ovat vähän turhan suuret, mikä onkin OECD:n arvion mukaan nipistänyt viimeisen 25 vuoden aikana Suomen talouskasvusta jopa kolmanneksen, mutta liian pienetkään ne eivät saa olla koska sekin hidastaa talouskasvua. Automaation osalta ollaan etenemessä siihen pisteeseen jossa täytyy pohtia verotusta ja tulonsiirtoja vakavasti uudelleen. Täysautomatisoidusta tuotannosta ei ole mitään iloa, mikäli tuotteille ei ole maksukykyisiä markkinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille joilla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa/paniikkihäiriötä nuo itsepalvelukassat ovat pelastus :)
Mutta siinä taustalla kuitenkin kyttää kassatäti/setä apua tarvitseville.
Joo, olen valitettavasti huomannut, aivan ilman jännitystä ei sitten siitäkään tilanteesta pääse.
Varsinkin kun miehenä jännitän eniten nuoria kauniita naisia ja tietenkin viimeksi mokasin siinä itsepalvelukassalla jotain ja se nainen tuli auttamaan :X
miten siinä voi muka vahingossa edes mokata? piippaat tuotteet ja siirry maksamaan ok, tulosta kuitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat on parhaita. Ei jonoja ja sujuva palvelu.
Älkää sitten haukkuko työttömiä.
En minä haukukaan. Merkittävä palkkatöiden tekeminen on ollut poikkeuksellista ihmiskunnan historiassa. Vähempikin riittäisi.
Lähikaupassa on saaatu mojovat jonot aikaan tavallisille kassoille, kun yksi kassahenkilö seisoo itsepalvelukassoilla, jotka on käytännössä tyhjät, kun kukaan ei halua niitä käyttää...
Mä rakastan itsepalvelukassoja ja käytän niitä aina kun mahdollista. Tietysti jos on paljon ostoksia niin sitten helpommalla pääsee, kun menee tavalliselle kassalle. Usein mulla on kuitenkin vain muutama tuote, joten itsepalvelukassa käy parhaiten.
Minusta itsepalvelukassat lisäävät työpaikkoja. Kassaa vahtii aina yksi myyjä muuten toimettomana ja asiakkaiden tekemänä kassatoiminnot kestävät paljon kauemman. Tarvitaan ainakin kolminkertainen määrä itsepalvelukassoja ja niitä vahtivia työntekijötä, jotta läpi menee yhtä paljon asiakkaita kuin normaalikassoilla.
Muistakaa itsepalvelukassoillakin, että päivystävä myyjä näkee omalta päätteltä, mitä ostatte!
Eli turha ostaa koko vuoden tamponi-, terveysside-, liukuvoide- ja kondomiostoksia sieltä lähimarketista maanantaina klo 20:55.
Tuskin normit kassat mihinkään katoaa, ne on silti kätevämpiä jos on paljon ostoksia. Itsepalvelu on kiva jos on muutama tavara ja pääsee nopeasti maksamaan.
Juuri kävin Tukholman keskusaseman ruokakaupassa alkuillan ruuhkassa. Pelkkiä itsepalvelukassoja, varmaan toistakymmentä. Kaikki sujui kuin koneella veisuu. Sama se on tulossa Suomeenkin.
Ja sitten kun Nordean kortilla ei onnistu maksaminen. Miten sillä rahalla maksaa itsepalvelukassalla? Kysynpähän vaan, vaikkei asia minulle kuulukkaan.
Ei tässä kukaan tarkoitakkaan sitä että kaikki normikassat häviäisivät, kyllä sillä käteisellä saa maksettua kaupassa, ainakin niin kauan kuin käteistä rahaa vielä kansantaloudessa normaalisti käytetään. Lisäksi alkoholin ja tupakan myynti ruokakaupoissa tarkoittaa sitä, että normikassoja täytyy vielä olla.
Itsepalvelukassat ovat hyvä lisä kauppoihin niille, joiden ei tarvitse odottaa 10min jonossa jotta saavat lounaansa ostettua. Uskon muutenkin, että Suomen täytyisi olla digitalisaation mallimaa maailmalla pärjätäkseen. Enää ei ole mahdollista muuttua halpatyövoimamaaksi, jossa kaikki tehdään käsin. Automatisaatio tosin tarkoittaa kyllä sitä, että tulonsiirrot täytyy pistää uusiksi. Jonkinnäköinen perustulo olisi paras ratkaisu, tosin se vaatisi myös isoja asennemuutoksia. Täytyisi hyväksyä se, että kaikki ihmiset eivät enää tee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta noille itsepalvelu kassoille saisi olla joku tuoteraja esim. voit käyttää näitä kassoja jos sinulla on alle 15 tuotetta tai jos sinulla on kori eikä kärryjä. Ruuhkautuu koko itsepalvelualue kun sinne tullaan kärryjen ja isojen ostosten kanssa. Isot ostokset menevät nopeammin perinteisen kassan kautta tottuneen kassamyyjän kanssa.
Ne kassat on suunniteltu aivan liian ahtaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat on parhaita. Ei jonoja ja sujuva palvelu.
Älkää sitten haukkuko työttömiä.
En minä haukukaan. Merkittävä palkkatöiden tekeminen on ollut poikkeuksellista ihmiskunnan historiassa. Vähempikin riittäisi.
Ruuan hankinta vastaa noin 5-10% töistä. Kaikkeen ylihinnoitteluun kyllä saa appoamaan rahaa aivan miten paljon tahansa..
Se on tosiasiassa hyvin pieni osanen. Esim. oman pellon raivaa parissa päivässä josta saa talven juurekset. Olen raivannut aivan omin käsin.
Sinkkumies
Älkää myöskään käyttäkö verkkopankkia. Jos kaikki maksaisivat laskunsa palkkapäivänä pankin tiskillä, Suomi kääntyisi nousuun. Ja sitten tämä nykyaikainen tapa, että puhelinnumero näppäillään itse! Kekkosen aikaan oli puhelunvälittäjät erikseen eikä työttömyyttä.
minua ihmetyttää miksei laitteisiin kelpaa setelit ja kolikot, ainakin japanissa kelpaa
Perinteisen tytön kohtalon, halus välttää tyttö tuo. En koskaan osta itsepalvelukassalta, enkä ostaessa koskaan juo.
Periaatteesta en matkusta sellaisella bussilla tai ratikalla, jossa ei ole rahastajaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Periaatteesta en matkusta sellaisella bussilla tai ratikalla, jossa ei ole rahastajaa.
Sinkkumies
Ei vaan käytännössä. Jos kukaan ei maksaisi matkasta, niin hullustihan siinä kävisi. Loppuisi koko palvelu.
oikea Sinkkumies
Joo, olen valitettavasti huomannut, aivan ilman jännitystä ei sitten siitäkään tilanteesta pääse.
Varsinkin kun miehenä jännitän eniten nuoria kauniita naisia ja tietenkin viimeksi mokasin siinä itsepalvelukassalla jotain ja se nainen tuli auttamaan :X