Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, kun kerron olevani lastentarhanopettaja?

Vierailija
23.04.2017 |

Monesti kertoessani, etenkin uusille ihmisille olevani lastentarhanopettaja, ihmisten ilme muuttuu täysin.
Moni on kysynyt: aionko vielä opiskella uutta ammattia, miten kestät olla töissä päiväkodissa yms. Muita ihmetteleviä kysymyksiä.
Ajatteleeko ihmiset, että teen B-luokan työtä?
Mitä sinä ajattelet?
Rehellisiä vastauksia kehiin :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmistunut yliopistosta? Muistaakseni ainakin aiemmin lastentarhanopettajan kelpoisuuden sai myös muuta kautta.

Itse olen vaihtanut opetusalalta (aineenopettaja) toiselle alalle. Nykyinen alani ei juuri herätä kysymyksiä tai kommentteja, koska yleensä muulla alalla toimivat ihmiset eivät juuri ymmärrä sitä.

Vierailija
22/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko valmistunut yliopistosta? Muistaakseni ainakin aiemmin lastentarhanopettajan kelpoisuuden sai myös muuta kautta.

Itse olen vaihtanut opetusalalta (aineenopettaja) toiselle alalle. Nykyinen alani ei juuri herätä kysymyksiä tai kommentteja, koska yleensä muulla alalla toimivat ihmiset eivät juuri ymmärrä sitä.

Olen AMK:sta valmistunut sosionomi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok. Mikä tämä ero nyt on sinun ja yliopistosta valmistuneiden kasvatustieteiden kandien välillä? Milloin olet valmistunut?

Muistaakseni monet kasvatustieteiden kandit saattoivat suuntautua myös esiopetukseen tai jatkaa luokanopettajiksi. Onko sosionomeilla sitä mahdollisuutta?

Vierailija
24/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että sinulla ei ole kunnianhimoa tai mielikuvitusta. Ja että jostain itselleni käsittämättömästä syystä tykkäät tehdä työtä lasten parissa. Lopuksi ajattelen kuitenkin, että on hyvä asia, että myös kaltaisiasi ihmisiä on olemassa.

Vierailija
25/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen, niin en yhtään mitään. Naisen työ tai koulutus ei merkitse tippaakaan.

Vierailija
26/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kateellinen, koska sulla on työ ja mulla ei. 

Vierailija
27/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei, tämä tieto oli minulle aivan uusi. Olin ollut siinä käsityksessä, että sosionomit on sosionomeja (AMK) ja lastentarhan opettajia (lto) tulee vain ja ainoastaan yliopistosta kasvatustieteistä. Mistä saakka sosionomit ovat olleet lto:ta??

Vierailija
28/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: Onko teillä pitkät lomat, kuten opettajilla? Muita etuja?

Vierailija
29/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että olet tsuvakki/vihervasemmistolainen aatemaailmaltasi jos jatkat edelleen työssäsi tai sitten olet jollain paremmalla alueella töissä. Tunnen lto-pariskunnan jotka molemmat lopettivat ammattissaan mamulasten ja heidän vanhempiensa takia. Olivat erittäin suvaitsevaisia kun mamuinvaasio alkoi, mutta faktat iskivät vasten kasvoja ja heille kävi kuten useille kolleegoilleen, he lopettivat.

Vierailija
30/30 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kallis tapaus yhteiskunnalle. Lto on ylikoulutettu aivan turhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän