Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi voileipäkakku on niin aliarvostettua?

Vierailija
23.04.2017 |

Itse en tiedä parempaa kuin juustoinen kinkkuvoileipäkakku.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän voileipäkakusta kuin hullu puurosta. Olen tarjonnut sitä 30- ja 40-vuotispäivilläni ja kaverini ovat olleet yllättyneen ilahtuneita. Sen sijaan äitini ihmetteli asiaa ja piti sitä jotenkin menneisyyteen kuuluvana vanhusten herkkuna. Ja tämä siis Helsingissä, jos se asiaan vaikuttaa.

Vierailija
2/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ketjussa ollu kuin yksi voileipäkakun dissaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole. Se menee juhlissa parhaiten.

Ainoastaan tällä palstalla pitää olla juhlissa "raikkaita voileipiä" (=leipä, margariini, salaatti, kurkku ja kylmösavulohi) tai skagenröra-wasabitäytteisiä ruissipsejä.

Vierailija
4/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kyllä suurin osa arvostaa

Vierailija
5/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jaskaahan se on, mutta kyllä sitäkin syö henkensä pitimiksi juhlissa.

Vierailija
6/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat useimmiten pahoja, rasvaisia ja epäterveellisiä eivätkä oikein korvaa ateriaa kuitenkaan. Voileipäkakku näyttää kauniilta vain koskemattomana, heti räävittynä inhan näköistä. Lautasella myös näyttää sotkulta.

Olen kyllä kerran-pari syönyt myös ihan hyvää voileipäkakkua. Mutta itselleni tuo ruoan esteettinen on tärkeä.

Vierailija
7/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monia. Itse en pidä voileipäkakusta, mutta voin tehdä sitä kyllä vieraille.

Vierailija
8/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että se herkullisuus tulee siitä, että täytteiden maku imeytyy leipään, eli vähän sama asia, miten valmiiksi tehdyt voileivät vaikka retkellä maistuivat usein paremmilta kuin juuri tehty voileipä.

Meidän miesväki on ihastunut heille kalaretkille silloin tällöin evääksi tekemiini täytettyihin patonkeihin, vaikka ei niissä mitään sen kummempaa täytettä ole kuin muulloinkaan leivälle laitetaan.

Vierailija
9/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kans voileipäkakusta ihan hulluna. Teininä lähdin innokkaana vähän rasittavien sukulaisten juhliin, kun tiesin, että siellä saa loistavaa voileipäkakkua.

Vierailija
10/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa on

Vierailija
11/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vai? Kyllä se meillä ainakin on hyvin maistunut vieraille joka juhlissa.

Vierailija
12/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mä rakastan voileipäkakkuja. Nyt aloin kuolaamaan.

Vierailija
13/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt kun palstalla on voileipäkakuista puhuttu, niin ajattelin vakavissani tehdä semmoisen :) Alkoi tekemään niin paljon mieli. Kun juhliakaan ei ihan hetkeen ole tiedossa :(

Vierailija
14/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt kun palstalla on voileipäkakuista puhuttu, niin ajattelin vakavissani tehdä semmoisen :) Alkoi tekemään niin paljon mieli. Kun juhliakaan ei ihan hetkeen ole tiedossa :(

Anna osottees. Oon jo tulossa koemaistajaksi:)

15/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat justiinsa parhaita juhlatarjottavia. Meillä ainakin menee voileipäkakut ensimmäisenä vaikka muutakin suolaista on ollut tarjolla. Oma lempparini on kylmäsavulohikakku.

Vierailija
16/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle kelpaa ja juhlista loppuu yleensä ensimmäisenä. Jos ei lopu, niin useampikin haluaa juuri voikeipäkakkua ottaa mukaan kotiin (jos on tapana tällainen).

Mun äitini on kans ollut yksi voileipäkakun dissaaja. Ei kuulemma ole edes kovin hyvää ja on vanhanaikainen. Tosin pariin viime vuoteen ei ole enää virkannut mitään, kun meidän juhlissa on ollut erään tuttavan tekemää törkeän hyvää voikeipäkakkua. Kai se äitikin tajusi lopulta, että siihen voileipäkakkuunkin voi laittaa muutakin kuin purkin smetanaa ja pakettikalaa, niin kuin aina 80-luvulla (tai milloin lie).

Tosin av:ta jos on uskominen, niin kaikki tarjottavat on kamalia, jolleivät ne ole jollain tavalla eksoottisia. Kaikki suomalaisuuteen ja perinteisiin viittava on niin noloa ja junttia :D

Vierailija
17/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole kamalampaa, kuin mennä nälissään juhliin ja todeta, että tarjolla on vain voileipäkakkua (ns.suolaisena)! En tajua miten joku voi tykätä moisesta moskasta! Mieluummin vaikka näkkileipää mulle, kiitos!

Vierailija
18/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska leipomoiden voileipäkakut on ihan hirveetä paskaa. Itse tehtynä saa hyvää, jos uskaltaa käyttää voimakkaitakin makuja ja mausteita!

Vierailija
19/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni ainakin tekee niin hyvää voileipäkakkua, että maistuu kaikille. Viimeiseen muruun juhlissa syödään, vaikka muutakin suolaista tarjolla. Hän tekee edellisenä päivänä kokoamisen ja aamulla sitten pinnan koristeluineen.

Vierailija
20/86 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole kamalampaa, kuin mennä nälissään juhliin ja todeta, että tarjolla on vain voileipäkakkua (ns.suolaisena)! En tajua miten joku voi tykätä moisesta moskasta! Mieluummin vaikka näkkileipää mulle, kiitos!

Mä sanoisin, että kamalinta on, kun ainoa suolainen on lohikeitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi