Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi voileipäkakku on niin aliarvostettua?

Vierailija
23.04.2017 |

Itse en tiedä parempaa kuin juustoinen kinkkuvoileipäkakku.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi voileipäkakkua pidetään suuritöisenä. Eihän siihen tarvitse kuin pilkkoa mitä väliin tulee ja sekoittaa mitä möhnää sinne nyt väliin laittaa. Sitten leikkaa leivistä reunat ja latoo vuokaan vuorotellen täytteen kanssa ja kostuttaa leipiä hieman. Seuraavana päivänä päälle vedetään jotain ja siihen rullataan kinkkua tai muuta ja heitetään muutama viinirypäle jne ja valmis. Eihän tuohon mene kuin luikaus aikaa

Tajuatko, mitä juuri luettelit? Vain yksi kysymys: miksi!!

Sen miten voileipäkakku tehdään. Siihen ei kauaa mene. Ehkä jos olet hidas pilkkomaan ja sekoittamaan niin sitten.

Vierailija
62/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku on pahaa! Itse olen inhonnut sitä lapsesta asti enkä ole oppinut pitämään siitä, vaikka monta kertaa olen maistanut sitä. Voileivistä kyllä pidän. Vaikka niinhän se on, että tuskin on olemassa ruokaa, josta kaikki pitävät tai jota kaikki inhoavat. Sinä ehkä rakastat voileipäkakkua, mutta varmasti intoat jotain ruokaa, josta minä pidän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se ole. Se menee juhlissa parhaiten.

Ainoastaan tällä palstalla pitää olla juhlissa "raikkaita voileipiä" (=leipä, margariini, salaatti, kurkku ja kylmösavulohi) tai skagenröra-wasabitäytteisiä ruissipsejä.

Minä olen se joka kattaa suvun ja lähipiirin juhlissa ei voileipäkakkuun törmää kun se ei mene kaupaksi ja sen sijaan on juuri niitä voileipiä. Nuo täytteet oli esimerkkejä mitä siihen voi laittaa ei se absoluuttinen totuus. Toki tällä foorumilla sisälukutaito on eeppisen kelvotonta ja ihmiset ymmärtää tahallaan kaikki väärin.

Jatkakaa te vaan sitä voileipäkakun mussutusta jos tahdotte. Ei sitä tarvitse niin sydämeen ottaa että jotkut ei siitä pidä että sitä pitää käsitellä useassa eri ketjussa.

No ei kai ne voileipäkakut kelpaa, jos niihin laittaa pahoja täytteitä. Hyvänen aika ihminen, voileipäkakusta voi tehdä tismalleen yhtä monta variaatioita kuin voileivistäkin. Tosin sama kai se sinänsä on, onko tarjottava kummassa muodossa, mutta olet vähän hassu jos et ole hoksannut että kakkujakin on niin monta kuin on tekijöitä ja täytteeksi voi laittaa periaatteessa ihan mitä vain.

Ja aika paha on muuten edes syödä tai maistaa voileipäkakkua, jos sitä teidän piireissä kukaan ei tohdi edes tarjota dissaajien haukkujen pelossa. "Ei maisteta ei, kun kumminkin oot pahaa tehny" :/

Kyllä meillä ihmiset kaikkea maistaa mitä tarjolla on. Ja esim sisareni juhlissa ne kakut oli tilattu paikasta josta saa hyviä voileipäkakkuja kuulon mukaan ja sisareni kaveri sieltä ne myös aina tilaa ja heidän juhlissaan ne kuulema aina menee viimeistä murua myöten. Meillä niitä vaan muutama maistoi ja se siitä. Sama ollut niissä muissa juhlissa missä sitä on ollut. Kaikki vaan nyt ei tykkää tästä selkeästi suomalaisten juhlien pyhästä lehmästä ja en näe siinä mitään vikaa.

Avainlause on "muutama vain maistoi". Ei toki kannata ottaa tarjottavaksi sellaista mikä ei mene, mutta aika mielenkiintoista porukkaa teillä on jos vain muutama maistaa ja kaikki muut maistamatta on sitä mieltä että se "pyhä lehmä" on syömäkelvotonta, koska on kakun muodossa eikä esimerkiksi erikseen pikkuleipäsinä tarjolla. Jännää porukkaa, ei voi muuta sanoa.

Yksi ottaa siivun -> siitä maistaa useampi kun ei tahdo ottaa omaa palaa ja heittää pois. Eli siis olisi pitänyt ehkä muotoilla se että muutama otti palan ja kaikki maistoi.

Olen sanaton. 

Näihin juhliin haluan päästä kärpäseksi katossa.

Vierailija
64/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi voileipäkakkua pidetään suuritöisenä. Eihän siihen tarvitse kuin pilkkoa mitä väliin tulee ja sekoittaa mitä möhnää sinne nyt väliin laittaa. Sitten leikkaa leivistä reunat ja latoo vuokaan vuorotellen täytteen kanssa ja kostuttaa leipiä hieman. Seuraavana päivänä päälle vedetään jotain ja siihen rullataan kinkkua tai muuta ja heitetään muutama viinirypäle jne ja valmis. Eihän tuohon mene kuin luikaus aikaa

Minusta suuritöiseltä tuntuu päättäminen: mitä väliin, mitä päälle ja minkälaisina kiekuroina. Jos on valmis takuuvarmasti hyväksi todettu täsmällinen ohje niin kai se sitten sujuisi. Olen muutenkin huono päättämään mitään.

Vierailija
65/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se ole. Se menee juhlissa parhaiten.

Ainoastaan tällä palstalla pitää olla juhlissa "raikkaita voileipiä" (=leipä, margariini, salaatti, kurkku ja kylmösavulohi) tai skagenröra-wasabitäytteisiä ruissipsejä.

Minä olen se joka kattaa suvun ja lähipiirin juhlissa ei voileipäkakkuun törmää kun se ei mene kaupaksi ja sen sijaan on juuri niitä voileipiä. Nuo täytteet oli esimerkkejä mitä siihen voi laittaa ei se absoluuttinen totuus. Toki tällä foorumilla sisälukutaito on eeppisen kelvotonta ja ihmiset ymmärtää tahallaan kaikki väärin.

Jatkakaa te vaan sitä voileipäkakun mussutusta jos tahdotte. Ei sitä tarvitse niin sydämeen ottaa että jotkut ei siitä pidä että sitä pitää käsitellä useassa eri ketjussa.

Toivottavasti en ikinä käy sinun emännöimissäsi juhlissa!

Mä kans mietin samaa. Jotai kämäsiä voileipiä mitkä on voideltu keijulla (ällöttävin margariini ikinä), pälle läntätty salaatinlehti ja sit siihen päälle vielä joku lohisiivu. Kuulostaa niin hyvältä.. Not.

Tämä henkilö ei missään välissä sanonut, että päälle tulisi keijua tai että nuo olisivat ainoat täytteet. Mutta veikkaanpa, että yrität vain ärsyttää sitä ihan alkuperäistä leivistä kirjoittajaa.

Joo, Keijua ei mainittu, mutta tässä resepti:

"Leivän päälle hieman jotain levitettä ja siihen salaattia, kurkkua, tomaattia yms ja sitten vaikka savulohta tai graavia tms. Parempi kun voileipäkakku kun siihen ei tule majoneesia yms raskasta niskaan kerrosta."

Vierailija
66/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina vihannut voileipäkakkua. Ne ovat pahoja ja niistä saa ruokamyrkytyksen majoneesin takia kun ovat tuntikausia lämpimässä..

Vierailija
67/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta suuritöiseltä tuntuu päättäminen: mitä väliin, mitä päälle ja minkälaisina kiekuroina. Jos on valmis takuuvarmasti hyväksi todettu täsmällinen ohje niin kai se sitten sujuisi. Olen muutenkin huono päättämään mitään.

Vaikea päättää, mitä ruokaan laittaa? Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
68/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen miten voileipäkakku tehdään. Siihen ei kauaa mene. Ehkä jos olet hidas pilkkomaan ja sekoittamaan niin sitten.

Miksi kukaan tekisi voileipäkakkua

Vierailija
69/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina vihannut voileipäkakkua. Ne ovat pahoja ja niistä saa ruokamyrkytyksen majoneesin takia kun ovat tuntikausia lämpimässä..

Mikä pakko voileipäkakussa on olla majoneesia tai muuta ällörasvasta?

Mun tekemässä voileipäkakussa esimerkiksi ei ole tippaakaan majoneesia.

Ap

Vierailija
70/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska voileipäkakku on hyvää oikeilla täytteillä.

Vierailija
71/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voileipäkakusta pitävät noin niinkuin muuten syövät? Suomalaista ruokaako sen olla pitää?

Vierailija
72/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska voileipäkakku on hyvää oikeilla täytteillä.

Eli niillä on jokin salaliitto ja laittavat siksi niihin vain niitä pahoja täytteitä.

Vierailija
73/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää niistä kinkkuversioista, lihatuotteet ja maito on yök yhdessä. Savukalasta tehty on hyvää jos siinä on oikeesti sitä kalaa eikä oo liian hukutettu pelkkään majoneesiin/kermaviiliin/tuorejuustoon.

Mieluiten kyllä syön normeja voileipiä, yksittäisannoksetkin on paljon nätimpiä.

Vierailija
74/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voileipäkakusta pitävät noin niinkuin muuten syövät? Suomalaista ruokaako sen olla pitää?

Miten asia liittyy mihinkään? Itse tykkään kaikenlaisesta ruoasta. Ainoastaan kala- ja kasvisruoat eivät uppoa.

Vierailija
75/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia todella hyviä, moderneja versioita voileipäkakuista:

http://www.elle.fi/ajassa/ruoka-juoma/punajuuri-vuohenjuustokakku/

https://www.soppa365.fi/reseptit/et-lehti/leivonta/lohikaaretorttu (oikeastaan suolainen kääretorttu)

Vierailija
76/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön käytännössä ihan kaikkea. Muutama inhokkiruoka löytyy, mutta muuten syön monipuolisesti.

Vierailija
77/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää niistä kinkkuversioista, lihatuotteet ja maito on yök yhdessä. Savukalasta tehty on hyvää jos siinä on oikeesti sitä kalaa eikä oo liian hukutettu pelkkään majoneesiin/kermaviiliin/tuorejuustoon.

Mieluiten kyllä syön normeja voileipiä, yksittäisannoksetkin on paljon nätimpiä.

Kermaviiliä... nämä kaikki kuvailut ovat niin ällöttäviä kyllä. Huh huijaa.

Vierailija
78/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ei ole ikinä noita voileipäkakkuja juhlissa ollut. Nyt miehen suvun juhlissa niitä on ollut, mutta en ole oikein oppinut niitä syömään. Mielummin vaikka niitä

voileipiä tai karjalanpiirakoita.

Vierailija
79/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sut tekemään noin junttimaisia päätelmiä?

Vierailija
80/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että se herkullisuus tulee siitä, että täytteiden maku imeytyy leipään, eli vähän sama asia, miten valmiiksi tehdyt voileivät vaikka retkellä maistuivat usein paremmilta kuin juuri tehty voileipä.

Meidän miesväki on ihastunut heille kalaretkille silloin tällöin evääksi tekemiini täytettyihin patonkeihin, vaikka ei niissä mitään sen kummempaa täytettä ole kuin muulloinkaan leivälle laitetaan.

Kylläpä alkoikin tehdä mieli voileipäkakkua. Minusta paras on tummaan vuokaleipään tehty kylmäsavulohikakku.

Lapsena tykkäsin katsella kun äitini teki voileipäkakkua joihinkin juhliin. Jo se leivän halkaiseminen pitkäteräisellä veitsellä sai kaiken näyttämään tosi herkulliselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan