Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomatonta mistä ihan perusasioista vanhemmille täytyy huomauttaa päiväkodissa

Vierailija
23.04.2017 |

saappaat kun sataa
sormikkaat vasta kun osaa ne itse pukea
1v ei ole enää vauva ym. ym.
Olen opiskelijana päiväkodissa ja ihmetyttää.
Emme voi huomioida jokaista vanhempaa 1/2 h joka aamu ja "vastaanottaa" henk.koht. kun on kiire. Punainen mattoko pitäisi levittää??

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä ala.

Vierailija
2/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on niin uusavuttomia nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi auttaa niissä sormikkaissa?

Vierailija
4/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia sun pitäisi huomauttaa siitä, että 1 vee ei oo vauva? Se että olet harjoittelussa huonosti organisoidussa päiväkodissa ei ole vanhempien vika.

Vierailija
5/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia minun lapseni olivat kotihoidossa. Surkeita päiväkoteja joissa täysin alalle soveltumatonta henkilökuntaa. Miten jollakulla opiskelijanulkilla voi olla noin vinoutunut asenne!?

Vierailija
6/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi nimenomaan pitää vastaanottaa.

Vierailija
7/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä ala.

Siis ap opiskelee väärällä alalla, kun vanhemmat eivät osaa pukea lapsiaan sään ja ikätason mukaan? Eli päiväkodin tehtäviin pitää lisätä vanhempien opettaminen? Terkuin mamma, jolle nuo asiat olivat itsestään selviä, kun lapset olivat pieniä. 

Vierailija
8/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen kanssa, miten opiskelija voi olla noin ylimielinen jo. Toisaalta ehkä sitä silloin kuvittelee olevansa kaikkitietävä, myöhemmin alkaa nähdä asioiden monimuotoisuuden.

Vierailija
9/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se jokaisen lapsen henkilökohtainen huomioiminen aamulla vie puolta tuntia. Lapsi tuntee itsensä tervetulleeksi ja päivä alkaa hyvin kun jaksat ottaa edes katsekontaktin lapseen ja sanoa huomenta Marja tai hei Ville, kiva kun tulit.

Vierailija
10/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ala.

Siis ap opiskelee väärällä alalla, kun vanhemmat eivät osaa pukea lapsiaan sään ja ikätason mukaan? Eli päiväkodin tehtäviin pitää lisätä vanhempien opettaminen? Terkuin mamma, jolle nuo asiat olivat itsestään selviä, kun lapset olivat pieniä. 

Ap:n asenne on törkeä.

Vierailija
11/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo säännöt kerrottu tarpeeksi selkeällä tavalla?

Vierailija
12/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile itse pukea sormikkaat kymmennelle alle kolmivuotiaalle niin että kaikki ehtisivät ulkoillakin. Kyllä itseäkin ihmetyttää nykyvanhempien itsekkyys ja vaatimukset. Itselle oli itsestään selvää, että lapsille tehdään päiväkotielämä helpoksi. 

Vierailija
13/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä ala.

Mä ajattelin asian lähinnä että jos nyt opiskeluaikoina on jo tuollainen asenne niin ei pitkälle pötkitä

Vierailija
14/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kävi ap:ta sääliksi. Se on joutunut jonkun elämäänsä ja työhönsä kyllästyneen lastenhoitajan perehdyttämäksi. Kaikki on väärin, vanhemmat on tyhmiä, lapsilla on väärät vaatteet, lapset ei osaa pukea tai syödä tarpeeksi nopeasti, lapset on liian äänekkäitä, lapset riitelee, lapset ei tottele, lapsia ei ole kasvatettu,  lasten vanhemmilla on liian pitkät työpäivät, ne tuodaan liian aikaisin ja haetaan liian myöhään, vanhemmat on tuonut väärän merkkisiä vaippoja ja herran jumala käyneet kaupassa ennen tuloaan,  esimies on idiootti joka ei ymmärrä mitään, työantajasta puhumattakaan,  tilat on surkeat, pihalla ei ole kunnon välineitä, työntekijöitä on liian vähän ja nekin on harjoittelijoita jotka ei osa mitään. J

Aina Inkerin asenteella Ap:lla on raskas työura edessä ja vielä pitäisi jaksaa 40-50 vuotta.

Vierailija
15/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea pukeutuminen on asia josta vanhempien kyllä kuuluisi huolehtia. Mutta että lasta ei huomioitaisi mitenkään hänen tullessaan päiväkotiin!!?? Onko totta? Onko tällaisia päiväkoteja oikeasti olemassakaan? Ei tulisi kuuloonkaan meidän päiväkodissa! Aina otetaan iloisesti vastaan eikä ole koskaan edes erityistä kiireen tuntua. Hoitajat on ammattitaitoisia ja ihania. Kaikki sujuu niin yllättävän rauhallisessa ilmapiirissä ja lapsen tarpeet huomioiden vaikka lapsia on paljon. Mä en edes suostuisi jättämään lastani paikkaan jossa hoitajilla ei olisi aikaa muka edes tulla tervehtimään! Miten ihmeessä mikään muukaan toiminta voi sujua jos kerran niin kiire on? Tällaisessa paikassa täytyy olla täysi kaaos aamusta iltaan!

Vierailija
16/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile itse pukea sormikkaat kymmennelle alle kolmivuotiaalle niin että kaikki ehtisivät ulkoillakin. Kyllä itseäkin ihmetyttää nykyvanhempien itsekkyys ja vaatimukset. Itselle oli itsestään selvää, että lapsille tehdään päiväkotielämä helpoksi. 

Olen päiväkodissa töissä joten on tullut tehtyä. Tosin nykyisessä työpaikassa en laita kuin oman pienryhmän(4lasta) vaatteet päälle.

Joten kysyn uudestaan, miksi auttaminen on niin vaikeaa?

Harvemmin vanhemmat pyytävät/vaativat mitään mikä olisi mahdotonta toteuttaa päiväkodissa

Vierailija
17/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, niin totta.

Ap, älä ammu itseäsi jalkaan: työuupumus ei ole leikin paikka, saattaa pilata sun loppuelämäs.

Vierailija
18/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sinä ajatella sitä asiaa niiden kymmenen kolmevuotiaan kannalta, isoissa rukkasissa tai lapasilla ei voi käyttää peukaloa ja sormia niin näppärästi, leikkiminen on vaikeampaa kun ei voi käyttää hienomotoriikkaa. Lapsi joutuu riisumaan koko rukkasen että saa nostettua maasta pienen esineen tai vaihtoehtoisesti seistä tumput suorana koko ulkoilun ajan.

Leikki on lasten työtä.

Vierailija
19/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo säännöt kerrottu tarpeeksi selkeällä tavalla?

Eikö missään asiassa voi toimia ilman sääntöjä, ihan järjen käytöllä??

Vierailija
20/196 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on päiväkoti,ei ne lapset kaikkea osaa niin hienosti kuin koululaiset. Lapsen vastaanotto oli joskus puutteellista. Tulimmeko ehkä huonoon aikaan mutta lapsi meinasi jäädä vähän tyhjänpäälle kun ei ketään aikuista näkynyt. Jollekin sitten yritin huikata, että tää tuli nyt.