Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomatonta mistä ihan perusasioista vanhemmille täytyy huomauttaa päiväkodissa

Vierailija
23.04.2017 |

saappaat kun sataa
sormikkaat vasta kun osaa ne itse pukea
1v ei ole enää vauva ym. ym.
Olen opiskelijana päiväkodissa ja ihmetyttää.
Emme voi huomioida jokaista vanhempaa 1/2 h joka aamu ja "vastaanottaa" henk.koht. kun on kiire. Punainen mattoko pitäisi levittää??

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea pukeutuminen on asia josta vanhempien kyllä kuuluisi huolehtia. Mutta että lasta ei huomioitaisi mitenkään hänen tullessaan päiväkotiin!!?? Onko totta? Onko tällaisia päiväkoteja oikeasti olemassakaan? Ei tulisi kuuloonkaan meidän päiväkodissa! Aina otetaan iloisesti vastaan eikä ole koskaan edes erityistä kiireen tuntua. Hoitajat on ammattitaitoisia ja ihania. Kaikki sujuu niin yllättävän rauhallisessa ilmapiirissä ja lapsen tarpeet huomioiden vaikka lapsia on paljon. Mä en edes suostuisi jättämään lastani paikkaan jossa hoitajilla ei olisi aikaa muka edes tulla tervehtimään! Miten ihmeessä mikään muukaan toiminta voi sujua jos kerran niin kiire on? Tällaisessa paikassa täytyy olla täysi kaaos aamusta iltaan!

Luitko aloitusta edes kunnolla? Ap mainitsi, ettei ole aikaa puolta tuntia vastaanottaa jokaista lasta. Ei puhunut mitään sellaista, että ei vastaanoteta ollenkaan.

Vierailija
22/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potatus, kuivaksi opettelu, syöminen.

Kaikki pitäisi oppia hoidossa vanhempien mukaan, vaikka se perusopetus tulisi tapahtua kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on 1-vuotias jos ei vauva? Ei se mikään taaperokaan ole vielä. Mulla on just 1-vuotias ja kyllähän tuo aika vauva vielä on.

Vierailija
24/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea pukeutuminen on asia josta vanhempien kyllä kuuluisi huolehtia. Mutta että lasta ei huomioitaisi mitenkään hänen tullessaan päiväkotiin!!?? Onko totta? Onko tällaisia päiväkoteja oikeasti olemassakaan? Ei tulisi kuuloonkaan meidän päiväkodissa! Aina otetaan iloisesti vastaan eikä ole koskaan edes erityistä kiireen tuntua. Hoitajat on ammattitaitoisia ja ihania. Kaikki sujuu niin yllättävän rauhallisessa ilmapiirissä ja lapsen tarpeet huomioiden vaikka lapsia on paljon. Mä en edes suostuisi jättämään lastani paikkaan jossa hoitajilla ei olisi aikaa muka edes tulla tervehtimään! Miten ihmeessä mikään muukaan toiminta voi sujua jos kerran niin kiire on? Tällaisessa paikassa täytyy olla täysi kaaos aamusta iltaan!

Luitko aloitusta edes kunnolla? Ap mainitsi, ettei ole aikaa puolta tuntia vastaanottaa jokaista lasta. Ei puhunut mitään sellaista, että ei vastaanoteta ollenkaan.

Aina Inkeri Ap hieman liioitteli...

Vierailija
25/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potatus, kuivaksi opettelu, syöminen.

Kaikki pitäisi oppia hoidossa vanhempien mukaan, vaikka se perusopetus tulisi tapahtua kotona.

Voi, kyllä ne lapset syö myös kotona ja käy potalla. Hoitopäivä nyt vaan on sen pituinen että senkin aikana täytyy syödä ja käydä potalla. Meidän lapset eivät ole vielä Pohjois-Korean Kim Jong-il kehittyneellä tasolla, hänen ei tarvitse käydä wc:ssä ollenkaan.

Vierailija
26/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa provoilua, vanhempien ja päiväkodin vastakkainasettelua..tosin näihin lähtee kaikki mammat vastaamaan, joten hyvin onnistuttu ap.

Vierailija
27/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei ota huomioon että lapsia 21.

listaavat vaatimuksia kuin jokaisella olisi oma henkilökohtainen hoitaja.

Meidän Irma saa nukkua vain 13 minuuttia, paavo 23 minuuttia. Voi taivas

Vierailija
28/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kiinnostaisi tietää missä tilanteessa vanhemmalle pitäisi sanoa, että "yksivuotias ei ole vauva".

Vierailija
29/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia minun lapseni olivat kotihoidossa. Surkeita päiväkoteja joissa täysin alalle soveltumatonta henkilökuntaa. Miten jollakulla opiskelijanulkilla voi olla noin vinoutunut asenne!?

Ja joku uusavuton mamma ehti vetäistä herneen nenään 😁

Vierailija
30/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ala.

Siis ap opiskelee väärällä alalla, kun vanhemmat eivät osaa pukea lapsiaan sään ja ikätason mukaan? Eli päiväkodin tehtäviin pitää lisätä vanhempien opettaminen? Terkuin mamma, jolle nuo asiat olivat itsestään selviä, kun lapset olivat pieniä. 

Ap:n asenne on törkeä.

Koska ihmisiä jotka eivät osaa pitää huolta omista lapsistaan pitäisi jotenkin suuresti kunnioittaa?

Vierailija
31/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat, ettei 1-vuotias ole vauva? Onneksi meidän päiväkodissa on mukava ja ammattitaitoinen henkilökunta, joka kohtelee jokaista lasta yksilönä eivätkä hölise mitään "sä oot jo iso poika/tyttö, käyttäydy sen mukaan" 1-vuotiaalle joka vasta opettelee tätä maailmaa.

Vierailija
32/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle KIITOS ettei mun muksut ole päiväkodissa!

Vierailija
33/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14, niin totta.

Ap, älä ammu itseäsi jalkaan: työuupumus ei ole leikin paikka, saattaa pilata sun loppuelämäs.

Tunnen kaksi pkn työntekijää jotka kumpikin olleet alalla yli kymmenen vuotta. Nyt on tullut työuupumus kun työn kuva on muuttunut. Sen sijaan että voisi keskittyä siihen varhaiskasvatukseen pitää lapsille opettaa perusasioita kuten ruokapöydässä istumista ja vaatteiden pukemista.

Sääli de on että osaavat työntekijät lähtevät alalta jolla heistä on muutenkin pulaa.

Vierailija
34/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä myydään 1-vuotiaalle sormikkaita? Siis vedenpitäviä? Jos lapsella on vaan lapaset/puuvillahanskat (mitä en usko), niin laittakaa hyvä ihme kurarukkaset siihen päälle. Näitä kelejä varten ne on. Isommat lapsetkin saattavat tarvita apua esim. renksujen laitossa, tämä tulevan hoitajan tulee vaan ymmärtää. Olisihan se mukavaa jos lapset tulisivat päiväkotiin osaten jo kaiken.

Ja meidän päiväkodissa hoitajat jäävät itse vapaaehtoisesti juttelemaan sen tuttavaäidin kanssa puoleksi tunniksi (aiheet jotain ihan muuta kuin päivähoitoon liittyviä), muut sitten yrittävät huikata väliin että meidän lapsi tulisi nyt hoitoon.

Saattaisi tulla vanhemmilta palautetta, mikäli hoitaja neuvoisi joka aamu pitkän tovin lasten kasvatus- ja vaateasioita. Lapset ovat vaan hoidossa siellä, perheen ei tarvitse muuttua päiväkodin tätsykän mielen mukaiseksi.

Vierailija
35/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ala.

Siis ap opiskelee väärällä alalla, kun vanhemmat eivät osaa pukea lapsiaan sään ja ikätason mukaan? Eli päiväkodin tehtäviin pitää lisätä vanhempien opettaminen? Terkuin mamma, jolle nuo asiat olivat itsestään selviä, kun lapset olivat pieniä. 

Ap:n asenne on törkeä.

Törkeä? Hän vain miettii ääneen.

Vierailija
36/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, missä sanottiin, ettei lapsia oteta vastaan? Aloittaja puhui, ettei ole puolta tuntia aikaa jokaiselle lapselle vastaanottamisessa.

Vierailija
37/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14, niin totta.

Ap, älä ammu itseäsi jalkaan: työuupumus ei ole leikin paikka, saattaa pilata sun loppuelämäs.

Tunnen kaksi pkn työntekijää jotka kumpikin olleet alalla yli kymmenen vuotta. Nyt on tullut työuupumus kun työn kuva on muuttunut. Sen sijaan että voisi keskittyä siihen varhaiskasvatukseen pitää lapsille opettaa perusasioita kuten ruokapöydässä istumista ja vaatteiden pukemista.

Sääli de on että osaavat työntekijät lähtevät alalta jolla heistä on muutenkin pulaa.

Jos ei jaksa sitä perushoitoa niin ei pitäisi työskennellä pienten puolella vaan hakeutua viisi-kuusivuotiaiden ryhmiin tai koululaisten iltapäivätoimintaan. Se on kurja jos on joutunut ryhmään jossa ei koe viihtyvänsä, mutta avaimet on hoitajien omissa käsissä. Sitä voi hakeutua toiseen päiväkotiin tai ihan toiselle alalle.

Lapset ansaitsevat enemmän kuin 'naama norsunvitulla' olevan hoitajan.

Mä muuten kannatan päiväkotia hoitomuotona, mutta siellä on ihan sattumanvaraista millaisen hoitajan oma lapsi saa ja miten usein se vaihtuu. Minä esimerkiksi en valitsisi ap:ta oman lapsen hoitajaksi.

Omat lapset olivat pph:lla ennen kuin siirtyivät 4- ja 6- vuotiaana päiväkotiin. Perhepäivähoitajan pystyi valitsemaan itse. Minä haastattelin neljää ja kyselin taustoja useammalta ennen kuin valinta tehtiin ja oli onnistunut valinta.

Vierailija
38/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14, niin totta.

Tota..

Lapset viedään kaiken järjen mukaan tarhaan n. 9 kk ikäisenä. Kotona ollaan yhdessä noin 3 tuntia.

Miten vitussa sille opetetaan kaikki valmiiksi?

Mikä vitun idiootti sinä ap olet?

Vierailija
39/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tuollainen pillastuminen kertoo arjesta jossain muussa päiväkodissa...

Vierailija
40/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saappaat kun sataa

sormikkaat vasta kun osaa ne itse pukea

1v ei ole enää vauva ym. ym.

Olen opiskelijana päiväkodissa ja ihmetyttää.

Emme voi huomioida jokaista vanhempaa 1/2 h joka aamu ja "vastaanottaa" henk.koht. kun on kiire. Punainen mattoko pitäisi levittää??

Ah, olen aina ollut sitä mieltä, että ltoksi hakeutuu vain pikkusieluisia jäkättäjiä, joilla ei ole oikeasta elämästä hajuakaan. Kiitos, että todistit taas kerran luuloni oikeaksi!