HS-lehden höpöjuttu Marine Le Penistä
Lainaus lehdestä:
"Le Penillä on kyky luvata uskottavasti hyvinkin epäuskottavia asioita. Hän esimerkiksi väittää silmääkään räpäyttämättä, että eurosta eroaminen ja tullien nostaminen parantaisivat ranskalaisten ostovoimaa. Hän väittää euron laukaisseen hinnat taivaisiin. ”Se mikä ennen maksoi yhden frangin, maksaa nyt yhden euron.”
Ranskan tilastokeskuksen mukaan ranskalaisten käytettävissä olevien tulojen ostovoima kasvoi selvästi euron käyttöönotosta vuoteen 2010. Sen jälkeen työttömyys painoi luvun lähelle lähtötasoa, kunnes viime vuonna päästiin taas pieneen nousuun.
TÄLLAINEN trumpmainen väljyys suhteessa todellisuuteen antaa Le Penille vaalikamppailussa suuren edun. "
Lainaus loppuu.
Eli ranskalaisten ostovoima (ja siten elintaso) on noin sama kuin ennen euroa, 1999. Le Pen sanoo, että ilman euroa se olisi parempi. Hesari väittää, että tämä on epäuskottavaa.
Mikä tuossa nyt oli ihmeellistä? Jos katsoo 1900-lukua niin 18 vuodessa olisi tullut normaalisti reilu kasvu ostovoimaan. Ne mekanismit, joilla euro kuristaa ranskalaista palkansaajaa on lisäksi varsin helposti ymmärrettävät. Kun ei voi devalvoida frangia, vienti ei vedä ja porukka makaa työttöminä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mediaa te Putinistit luette jos kerran Hs ja Yle ovat valemediaa ja toimittajien salajuoni?
Olen maahanmuuttopolitiikkakriittinen ja suomimyönteinen. Venäläisistä tulee lähinnä mieleen Neuvostoliitto ja sotavuodet ja nekin negatiivisessa valossa. Olenko Putinisti?
Mitä median seuraamiseen tulee, niin koska valtamediaan ei enää voi luottaa, seuraan laajalla skaalalla sekä kotimaisia että ulkomaisia että valtamedian ulkopuolisia uutislähteitä ja teen johtopäätöksiä siltä pohjalta. On ollut yllättävää huomata esim. kuinka paljon suomalainen media jättää kertomatta siitä mitä muualla tapahtuu. Vähän sillä mentaliteetilla, että kun ollaan ihan hiljaa niin kukaan ei saa tietää mitä oikeasti on tapahtumassa. Ja sitten jos jotain kerrotaan, niin se tehdään siinä valossa miten itse halutaan.
Tällä hetkellä meille esim. kerrotaan totena, että Marine LePenin valinta Ranskan presidentiksi on Suomen kannalta huonoin vaihtoehto. Jos näin on toimittelijan itsensä mielestä, mikä oikeuttaa hänet esittämään asian lukijoille kuin se olisi jokin fakta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miksi nämä putin-trollit saavat jatkuvasti mellastaa täällä Vauvalla? Voisivat pysyä vaikka siellä MV:n sivuilla.
Ne mellastaa täällä kun niille maksetaan siitä. Kertoo muuten aika paljon Putinista että se joutuu palkkaamaan jotain tolloja tietokoneen ääreen kehumaan itseään ja haukkumaan muita.
Tämä "valtamedia valehtelee..."-tuuba on sitä tyypillisintä sontaa mitä nää juipit suoltaa. Läpinäkyvää, taitamatonta ja kertakaikkisen toimimatonta rahanhaaskausta.
Nyt alkaa mennä salaliittoteoriat jo patologisiksi...
Noin, vastasit juuri sillä tavalla jolla te puttepossun kätyrit aina vastaatte. Allekirjoitit siis väitteeni. Enivei, ihan KAIKKI läntiset demokratiat joutuu nykyisin sietämään surkeaa propagandasönkötystänne. On täysin varmaa että tiedät itsekin kaikki ne lukemattomat todisteet jotka toiminnastanne on esitetty.
Pidä tauko, igor. Mene vaikka vetämään naamaan votkoo ja pelmeniä niin piristyt, huilo...
Vierailija kirjoitti:
Minä vastustan henkeen ja vereen sekä Venäjää että islamia, koska kannatan vapaata länsimaista yhteiskuntaa. Mikä trolli minä olen, kertokaa?
Kyllä tässä on kohta joku sinulle kertomassa että olet putinisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi miksi nämä putin-trollit saavat jatkuvasti mellastaa täällä Vauvalla? Voisivat pysyä vaikka siellä MV:n sivuilla.
Ne mellastaa täällä kun niille maksetaan siitä. Kertoo muuten aika paljon Putinista että se joutuu palkkaamaan jotain tolloja tietokoneen ääreen kehumaan itseään ja haukkumaan muita.
Tämä "valtamedia valehtelee..."-tuuba on sitä tyypillisintä sontaa mitä nää juipit suoltaa. Läpinäkyvää, taitamatonta ja kertakaikkisen toimimatonta rahanhaaskausta.
Noin, vastasit juuri sillä tavalla jolla te puttepossun kätyrit aina vastaatte. Allekirjoitit siis väitteeni. Enivei, ihan KAIKKI läntiset demokratiat joutuu nykyisin sietämään surkeaa propagandasönkötystänne. On täysin varmaa että tiedät itsekin kaikki ne lukemattomat todisteet jotka toiminnastanne on esitetty.
Pidä tauko, igor. Mene vaikka vetämään naamaan votkoo ja pelmeniä niin piristyt, huilo...
No kirjoita sinä vähän vastapropagandaa ja pelasta tilanne. Mistä olet eri mieltä putintrolli ap:n kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minä vastustan henkeen ja vereen sekä Venäjää että islamia, koska kannatan vapaata länsimaista yhteiskuntaa. Mikä trolli minä olen, kertokaa?
Siis sinä kannatat "vapaata länsimaista" yhteiskuntaa, siis sinä kannatat mitä?!? Mistä kohdasta länsimainen yhteiskunta on vapaa? Sinulle on kyllä sumutettu kaikki aistit täyteen, malli esimerkki onnistuneesta aivopesusta! Sama kun häkkikanalle toitotetaan riittävän kauan, olet vapaa, ja se todella uskoo olevansa vapaa.
Kylläpä putinisteilla ja muilla korvausta vastaan sönkkäävillä on peppu kipeänä kun HS ei suostu vajoamaan MV:n ja RT:n tasolle valehtelussa eikä noudata muutenkaan Kremlin ohjeita.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä kannatat "vapaata länsimaista" yhteiskuntaa, siis sinä kannatat mitä?!? Mistä kohdasta länsimainen yhteiskunta on vapaa? Sinulle on kyllä sumutettu kaikki aistit täyteen, malli esimerkki onnistuneesta aivopesusta! Sama kun häkkikanalle toitotetaan riittävän kauan, olet vapaa, ja se todella uskoo olevansa vapaa.
Tyypillistä trollausta. Huoh. Et edes itse usko tuohon. Montako valekommenttia pitää vielä tänään tuottaa jotta kiintiö on täysi?
"Vaihtoehtoisen" median vouhottajat ovat vähän sama juttu kuin puberteetti olis juuttunut pykälään. Jos et ole puolellamme ja niin edelleen. Äärioikea on perusta, jonka kehityskaaren päätepisteenä on vain ja ainoastaan fasismi. Eiköhän romahdus politiikassa kerro kaiken olennaisen. Mahtaa vituttaa.
Ei ne hesarin toimittajatytöt pysty pitämään omia mielipiteitään erillään toimittajan työstä.
Vierailija kirjoitti:
Tilanteesta riippuen olet (rasmussekopäiden mielestä) joko Putintrolli tai natsirasistifasisti. Välillä olet myös rajakki ja palstapersu (riippumatta siitä, mitä puoluetta äänestät).
Hesarin taso on nykyään niin säälittävän alhainen ja lehti itsessään pelkkä vitsi. Mielipidekirjoittelua täynnä..
Kaali ja mahorkka haisevat vahvasti tässäkin ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oikeasti alkaa uskomaan, että Putin maksaa käteistä rahaa vauvapalstan kirjoittelijoille, niin on parasta varata aika mielenterveysvastaanotolle. En ole ihan varma uskotteko todella noin, vai esitättekö vain hieman hullumpaa kuin mitä todellisuudessa olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oikeasti alkaa uskomaan, että Putin maksaa käteistä rahaa vauvapalstan kirjoittelijoille, niin on parasta varata aika mielenterveysvastaanotolle. En ole ihan varma uskotteko todella noin, vai esitättekö vain hieman hullumpaa kuin mitä todellisuudessa olette.
Onko verensokeri alhaalla? Mene lämmittämään vähän kaalikeittoa. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Valhemiidia nyt kertoilee satujaan.
Toivottavasti Marine voittaa tänään vaaleissa!
Missä tätä pystyy seuraamaan parhaiten "livenä" ?
Valemedia on pelkkää paskaa ja sellaisena pysyy.
Helsingin Sanomat taas on yksi parhaista lähteistä kun haluaa luotettavaa tietoa.
Sille te putintrollit ette mitään voi. Vaikka miten mapipuloisitte peukutuksiakin....
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä voihkimistasi, koska kukaan ei varmaan pakottanut sinua avaamaan näin otsikoitua ketjua?
Vierailija kirjoitti:
Annapa esimerkkejä?,miten sait tähänkin keskusteluun taas Putinin,olet kyllä itse trolli
Vierailija kirjoitti:
HS on nykyään pelkkä iso vitsi. Samoin YLE.
Ennen suomalaisen median sanaan pystyi luottamaan. Nykyään media kertoo meille sitä mitä se haluaa kertoa, ei sitä mitä maailmassa oikeasti tapahtuu.
Miettikää missä pullossa elimmekään ennen somea ! Ihan pokkana sitä luuli, että maailma on sellainen kun YLE sen esittää.
EI luulla enää. Kiitos sosiaalisen median ja digitaalisen median.
Meillä on oikeus lukea kansainvälisiä laatulehtiä, joista kuuluu neutraali sana.